کوالکام مستقر در ایالات متحده کارکنان خود را در شانگهای به دلیل اقتصاد رو به زوال چین کاهش داد

کوالکام، یک شرکت بزرگ تولید تراشه در ایالات متحده با حضور قابل توجهی در چین، بنا به گزارش‌ها در حال برنامه‌ریزی برای کاهش شغل در دفتر خود در شانگهای است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت تنش‌های تکنولوژیکی بین ایالات متحده و چین را دنبال می‌کند و با چالش‌های اقتصادی مواجه است. در حالی که کوالکام اخراج‌ها را در دفتر خود در شانگهای تأیید کرده است، تعداد دقیق کاهش‌های شغلی را فاش نکرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در China Business News، کوالکام رد کرده است که کاهش مشاغل به اندازه کافی گسترده باشد که منجر به تعطیلی دفتر یا خروج کامل از شانگهای شود. در این گزارش ها همچنین اشاره شده است که کوالکام بسته های سخاوتمندانه ای را به کارمندان آسیب دیده ارائه می دهد.

یکی از کارمندان کوالکام در شانگهای که به طور ناشناس صحبت می‌کرد، تأیید کرد که اخراج‌ها از قبل در حال انجام بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد که مقیاس کاهش مشاغل محدود است.

کوالکام در بیش از ۱۲ شهر چین، عمدتاً برای مشاغل نیمه هادی و مخابرات سیار، حضور دارد. این شرکت بر تعهد خود به توسعه فناوری پیشرفته در چین به ویژه در زمینه ارتباطات تلفن همراه تاکید کرده است.

کوالکام قبلاً انتظار خود را از “کاهش نیروی کار” به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی خود برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های رشد کلیدی، با اشاره به عدم قطعیت اقتصاد کلان و تقاضا اعلام کرده بود. این شرکت اعلام کرد که بخش قابل توجهی از این تغییرات در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ رخ خواهد داد.

درآمد و سود کوالکام به دلیل تقاضای ضعیف برای لوازم الکترونیکی مصرفی با چالش هایی مواجه شده است. در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳، این شرکت کاهش ۲۳ درصدی درآمد سالانه و کاهش ۵۲ درصدی درآمد خالص را گزارش کرد.

تنش های تجاری ایالات متحده و چین و ممنوعیت نسبی استفاده از آیفون توسط کارکنان دولت توسط پکن نیز ممکن است به فشار بر کوالکام کمک کند، زیرا این شرکت تامین کننده اصلی اپل است. با این حال، عرضه موفقیت آمیز آیفون ۱۵ جدید در سرزمین اصلی چین می تواند برخی از این چالش ها را جبران کند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار کانترپوینت، کل بازار گوشی های هوشمند در چین با افت ۴ درصدی فروش در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ مواجه بوده است که پایین ترین میزان فروش در سه ماهه دوم از سال ۲۰۱۴ است. سایر شرکت‌های تولید تراشه آمریکایی نیز در بحبوحه چالش‌های اقتصادی و رکود صنعتی، از کاهش مشاغل در چین خبر داده‌اند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/us-based-qualcomm-downsizes-staff-in-shanghai-over-chinas-dwindling-economy-13158032.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *