کلاهبرداران در حال خرید نام‌های دامنه ارزان برای میزبانی سایت‌هایی هستند که محصولات بهداشتی مبهم را می‌فروشند

کلاهبرداران در حال خرید نام‌های دامنه ارزان برای میزبانی سایت‌هایی هستند که محصولات بهداشتی مبهم را می‌فروشند

کارشناسان امنیتی هشدار داده اند که دامنه های وب توسط کلاهبرداران برای میزبانی مقالات جعلی و سایر محتوای جعلی خریداری می شود.

آ پست وبلاگ از Netcraft، یک شرکت بریتانیایی متخصص در مقابله با جرایم سایبری، نشان داده است که چگونه شاهد افزایش “کمپین های محصولات بهداشتی که از دامنه های سطح بالا (TLDs) ارزان استفاده می کنند، به ۶۰٪ از ثبت دامنه روزانه TLD رسیده است.

اینها اغلب میزبان مقالات خبری جعلی هستند که رسانه‌های محبوب را جعل می‌کنند و شامل تأییدیه‌های افراد مشهور جعلی می‌شوند. نیویورک تایمز، فاکس نیوز، تودی شو و دیلی میل چند نمونه از برندهایی هستند که جعل هویت شده اند.

دامنه های ارزان قیمت

این مقالات اغلب حاوی پیوندهایی به محصولاتی هستند که آنها را تبلیغ می کنند، و در حالی که برخی از این محصولات و پیوندها ممکن است قانونی باشند، ادعاهای مطرح شده در مورد تأثیرات آنها اغلب اغراق آمیز یا گمراه کننده هستند. کلاهبرداران از طریق این پیوندهای وابسته کسب درآمد می کنند.

نت کرافت نیز به مشابه آن اشاره می کند هشدار از کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، که به مصرف کنندگان در مورد کمپین های جعلی که از افراد مشهور در برنامه تلویزیونی محبوب Shark Tank استفاده می کردند، هشدار داد.

این کلاهبرداری‌ها اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه فیس‌بوک، در معرض دید قرار می‌گیرند، زیرا حساب‌های کاربری در معرض خطر قرار می‌گیرند تا تصاویر و لینک‌هایی را به دامنه‌های جعلی ارسال کنند و دوستان را در حساب کاربر برچسب‌گذاری کنند تا به بیشترین تعداد ممکن دسترسی پیدا کنند.

به گفته نت کرافت، گسترش نام‌های دامنه ارزان، راه‌اندازی وب‌سایت‌های جعلی را برای مجرمان سایبری آسان‌تر از همیشه کرده است و به آنها اجازه می‌دهد کمپین‌های خود را در بسیاری از دامنه‌ها گسترش دهند.

این شرکت خاطرنشان می کند: «این کار انجام اقدامات متقابل در برابر حملات سایبری را دشوارتر می کند، زیرا این کمپین می تواند در زیرساخت های بیشتری پخش شود.

یکی از این نام های دامنه ارزان و محبوب با کلاهبرداران “.sbs” است. نت کرافت در تابستان سال گذشته افزایشی را در این دامنه ها مشاهده کرد، با نزدیک به ۷۰۰۰ آدرس IP مجزا که میزبان کلاهبرداری های مرتبط با سلامت در ماه جولای بودند. “.cloud” TLD دیگری است که تعداد کلاهبرداری های بهداشتی را که میزبان آن است افزایش یافته است.

اطلاعات بیشتر از TECHRADAR PRO


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/scammers-are-buying-up-cheap-domain-names-to-host-sites-that-sell-dodgy-health-products

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *