کروم در iOS اکنون به شما امکان می دهد نوار آدرس را به پایین منتقل کنید

دو سال پس از آن که اپل یک تغییر طراحی بحث برانگیز مشابه را برای سافاری انجام داد، گوگل نیز از کروم پیروی می کند.

غول جستجو اعلام کرده است که مرورگر کروم گوگل در iOS به طور رسمی گزینه انتقال نوار آدرس از بالای صفحه به پایین را دریافت می کند. نشانه های اولیه این ویژگی در نسخه بتا مرورگر مشاهده شد امسال، اما از این هفته، انتشار گسترده ای دریافت می کند. بدون نیاز به آپدیت مرورگر، از قبل به این ویژگی روی گوشی خود دسترسی دارم.

این یک تغییر اختیاری است، و با قضاوت بر اساس برنامه کروم خودم، پیش‌فرض همچنان نوار آدرس بالاست. اما اگر می‌خواهید آن را به پایین منتقل کنید، می‌توانید با استفاده از گزینه «نوار آدرس» در منوی تنظیمات یا با فشار طولانی روی خود نوار و ضربه زدن روی «انتقال نوار آدرس به پایین» این کار را انجام دهید.

نماگرفت کروم با گزینه جابجایی منوی نوار آدرس.
می توانید نوار آدرس را با فشار طولانی حرکت دهید.
تصویر: گوگل

چند سال پس از اینکه اپل ویژگی مشابهی را در مرورگر سافاری خود معرفی کرد، گوگل رسما این گزینه را اضافه می کند در iOS 15. در حالی که این تغییر در ابتدا برای برخی از کاربران بحث‌برانگیز بود، من واقعاً آن را دوست داشتم – و حتی فعالانه از هر مرورگر تلفن همراهی که مرا مجبور می‌کند نوار آدرس را در بالای صفحه داشته باشم، دوست ندارم. چیزی در مورد اینکه مجبور نیستم انگشت شست خود را تا بالای صفحه فقط برای تایپ یک URL یا (اغلب) یک عبارت جستجوی Google دراز کنم، برای من بسیار راحت تر است. اگر قبلاً از این ویژگی خارج شده‌اید، توصیه می‌کنم چند هفته دیگر آن را امتحان کنید تا ببینید که آیا می‌چسبد یا خیر.

اگرچه گوگل دارد قبلا آزمایش شده است با اجازه دادن به کاربران کروم برای جابجایی نوار آدرس در اندروید، اطلاعیه امروز فقط مربوط به نسخه iOS مرورگر است. انگشتان روی هم برای مدت طولانی در این حالت باقی نمی ماند.


منبع: https://www.theverge.com/2023/10/31/23940005/chrome-ios-address-bar-bottom-of-the-screen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *