کروز پس از تعلیق مجوز کالیفرنیا، عملیات روباتاکسی را متوقف می کند

این شرکت اعلام کرده است که کروز تمام فعالیت های بدون راننده خود را متوقف کرده است لینکدین و ایکس. شرکت خودران تحت حمایت جنرال موتورز توضیح داد که بررسی «فرآیندها، سیستم‌ها و ابزار» خود زمان می‌برد و «درباره نحوه بررسی آن‌ها فکر خواهد کرد. [it] بهتر می تواند به گونه ای عمل کند که اعتماد عمومی را به خود جلب کند.” مجوزهای خود را به حالت تعلیق درآورد استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده در این ایالت به دلیل چندین موضوع ایمنی. کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا همچنین مجوزی را که به کروز حق دریافت هزینه از مسافران برای سواری با روباتاکسی می دهد، به حالت تعلیق درآورد.

یکی از آخرین حوادث یک خودروی کروز در اوایل اکتبر اتفاق افتاد که زنی با خودروی دیگری برخورد کرد و به جلوی یکی از خودروهای بدون راننده این شرکت پرتاب شد. رباتاکسی کروز بالای پایش ایستاد و او را زیر پایش سنجاق کرد تا اینکه اولین پاسخ دهندگان رسیدند و توانستند او را بیرون بیاورند. DMV چند هفته بعد مجوزهای شرکت را به حالت تعلیق درآورد.

مانند CNBC خاطرنشان می کند، این اقدام اندکی پس از آن صورت می گیرد که مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، گفت که خودروساز از توسعه کروز با «ایمنی» به عنوان «عامل دروازه» حمایت می کند. TechCrunch می‌گوید که این نیز تنها یک روز پس از یک جلسه همه جانبه انجام می‌شود، که در آن، کایل وگت، مدیر عامل شرکت به کارکنان خود گفت که کروز فعالیت‌های خارج از کالیفرنیا را متوقف نکرده است. لازم به ذکر است، این شرکت دارای ناوگان بدون راننده در فینیکس، آستین، هیوستون، دالاس و میامی نیز هست.

این شرکت جزئیات بیشتری در مورد اینکه بررسی ابزارها و سیستم های خود مستلزم چیست و دقیقاً چگونه قصد “بازسازی اعتماد عمومی” را دارد، ارائه نکرد. در حال حاضر، کروز فقط وسایل نقلیه خودران را با رانندگان پشت فرمان به کار خواهد گرفت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/cruise-puts-robotaxi-operations-on-pause-following-california-license-suspension-051300118.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/cruise-puts-robotaxi-operations-on-pause-following-california-license-suspension-051300118.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *