کدام هوش مصنوعی اشیا را بهتر از بین می برد؟

در اندروید، ما اکنون انتخاب های زیادی برای حذف اشیا با هوش مصنوعی برای عکس هایمان داریم. گوگل دارای پاک کن جادویی در داخل است Google PhotosAdobe دارد حذف مولد توسط Firefly طراحی شده است، و سامسونگ حتی پاک کن اشیاء را در برنامه گالری خود دارد.

همه آنها یک کار اساسی را انجام می دهند، یعنی حذف اشیا و افراد ناخواسته از عکس ها. اما آیا یک سرویس بهتر از بقیه است؟ این چیزی است که ما سعی خواهیم کرد تعیین کنیم. ما یک تصویر را در هر دو برنامه Google Photos و Adobe Lightroom قرار می دهیم و سعی می کنیم مشخص کنیم کدام یک این کار را بهتر انجام می دهد. از آنجایی که پاک کن اشیاء سامسونگ فقط مختص گوشی های گلکسی است، ما از آن عبور خواهیم کرد، اما می توانیم به شما بگوییم که راه حل سامسونگ واقعاً بسیار خوب است. در گلکسی اس ۲۴ اولترا، اگر قصد حذف یک شی را داشته باشم، تقریباً هر بار از پاک کن اشیاء بر روی پاک کن جادویی استفاده می کنم. با این حال، با توجه به اینکه لایت روم اکنون قادر است، ممکن است مجبور باشم دوباره فکر کنم که از کدام برنامه استفاده می کنم.

بریم سراغ تست، درسته؟

نسخه اصلی در مقابل Google Photos در مقابل لایت روم

کدام هوش مصنوعی اشیا را بهتر از بین می برد؟

سعی می‌کنم نظر خود را کوتاه نگه دارم و اجازه بدهم عکس‌ها بیشتر صحبت کنند، اما می‌خواستم اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از برنامه‌ها و نتایج ارائه کنم.

استفاده از لایت روم بسیار آسان است. هر عکسی را که می خواهید ویرایش کنید باز می کنید، سپس دکمه “حذف” را فشار دهید. از اینجا، آنچه را که می‌خواهید حذف کنید، دایره یا قلم مو می‌زنید. سپس این برنامه تصویر را برای پردازش به سمت ابر می‌گیرد، که به نظر می‌رسد کمی طول بکشد، اما پس از بازگشت، نتایج بسیار قوی خواهد بود. تصویر بالا را به عنوان مثال در نظر بگیرید. ما کانتینرهای حمل و نقل در پشت خود در این پایه سوختگی داشتیم، و در حالی که Google Photos با خط بالایی کمی آشفته می شود، لایت روم صاف بودن شی را نشان داد. عکس ها قسمت پایینی نرده را بهتر اداره می کردند، اما اگر بخواهم به یکی از این عکس ها امتیاز بدهم، لایت روم خواهد بود.

استفاده از Google Photos نیز آسان است. در داخل Photos، یک برنامه را انتخاب می‌کنید و دکمه ویرایش را فشار می‌دهید. از اینجا، می‌توانید روی یکی از پاک‌کن‌های جادویی در بخش ابزارها ضربه بزنید یا با نماد سمت راست به سراغ راه‌حل کامل مجهز به هوش مصنوعی بروید. پس از داخل شدن، چیزی را که می‌خواهید حذف کنید برس یا دایره بکشید. من می گویم، Google Photos با نتایج خود بسیار سریعتر به نظر می رسد، اما تصاویر کلی کاملاً با آنچه Adobe انجام می دهد مطابقت ندارند.

در تصویر زیر، به سختی می توانید تشخیص دهید که در این عکس چیزی به جز یک دیوار آجری وجود دارد. من فکر می‌کنم که Photos و Lightroom هر دو کار استثنایی انجام دادند، اگرچه، یک امتیاز جزئی به Adobe برای کار سایه‌اش داده می‌شود و یک امتیاز به Google برای رسیدگی به کف چوبی داده می‌شود.

مثال زیر احتمالاً برای افرادی که از ویژگی هایی مانند این استفاده می کنند محبوب است. مردم در مقابل این غروب زیبا ایستاده بودند در حالی که من سعی می کردم از آن عکس بگیرم. در حالی که نتیجه از نظر فنی یکسان است، با حذف گروهی از افراد، Adobe بهتر انعکاس خورشید را روی آب کنترل کرد. نقطه به لایت روم می رود.

این عکس زیر کمی پیچیده‌تر است، زیرا خدمات واقعاً باید شکاف‌های این صخره را پر کنند. فکر می‌کنم هر دوی آن‌ها خیلی خوب با آن برخورد کردند، با جزئیات فراوان در سنگ، اما از نظر فنی، Google Photos با حفظ خاکی که همسرم در آن ایستاده بود، بیشتر به نسخه اصلی وفادار بود. هر دو کار بسیار خوبی در ایجاد پس زمینه برای جایی که او ایستاده بود انجام دادند.

افراد ناخواسته در پس‌زمینه احتمالاً یکی دیگر از موارد پرکاربرد این برنامه‌ها است. در تصویر زیر، هر دو سرویس به خوبی با حذف این افراد برخورد کردند. در حالی که هر دو به خوبی نرده را اداره نمی کردند، من باید لایت روم را با این نکته همراهی کنم. به سادگی باورپذیرتر به نظر می رسد و حصار پس زمینه واقعی تر به نظر می رسد. تصمیم گیری بین این دو می تواند کمی حساس به نظر برسد، اما چشم من آن را اینگونه می بیند.


بر اساس این نمونه‌ها، اگر بخواهم از Google Photos یا Lightroom برای نیازهای حذف اشیا استفاده کنم، به Lightroom متمایل می‌شوم. هر دو این کار را به خوبی انجام می دهند، اما به نظر می رسد Adobe's Firefly از آنچه در عکس نشان داده شده است آگاهی زمینه ای بهتری دارد. به هیچ وجه این یک پاکسازی نبود، زیرا فکر می‌کنم Photos کار بسیار خوبی انجام می‌دهد، اما به نظر من، Adobe با پیروزی در اینجا پنهانی از بین می‌رود.

چشمانت چه می بیند؟ آیا موافقید که لایت روم نسبت به Google Photos نتایج بهتری دارد یا چشمان من بد می شود؟


منبع: https://www.droid-life.com/2024/05/22/google-photos-or-adobe-lightroom-which-ai-object-remover-should-you-use/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *