کروز خدمات روباتاکسی را در سراسر کشور به منظور جلب اعتماد عمومی متوقف می کند.

کروز ناوگان خودران خود را در سراسر ایالات متحده متوقف می کند، اما ادعا می کند که این توقف “به هیچ حادثه جدید در جاده مربوط نمی شود.”

کروز، اپراتور خودروهای خودران که توسط جنرال موتورز حمایت می‌شود، می‌گوید که تصمیم گرفته است ناوگان خودروهای بدون راننده خود را به طور فعال در سراسر ایالات متحده متوقف کند. توقف عملیات تنها دو روز بعد است رگولاتورهای کالیفرنیا مجوز روباتاکسی کروز را به حالت تعلیق درآوردند در ایالت، ادعا می کند که وسایل نقلیه آن “برای عملیات عمومی ایمن نیستند.”

اوایل این ماه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد کروز است پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر جراحات عابر پیاده مربوط به خودروهای بدون راننده این شرکت. یک حادثه قابل توجه که در ۲ اکتبر رخ داد در سانفرانسیسکو، یک زن پس از برخورد توسط راننده دیگری و پرتاب شدن در مسیر وسیله نقلیه خودران، در زیر رباتاکسی کروز قرار گرفت.

که در کروز گفت: پستی در X (توئیتر سابق). ابزارها، سیستم‌ها و فرآیندهای شرکت را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که چگونه می‌تواند “به‌گونه‌ای عمل کند که اعتماد عمومی را جلب کند.” سرویس روباتاکسی ادعا می کند که تصمیم برای توقف کسب و کار “به هیچ حادثه جدیدی در جاده مربوط نمی شود” و عملیات خودروهای خودران تحت نظارت ادامه خواهد یافت. ما فکر می‌کنیم که در دوره‌ای که باید در مورد ریسک بیشتر هوشیار باشیم، بی‌وقفه بر ایمنی تمرکز کنیم و برای بازسازی اعتماد عمومی گام برداریم، این کار درستی است.» شرکت گفت.

قبل از توقف، کروز خدمات روباتاکسی بدون راننده خود را در آستین، فینیکس و هیوستون اجرا می کرد. این شرکت همچنین در مناطق دیگر مانند میامی، سانفرانسیسکو و همچنین تست های رانندگی خودران را انجام داده است دالاسو برنامه هایی داشت گسترش به سیاتل و واشنگتن دی سی.


منبع: https://www.theverge.com/2023/10/27/23934595/cruise-robotaxi-autonomous-vehicle-pause-operations-us-nationwide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *