کیا در نمایشگاه CES 2024 ناوگانی از ون های زیبا و مدولار را معرفی کرد

کیا پس از پنج سال در CES بازگشته است و به تازگی پلتفرم ماژولار EV موسوم به Platform Beyond Vehicles یا به اختصار PBV را معرفی کرده است. این وسایل نقلیه هنوز در مرحله مفهومی هستند و از آن دسته ماشین هایی نیستند که شما می خواهید برای گردش در شهر یا رفتن به تعطیلات بخرید – حداقل هنوز نه. به جای PV5، اولین وسیله نقلیه ای که کیا در حال برنامه ریزی است، بر روی ابزارهای تجاری مانند حمل و نقل، تحویل و سایر خدمات تجاری تمرکز خواهد کرد.

احتمالا جالب ترین چیز در مورد PV5 ماژولار بودن آن است. کیا چهار پیکربندی مختلف را به نمایش گذاشت. استاندارد یک ون کوچک است، اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با سقف بلندتر آن را تعویض کنید. شما همچنین می توانید دو سوم عقب را به طور کامل عوض کنید و آن را در پیکربندی کامیون وانت قرار دهید، و در نهایت یک پیکربندی تاکسی با تمرکز بر حمل و نقل مسافران وجود دارد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، داخل کاملاً مدولار است تا این تغییرات را فعال کند.

کیا به طور خاص به قابلیت های خودران اشاره ای نکرد و عکس هایی از داخل خودرو یک صندلی راننده و ناحیه فرمان تا حدی سنتی را نشان می داد. اما این شرکت همچنین اعلام کرد که می‌خواهد یک Robotaxi PV5 با مشارکت Motional توسعه دهد که تجربه سواری خودران را فراهم می‌کند.

فراتر از PV5، کیا از PV7 بزرگ و PV1 نسبتاً کوچک، یک جفت وسیله نقلیه که قرار است در کنار هم کار کنند، به نمایش گذاشت. PV7 بزرگترین در خط تولید است که به آن فضای داخلی و همچنین برد رانندگی بیشتری می دهد، در حالی که PV1 برای تحویل در آخرین مایل کوچک و “چابک” است. نکته جالب این است که یک سیستم ریلی وجود دارد که می تواند دو وسیله نقلیه را به هم متصل کند تا بتوانید به راحتی بار را از PV7 بزرگتر به PV1 منتقل کنید.

کیا در نمایشگاه CES 2024 ناوگانی از ون های زیبا و مدولار را معرفی کرد
بیا دیگه

همانطور که اغلب در CES اتفاق می افتد، جزئیات زیادی در مورد اینکه چه زمانی ابتکار PBV از مفهومی به یک محصول در حال تولید منتقل می شود، وجود ندارد، اما کیا در حال حاضر در حال ساخت یک کارخانه اختصاصی PBV در کره با برنامه هایی برای ظرفیت تولید است. ۱۵۰۰۰۰ وسیله نقلیه در سال ۲۰۲۵ که در آینده نامعلومی به ۳۰۰۰۰۰ می رسد. بنابراین ممکن است شاهد عرضه اولین PBV در سال آینده باشیم.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/kia-announced-a-fleet-of-cute-modular-vans-at-ces-2024-004005807.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/kia-announced-a-fleet-of-cute-modular-vans-at-ces-2024-004005807.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *