کشورهای صنعتی G7 با یک کد رفتاری اولیه هوش مصنوعی برای شرکت های فناوری موافقت می کنند

بر اساس گزارش رویترز، گروه هفت (G7) قرار است روز دوشنبه در مورد آیین نامه رفتار شرکت هایی که در زمینه توسعه سیستم های پیشرفته هوش مصنوعی فعالیت می کنند، به اجماع دست یابند. این پیشرفت مهم، همانطور که در سند G7 ذکر شده است، بر تلاش های جمعی دولت ها برای رسیدگی به خطرات بالقوه و سوء استفاده از این فناوری تاکید می کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط رویترز، آیین نامه رفتار داوطلبانه نشان دهنده نقطه عطف مهمی در شکل دادن به روشی است که کشورهای بزرگ هوش مصنوعی را تنظیم می کنند، به ویژه با توجه به نگرانی های فزاینده پیرامون حریم خصوصی و امنیت.

در ماه مه، رهبران کشورهای گروه هفت (G7) متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده به همراه نمایندگانی از اتحادیه اروپا، این روند را آغاز کردند. این تلاش که از آن به عنوان “فرایند هوش مصنوعی هیروشیما” یاد می شود، آغاز بحث در مورد مقررات هوش مصنوعی بود.

آیین نامه رفتاری ۱۱ ماده ای هدف اصلی ترویج پذیرش جهانی هوش مصنوعی ایمن، ایمن و قابل اعتماد است. این برنامه برای ارائه راهنمایی داوطلبانه برای سازمان‌های درگیر در توسعه پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی، از جمله مدل‌های پایه و سیستم‌های هوش مصنوعی مولد، همانطور که در سند G7 توضیح داده شده است، طراحی شده است.

این “به منظور کمک به استفاده از مزایا و رسیدگی به خطرات و چالش های ناشی از این فناوری ها” است.

این کد از شرکت‌ها می‌خواهد تا اقدامات مناسب را برای شناسایی، ارزیابی و کاهش خطرات در طول چرخه عمر هوش مصنوعی و همچنین مقابله با حوادث و الگوهای سوء استفاده پس از عرضه محصولات هوش مصنوعی در بازار انجام دهند.

شرکت‌ها باید گزارش‌های عمومی در مورد قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و استفاده و سوء استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی ارسال کنند و همچنین روی کنترل‌های امنیتی قوی سرمایه‌گذاری کنند.

اتحادیه اروپا با قانون سخت‌گیرانه هوش مصنوعی خود در تنظیم فناوری نوظهور پیشرو بوده است، در حالی که ژاپن، ایالات متحده و کشورهای جنوب شرقی آسیا رویکردی دست‌نخورده‌تر از این بلوک برای تقویت رشد اقتصادی اتخاذ کرده‌اند.

ورا ژورووا، رئیس دیجیتال کمیسیون اروپا، در اوایل ماه جاری در یک گردهمایی در مورد حاکمیت اینترنت در کیوتو، ژاپن، گفت که یک کد رفتار مبنایی قوی برای اطمینان از ایمنی است و تا زمانی که مقررات وضع شود، به عنوان یک پل عمل خواهد کرد.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/g7-industrial-countries-to-agree-to-a-basic-ai-code-of-conduct-for-tech-companies-13318122.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *