کشورهای عضو اتحادیه اروپا اولین قانون هوش مصنوعی در جهان را تصویب کردند

کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرانجام اولین طرح جامع جهان را تصویب کردند هوش مصنوعی مقررات.

سفرای هر ۲۷ کشور امروز در مورد قانون برجسته هوش مصنوعی به توافق رسیدند. متن نهایی قوانین هماهنگ پس از مذاکرات طولانی بین نمایندگان شورای اروپا، پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا مورد توافق قرار گرفت.

فرانسه، آلمان و ایتالیا همگی دیرتر نسبت به این طرح ها ابراز نگرانی کرده بودند. این سه نفر خواستار مقررات محدود مدل های پایه، یک فناوری هوش مصنوعی همه منظوره بودند که از طیف متنوعی از برنامه ها پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، مدل های پایه GPT، زیربنای آن هستند OpenAI ChatGPT.

فرانسه آخرین بازدارنده توافق بود، اما بالاخره امروز پس از احراز شرایط اضافی اعتراضات خود را لغو کرد. که راه را برای توافق نهایی هموار کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا اولین قانون هوش مصنوعی در جهان را تصویب کردند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

قانونگذاران امیدوارند که این پیمان به این بلوک برتری نسبت به رقبای بین المللی خود بدهد.

ایالات متحده در تنظیم مقررات هوش مصنوعی کندتر عمل کرده است و ترجیح می دهد اجازه دهد فن آوری بخش به تحولات فشار می آورد. در همین حال، چین قوانین جدیدی را برای هوش مصنوعی مولد در ماه آگوست به اجرا گذاشت، اما هنوز قانون جامعی را برای این فناوری تصویب نکرده است. بنابراین قانون جامع هوش مصنوعی اتحادیه اروپا اولین مورد از نوع خود است که به تصویب رسیده است.

اکنون بلوک به مرحله اجرا خواهد رفت، جایی که lاطاعت ادامه خواهد داشت.

برخی از منتقدان همچنان نگران تغییرات احتمالی در قانون هستند، در حالی که برخی دیگر از قوانین فعلی نگرانند مهار نوآوری.

ب گفت: «ما باید در این فرآیند هوشیار باشیم تا از کاهش هدف اصلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا جلوگیری کنیم.مرد کاسترو و سیلوا، متخصص مدیریت هوش مصنوعی در سعیدوت. این امر حیاتی است که مطمئن شویم ذینفعان شرکت قادر به درک دلیل سیاست های اتحادیه اروپا و آنچه می توانند برای پیروی از آنها انجام دهند، هستند.

آنچه ما نیاز داریم دستورالعمل‌های شفاف، درهم آمیختن حکمرانی با توسعه، استقرار و مقیاس‌بندی سیستم‌های هوش مصنوعی، اتخاذ رویکرد چند رشته‌ای و فرابخشی برای ایجاد تغییر واقعی است.»


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-approves-ai-act

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *