کشاورزان ژاپنی برای کار روی زمین خیلی پیر شده اند. فناوری هوشمند مجهز به ۵G کارهای سنگینی را برای آنها انجام می دهد.

عکس گلخانه 5G در ژاپن با گیاهان گوجه فرنگی.

گلخانه ای با انرژی ۵G در ژاپن گوجه فرنگی پرورش می دهد.

NTT



  • صنعت کشاورزی ژاپن تحت تأثیر پیری جمعیت و کاهش نیروی کار قرار گرفته است.
  • در نقاط دورافتاده، فناوری ۵G به کشاورزان کمک می کند تا با حمایت متخصصان محصولات کشاورزی تولید کنند.
  • ۵G خصوصی برای کشاورزی بهتر است زیرا می تواند مناطق روستایی را با اطمینان بیشتری پوشش دهد.
  • این مقاله بخشی از “کتاب بازی ۵Gمجموعه ای که یکی از مهم ترین نوآوری های تکنولوژی زمان ما را بررسی می کند.

پیر شدن نیروی کار ژاپن و کاهش جمعیت تأثیرات قابل توجهی بر صنعت کشاورزی این کشور دارد. را سرشماری کشاورزی و جنگلداری ۲۰۲۰ نشان داد که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، تعداد کارگران کشاورزی در ژاپن بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. از میان کارگران مزرعه، تقریباً ۷۰٪ ۶۵ سال یا بیشتر بودند.

در تلاشی برای احیای این صنعت، شرکت‌های خصوصی و دولت‌های محلی در حال همکاری برای توسعه فناوری‌هایی هستند که می‌تواند بخشی از فشار را از کشاورزان پیر و نیروی کار در حال کوچک شدن کم کند و فناوری برای اینترنت موبایل ۵G نقش مهمی ایفا می کند.

فناوری ۵G به کشاورزان کمک می کند تا محصولات کشاورزی را نظارت کنند

کشاورزان ژاپنی برای تولید محصولات عمده صادراتی مانند برنج، جو و گندم ضروری هستند که همه آنها در داخل کشور نیز تقاضا دارند. ماساکازو آبه، رئیس استراتژی مدیریت و پیاده‌سازی در NTT AgriTechnology، بخش تولید کشاورزی نیپون تلگراف و تلفن، گفت: فناوری‌های کشاورزی هوشمند می‌توانند به آسان‌تر و کارآمدتر کردن کشاورزی با تغییر نیروی کار کمک کنند.

عکس آبه ماساکوزا با کت مشکی در مقابل گیاهان.

ماساکازو آبه، رئیس استراتژی مدیریت و پیاده سازی NTT AgriTechnology.

NTT



آبه در ایمیلی به Insider گفت: «این رویکرد سازگار با محیط‌زیست است، زمان سفر را حذف می‌کند و به کارشناسان اجازه می‌دهد در مدت زمان محدودی از کشاورزان بیشتری حمایت کنند و به کاهش کمبود نیروی کار در کشاورزی و تحقق کشاورزی سودآور کمک کند».

کشاورزی هوشمند در سال ۲۰۲۰ توسط NTT AgriTechnology در شهر چوفو، توکیو، برای یک پروژه سه ساله وارد کشاورزی ژاپن شد. کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی-تحقیقاتی دولت محلی در تاچیکاوا، توکیو، که حدود یک ساعت با ماشین فاصله دارد، از کشاورزان شهر چوفو حمایت کردند. فناوری ۵G، امکان کشاورزی بدون کمک روی زمین را فراهم می کند. کارشناسان به کشاورزان کمک کردند تا محصولات کشاورزی را با آموزش کاملاً از راه دور پرورش دهند.

در همان سال، اولین تراکتورهای ربات الکتریکی مجهز به ۵G در ایوامیزاوا، شهری در شمال ژاپن، به زمین آمدند. این ماشین‌آلات از طریق مشارکت بین دانشگاه هوکایدو، NTT و دولت‌های محلی ایجاد شد و نشان داد که ۵G قادر است مقادیر زیادی از اطلاعات را از تراکتورها به سایت‌های مانیتورینگ داده به طور قابل اعتماد انتقال دهد.

تراکتورهای رباتیک و ربات‌های متصل به ۵G به کشاورزان اجازه می‌دهند تا از راه دور محصولات کشاورزی در چندین مزرعه را از یک مکان واحد نظارت کنند و از کارشناسان در تحقیقات کشاورزی کمک دریافت کنند. ربات‌های مجهز به شبکه ۵G همچنین به کشاورزان کمک می‌کنند تا سموم دفع آفات را از راه دور سمپاشی کنند، علف‌ها را برش دهند و سایر کارهای سخت‌گیرانه‌ای را انجام دهند که در غیر این صورت برای نیروی کار کهنسال سخت می‌شوند.

آبه گفت: نکته مهم این است که ۵G به کشاورزان اجازه می دهد فیلم های ۴K را به دلیل پهنای باند قابل توجهی که دارد، در زمان واقعی انتقال دهند، شاهکاری که اگر منحصراً در شبکه های WiFi انجام شود، چالش برانگیز خواهد بود. این به کشاورزان کمک می کند تا محصولات را از نظر بیماری نظارت کنند و یک جدول زمانی برداشت ایجاد کنند، در حالی که شرایطی را دنبال می کنند که می تواند روزانه تغییر کند. حتی مهمتر از آن، تأخیر کم انتگرال فن‌آوری‌های ۵G تضمین می‌کند که کارشناسان می‌توانند ربات‌ها را ایمن کار کنند.

آبه گفت: «توانایی توقف و کنترل سریع ربات از راه دور از نقطه نظر ایمنی بسیار مهم است. و ۵G خصوصی کارکرد واقعی ربات را ممکن می‌سازد.»

آبه گفت که کشاورزان از این سیستم بهره مند می شوند، زیرا به آنها اجازه می دهد به جای کمک های هفتگی یا حتی ماهانه که قبلاً از آنها حمایت می کردند، روزانه از کارشناسان حمایت کنند.

عکس دو کارشناس کشاورزی که به دو نمایشگر بزرگ که داده های کشاورزی را نمایش می دهند نگاه می کنند.

کارشناسان می توانند به کشاورزانی که تجربه کشاورزی محدودی دارند، از یک دفتر راه دور به نام «کاکپیت» کمک کنند.

NTT



آبه گفت: «آنها دیگر مجبور نیستند هر روز محصولات خود را بررسی کنند. “تصاویر و داده ها را می توان به راحتی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرد.”

در چندین سناریو مورد مطالعه، فناوری ۵G به کار گرفته شده است. در شهر چوفو، NTT گلخانه‌های کاملاً خودکار ساخت که در آن کشاورزان از فناوری ۵G مانند عینک‌های هوشمند برای کنترل متغیرهایی از جمله دما و رطوبت استفاده می‌کردند. در مطالعه موردی، گلخانه‌ها بار کشاورزان را کاهش دادند و محصولات را از آب و هوای شدید محافظت کردند.

علاوه بر این، ۵G به کارگران شهر Chōfu بدون پیشینه کشاورزی اجازه می‌دهد تا آموزش از راه دور از کارشناسان دریافت کنند، سپس با موفقیت گوجه‌فرنگی را پرورش دهند و محصولات را به منابع غذایی محلی برگردانند. دسترسی ۵G آماده به این معنی است که آموزش می تواند در وضوح بالا و در زمان واقعی انجام شود. گیاهان گوجه فرنگی از این نوآوری ها سود می برند زیرا در آب و هوای ژاپن که عموماً گرم و مرطوب است، برای رشد نیاز به نظارت دائمی دارند.

شبکه های خصوصی ۵G برای نوآوری قابل اعتمادتر هستند

شبکه ۵G ژاپن در حال حاضر حدود ۵۵٫۵ درصد از جمعیت را پوشش می دهد. با هدف پوشش ۹۵ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۳. بیشتر این پوشش از طرف ارائه دهندگان تلفن همراه است که شبکه های عمومی را ارائه می دهند. با این حال، تولیدکنندگان مزرعه هوشمند امیدوارند که توسعه شبکه های خصوصی و محلی را افزایش دهند که مناطق کشاورزی روستایی را پوشش می دهد.

شبکه های خصوصی ۵G شهید احمد، معاون اجرایی سرمایه گذاری های جدید و نوآوری در NTT، گفت که برای کشاورزی بهتر هستند، زیرا برای برآورده کردن نیازهای شرایط محلی بیشتر قابل تنظیم هستند و می توانند مناطق روستایی را با اطمینان بیشتری پوشش دهند.

احمد گفت: «این تراکتورها واقعاً پیشرفته شده اند و باید همیشه به هم متصل باشند. همانطور که به سمت تجزیه و تحلیل بلادرنگ و یادگیری ماشینی پیش می رویم، باید به داده های زمان واقعی برسید.

عکس سر شهید احمد با کت و شلوار سرمه ای و کراوات قهوه ای.

شهید احمد، معاون اجرایی سرمایه گذاری های جدید و نوآوری در NTT.

NTT



احمد افزود که اتصال پایدار و قوی برای کشاورزی و سایر صنایعی که وظایف تکراری را شامل می شود، کلیدی است. اگر ربات اطلاعات قدیمی را از بین ببرد، تاخیر در اتصال می تواند مشکل ساز باشد.

احمد گفت: “اگر می خواهید ترکیب کود داخل تراکتور خود را تنظیم کنید، حتی نمی توانید چند ثانیه صبر کنید.” “در عرض یک ثانیه، شما باید خود را وفق دهید، زیرا همانطور که در حال حرکت در خاک هستید، پروفایل های مختلفی وجود دارد. شما می خواهید فورا تنظیم کنید.”

احمد گفت که ۵G به دلیل پهنای باند بزرگتر و تأخیر کمتر نسبت به نسل های قبلی اینترنت موبایل، ابزار مناسبی برای این کار است.

احمد و آبه گفتند که گام‌های بعدی برای کشاورزی ۵G شامل گسترش مقیاس این پروژه‌ها است تا کشاورزان بتوانند همزمان مزارع بیشتری را نظارت کنند. برای انجام این کار، شرکت ها و دولت های محلی باید به سرمایه گذاری در شبکه های خصوصی و محلی ۵G ادامه دهند. معرفی پهپادهای آفت‌کش و فن‌آوری‌های برداشت نیز ممکن است تقاضا برای کشاورزان و باری را که بر دوش کارگران کار می‌کنند کاهش دهد. آنها امیدوارند که به زودی هوش مصنوعی بتواند بر اساس داده های جمع آوری شده توصیه هایی ارائه دهد.

احمد درباره استفاده از ۵G گفت: «اگر داده‌های بی‌درنگ وارد و جمع‌آوری نمی‌شوند، واقعاً نمی‌توانید از آن سیستم‌های نرم‌افزاری پیشرفته مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بهره ببرید. “شما به یک شبکه قوی نیاز دارید.”

تصحیح: ۲ نوامبر ۲۰۲۳ – نسخه قبلی این داستان نام ماساکازو آبه را اشتباه نوشت. در متن تصحیح شده است.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

۵G
ژاپن
کشاورزی
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/5g-changing-japanese-farming-smart-technology-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *