کروز از یک رباتکسی قابل دسترسی با ویلچر رونمایی کرد و برنامه‌هایی برای عرضه در سال ۲۰۲۴ دارد.

میلیون ها آمریکایی دارای معلولیت هایی هستند که سفر خارج از خانه را دشوار می کند. کروز می‌گوید که می‌خواهد وسایل نقلیه بدون راننده‌اش راه‌حل باشد.

کروز، شرکت خودروهای خودمختار تحت حمایت جنرال موتورز، روباتاکسی قابل دسترسی با ویلچر را معرفی کرد که می‌گوید از سال آینده می‌تواند مسافران معلول را سوار کند.

رونمایی از رباتاکسی تازه در دسترس گامی بزرگ در جهت تحقق رویای افراد دارای اختلالات بینایی، شنوایی و حرکتی است. مدتها امید داشت که وسایل نقلیه خودران نشان دهنده راه جدیدی برای رفت و آمد هستند.

این وسیله نقلیه نسخه‌ای از خودروهای Origin کاملاً بدون راننده و سایز شاتل کروز است که فاقد کنترل‌های سنتی مانند فرمان و پدال هستند. این تغییر یافته است تا شامل یک رمپ جمع شونده، و همچنین فضای داخلی و گیره های کف برای کاربران ویلچر اضافه شده است. این وسیله نقلیه محصول سه سال توسعه و آزمایش بین کروز، جنرال موتورز و شرکای آن در طراحی خودروهای قابل دسترس در BraunAbility و Q’Straint است. این شرکت همچنین با خود مشورت کرد شورای مشورتی در مورد دسترسیکه شامل ده ها وکیل می شود.

۱/۹

عکاسی ریموند رودولف

بیش از ۲۵ میلیون آمریکایی دارای معلولیت هایی هستند که سفر خارج از خانه را دشوار می کند. از لحاظ تاریخی، شرکت‌های خودروسازی کمک‌های کمی ارائه کرده‌اند، و وسایل نقلیه‌ای را تولید می‌کنند که یا غیرقابل دسترسی هستند یا هزاران دلار هزینه دارند تا برای یک راننده معلول بهسازی شوند. خدمات حمل و نقل سنتی هستند به طور مشهور غیر قابل دسترس و اغلب از خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت خودداری می کنند. AV ها و به ویژه رباتاکسی ها راه حلی وسوسه انگیز را ارائه می دهند.

در واقع، مدافعان جامعه ناتوانی در بسیاری از لحظات حیاتی حمایت خود را از توسعه AV ابراز کرده اند. اخیراً شهادت به نفع از برنامه Cruise و Waymo در ایالت کالیفرنیا برای خدمات روباتاکسی گسترده.

اما تأخیرهای ناامیدکننده ای نیز وجود داشته است، زیرا شرکت ها وسایل نقلیه غیر قابل دسترسی با ویلچر (WAV) را در تست ها و استقرارهای مختلف خود در سراسر کشور در اولویت قرار داده اند. تعدادی از شرکت‌ها، از جمله فولکس واگن، وایمو و دیگران، روی طرح‌های جدیدی کار کرده‌اند که می‌گویند به نفع مسافران معلول است – اما تعداد کمی از آنها تا به حال یک محصول واقعی را به نمایش گذاشته‌اند.

کروز می گوید از روز اول موضوع دسترسی را جدی گرفته است و یک مدیر برنامه دسترسی تمام وقت برای ناوگان خودروهای بدون راننده خود در سانفرانسیسکو استخدام کرده است. کروز می گوید که Origin، اولین AV هدفمند خود را با مدولار بودن در ذهن ساخته است. از طبقه پایین و سقف بلند گرفته تا درهای دو عریض و صندلی‌های قابل جابجایی، کروز Origin را به‌عنوان یک بوم خالی می‌بیند که می‌تواند با بازخورد مشتری آن را تغییر دهد.

به گفته این شرکت، این وسیله نقلیه به گونه ای طراحی شده است که می تواند افراد ویلچر را از یک حاشیه چهار اینچی سوار و پیاده کند. در حال حاضر، تنها می تواند افرادی را در خود جای دهد که از برندهای خاص ویلچر استفاده می کنند، از جمله صندلی های Permobil M-Series، Quantum Q6 Edge و SM Quickie Q500 / 700M / Q7. کروز می‌گوید افرادی که از ویلچرهای دستی استفاده می‌کنند ممکن است به یک همراه برای کمک به محکم کردن تسمه‌ها نیاز داشته باشند.

قابل ذکر است، کروز رویکرد خود را “چند نسلی” می نامد، به این معنی که قصد دارد طراحی را بر اساس بازخورد کاربران به روز کند. این شرکت افزود: «طراحی یک وسیله نقلیه خودران که تا حد امکان کاربران ویلچر را در خود جای دهد، یک چالش فنی متمایز است که قبلا هرگز انجام نشده است.

نوع جدید در دسترس آزمایشات دوره بسته را از ماه آینده آغاز خواهد کرد

نوع جدید در دسترس آزمایشات دوره بسته را از ماه آینده آغاز خواهد کرد. در انتظار تایید نظارتی و همچنین بازخورد کاربران، Origin قابل دسترسی می‌تواند برای آزمایش آزمایشی در اسرع وقت در سال ۲۰۲۴ وارد خیابان‌ها شود. Origin به معافیت از قوانین ایمنی از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها نیاز دارد تا این شرکت بتواند تعداد بیشتری از آنها را تولید کند. مدیر عامل شرکت کروز کایل وگت اخیراً گفت که دولت فدرال انتظار می رفت تصمیمی بگیرد به زودی در Origin

تا همین اواخر، کروز با انتقادهایی در مورد عدم دسترسی خود مواجه بود. این شرکت متهم شد توسط سازمان حمل و نقل شهری سانفرانسیسکو و چندین سازمان دولتی دیگر به دلیل عدم ارائه خدمات در مناطق کم درآمد و اقلیت یا اسکان افراد با ویلچر. این شرکت همچنین به دلیل مسدود کردن خودروهای اضطراری مورد انتقاد قرار گرفته است.

ماه گذشته، یکی از خودروهای بدون راننده شوروی بولت در این شهر با خودروی آتش نشانی برخورد کرد، یک مسافر مجروح شد. کروز موافقت کرد تا زمانی که حادثه در دست بررسی بود، ناوگان خود را به نصف کاهش دهد.


منبع: https://www.theverge.com/2023/9/14/23873374/cruise-wav-robotaxi-wheelchair-accessible-design-launch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *