کیا، هیوندای و تسلا با اتصال SmartThings کنترل خانه هوشمند داخل خودرو را به جلو هدایت می کنند.

کاربران پلتفرم SmartThings سامسونگ به‌زودی می‌توانند دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا بیشتری را از خودرو کنترل کنند، البته تا زمانی که خودروی کیا، هیوندای یا تسلا داشته باشند.

اعلامیه ادغام اخیر تسلا و سامسونگ بر مدیریت انرژی از طریق آن متمرکز است پاوروال و فناوری اینورتر خورشیدی، به کاربران اجازه می‌دهد تا اعلان‌های مربوط به مدیریت برق خانگی را در تلویزیون، تبلت یا گوشی هوشمند سامسونگ دریافت کنند.

ویژگی “Storm Watch” در مورد هر گونه الگوی آب و هوای شدید ورودی در دستگاه های انتخابی هشدار می دهد، بنابراین کاربران می توانند برای قطع برق آماده شوند، در حالی که اطلاعات کلی در مورد میزان برق تولید شده توسط محصولات تسلا را می توان در برنامه SmartThings و در هر دستگاه مشاهده کرد. اجرای آن

این سرویس در سال جاری نشان داده می شود CES 2024با یک پست وبلاگ از طرف سامسونگ که پیشنهاد می‌کند نسخه‌ای برای مشتری‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

به همین ترتیب، کیا و هیوندای هر دوی آنها همچنین یک قرارداد SmartThings را اعلام کرده‌اند که به دارندگان هر دستگاه متصل سامسونگ به لطف یک برنامه اختصاصی داخل خودرو، به دارندگان هر دستگاه متصل سامسونگ اجازه می‌دهد وضعیت را بررسی کنند یا از سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو استفاده کنند.

هیوندای موتور و کیا می گویند که مالکان به زودی می توانند لوازم دیجیتالی را از راه دور از طریق فرمان های لمسی و صوتی کنترل کنند. برعکس، همچنین امکان کنترل از راه دور وسیله نقلیه از طریق بلندگوهای هوش مصنوعی، تلویزیون ها و برنامه های گوشی های هوشمند را فراهم می کند و به عنوان مثال، سؤال از یک بلندگوی هوشمند برای وضعیت شارژ EV یا گرم کردن از راه دور کابین را آسان تر می کند.

این خودروساز کره جنوبی نمونه هایی از تنظیم روال روزهای گرم تابستان را ارائه می دهد، جایی که تهویه مطبوع در زمان خاصی روشن می شود یا زمانی که وسیله نقلیه به موقعیت جغرافیایی خاصی می رسد. همچنین، «حالت دور» می‌تواند همه چراغ‌های خانه را خاموش کند و جاروبرقی رباتیک را روشن کند.

با این حال، به نظر می‌رسد این سرویس هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، زیرا کیا و هیوندای بیان می‌کنند که این جفت «سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی ارائه‌دهنده خدمات پایدار» را توسعه خواهند داد و متعاقباً این ویژگی‌ها را از طریق «Over-the-Air (OTA) و USB- ارائه خواهند کرد. به روز رسانی های مبتنی بر حتی برای وسایل نقلیه موجود”.

خودروهای هوشمند برای خانه های هوشمند

کیا، هیوندای و تسلا با اتصال SmartThings کنترل خانه هوشمند داخل خودرو را به جلو هدایت می کنند.

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

اگرچه این اولین بار است که غول فناوری سامسونگ همکاری خود را با این برندهای خودرو اعلام می کند، کنترل خانه هوشمند از روی خودرو ایده کاملا جدیدی نیست. برای مثال، رانندگان BMW می‌توانند دستگاه‌های هوم هوشمند بوش را از طریق سیستم عامل داخل خودروی آلمانی کنترل کنند.

HomeKit اپل همچنین می‌تواند از طریق تقریباً هر چیزی که Apple CarPlay را اجرا می‌کند قابل دسترسی باشد، با رانندگانی که می‌توانند از سیری سؤالات مختلفی مانند «چراغ‌ها را خاموش کن» یا «درب گاراژ را باز کن» بدون نیاز به تعامل فیزیکی با سیستم اطلاعات سرگرمی بپرسند. . . این یک داستان مشابه در Android Auto نیز است.

Chanwoo Park، معاون اجرایی سامسونگ Electronics گفت: «این همکاری ارتباط خانه به ماشین و خدمات مدیریت انرژی یکپارچه خانه را که برای سبک زندگی آینده بهینه شده اند، امکان پذیر می کند.

با اتصال پلتفرم SmartThings به وسایل نقلیه، ما می‌توانیم تجربه مشتری را در خانه و ماشین به طور قابل توجهی افزایش دهیم.

اگر به آن نیاز بود، شاهد دیگری هستیم که ما به سرعت وارد عصر وسایل نقلیه نرم‌افزاری می‌شویم، جایی که بیشتر زندگی دیجیتالی شما در خودروهای آینده گنجانده می‌شود. بیایید فقط امیدوار باشیم که OEM ها برای این امتیاز دست و پایی از ما نگیرند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/kia-hyundai-and-tesla-drive-in-car-smart-home-control-forwards-with-smartthings-tie-in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *