کیسه های راه اندازی نقطه کوانتومی هلندی ۵ میلیون یورو برای بهبود تصویربرداری اشعه ایکس

عمیق فن آوری استارت‌آپ QDI Systems برای تقویت بیشتر ماموریت بلندپروازانه‌اش، یعنی ایجاد انقلابی در تصویربرداری اشعه ایکس و غربالگری ماموگرافی با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی، ۵ میلیون یورو بودجه سری A دریافت کرده است.

نقاط کوانتومی نانوذرات نیمه هادی میکروسکوپی هستند که فوتون ها را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کنند. اگرچه برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ کشف شد، نقاط کوانتومی به تازگی در صنعت الکترونیک و زیست پزشکی استفاده شده است.

QDI Systems ادعا می کند که اولین شرکتی است که این فناوری را در تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس و غربالگری ماموگرافی به کار می برد.

در سال ۲۰۱۹ در گرونینگن تاسیس شد استارت آپ توسط فیزیکدان و دکترای آرتم شولگا به عنوان اسپین آف مؤسسه مواد پیشرفته Zernike در دانشگاه گرونینگن متولد شد. این تیم متشکل از هفت نفر است که اکثر آنها دارای مدرک دکترای شیمی یا علوم نانو هستند.

به طور خاص، سیستم های QDI استفاده می کند کوانتومی نقاط برای توسعه دستگاه های تصویربرداری، با تمرکز ویژه بر اشعه ایکس. همچنین با همکاری مرکز الکترونیک و میکروفناوری سوئیس (CSEM)، اولین نقطه کوانتومی مبتنی بر نقاط کوانتومی را ایجاد کرد. CMOS تراشه تصویربرداری برای اشعه ایکس

به گفته این شرکت، فناوری آن منجر به تصویربرداری با اشعه ایکس ایمن تر، سریع تر و دقیق تر می شود. آرتم شولگا، بنیانگذار و مدیر عامل و بنیانگذار استارت آپ به TNW می گوید: «نقاط کوانتومی ۱۰ برابر بیشتر از مواد پیشرفته صنعتی فعلی که در تصویربرداری های ماموگرافی استفاده می شود – سلنیوم آمورف، حساس تر هستند.

او توضیح می دهد که کنتراست بالاتر اشعه ایکس که نقاط کوانتومی فعال می کنند می تواند به کاهش دوز تابش برای بیمار کمک کند. نگرانی در ماموگرافی. شولگا می‌افزاید: «ما قصد داریم دوز مورد نیاز در هر آزمایش تصویربرداری را به نصف کاهش دهیم، در حالی که کیفیت تصویر را در مقایسه با آنچه آشکارسازهای اشعه ایکس فعلی اجازه می‌دهند، برابر یا بهتر نگه‌داریم».

فراتر از تصویربرداری اشعه ایکس، این استارتاپ همچنین در حال توسعه فناوری است که از امواج مادون قرمز (SWIR) استفاده می کند و هدف آن باز کردن بازارهای جدید است. دلیل آن این است که SWIR هم برای کاربردهای صنعتی (مانند حسگرهای تصویر برای فرآیندهای مرتب سازی) و هم برای برنامه های مصرف کننده (مانند تشخیص چهره برای تلفن های همراه) پتانسیل را ارائه می دهد.

Shulga می‌گوید: «برنامه‌هایی که در آن‌ها شاهد شدیدترین تقاضای بازار برای فناوری خود هستیم، برنامه‌هایی هستند که به تصاویر با وضوح بالا نیاز دارند. اینها شامل تشخیص و غربالگری ماموگرافی و همچنین کاربردهای دندانپزشکی است.

با این وجود، این شرکت به همان اندازه روی بخش پزشکی و سایر صنایع متمرکز است.

Shulga می افزاید: “ما درک می کنیم که کاربرد پزشکی از نظر کنترل کیفیت و مقررات بسیار سخت است، که ممکن است قبل از اینکه فناوری خود را در بیمارستان ها نصب کنیم، انجام آن زمان بیشتری نیاز دارد.” بنابراین، ما به کاربردهای دیگر مانند بازرسی صنعتی نگاه می کنیم که در آن راه کوتاه تری برای عرضه محصول در بازار پیش بینی می کنیم.

QDI Systems با سرمایه جدید، فناوری نقاط کوانتومی را برای بخش پزشکی و بازارهای جدید افزایش خواهد داد. همچنین قصد دارد تعداد تیم خود را دو برابر کند.

دور تامین مالی توسط آژانس سرمایه گذاری و توسعه برای شمال هلند (NOM) رهبری شد و توسط سرمایه گذاران قبلی این شرکت Carduso Capital، RuG Ventures و Maki.vc حمایت شد. کل سرمایه گذاری همچنین شامل وام نوآوری ۱٫۹۷ میلیون یورویی از آژانس تصدی هلند (RVO) است.

اگر می‌خواهید درباره بهترین فناوری‌های هلندی شمالی بیشتر بدانید، به ما در گرونینگن بپیوندید جاده ای به کنفرانس TNW. شما را در ۲۰ و ۲۱ ژانویه آنجا می بینیم!


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-startup-improve-x-ray-imaging-quantum-dot-tech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *