گردان ۷۶۱ تانک: استادان شرمن و استوارت در جنگ جهانی دوم

فن آوری

گردان ۷۶۱ تانک: استادان شرمن و استوارت در جنگ جهانی دوم

گردان ۷۶۱ تانک: استادان شرمن و استوارت در جنگ جهانی دوم

مجموعه اسمیت/گادو/گتی ایماژ
توسط کریس لیتلچایلد/۵ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر EST

جنگ جهانی دوم باعث پیدایش برخی از شناخته شده ترین و موفق ترین ماشین های جنگی در تاریخ شد. تانک‌ها در واقع بخش مهمی از درگیری بودند، به طوری که ایالات متحده به تنهایی ۸۶۰۰۰ تانک از آن‌ها را در طول جنگ توسعه داد. قدرت های Axis مدل های قدرتمندی را در اختیار داشتندو آنها تهدیدی بودند که متفقین باید بتوانند با آن روبرو شوند.

امثال M3 استوارت کارهای سنگین سنگینی را برای متفقین انجام دادند استوارت امروزه در برخی نیروها مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که طول عمر چنین جنگجوی استوار قابل تحسین است، اما معادله بیش از این وجود دارد. البته چنین وسایل نقلیه ای بدون سربازانی که از آنها خدمه، نگهداری و به طور کلی استفاده می کنند، هیچ چیز نیستند.

گردان ۷۶۱ تانک تنها یکی از اجزای حیاتی یک ماشین جنگی عظیم و همه کاره بود که در نهایت متفقین را به پیروزی رساند و داستان آنها بسیار جذاب است. بیایید نگاهی به ایجاد گردانی به نام پلنگ سیاه، نقش آنها در جنگ و میراث آنها بیندازیم.

گردان ۷۶۱ تانک چه زمانی تشکیل شد؟

مجموعه اسمیت/گادو/گتی ایماژ

جنگ جهانی دوم زمان تحولی برای نیروهای مسلح ایالات متحده بود. در ژوئن ۱۹۴۲، الف مجله زندگی این گزارش خاطرنشان کرد که جنبشی برای فراگیرتر کردن ارتش وجود دارد.

متأسفانه، تاریخ ثابت خواهد کرد که برای ادامه مبارزه با تعصب، کار بسیار بیشتری باید انجام شود. که در “ادغام نیروهای مسلح، ۱۹۴۰-۱۹۶۵” موریس جی. مک گرگور درباره فعالان حقوق مدنی می نویسد: “اگرچه جداسازی هدف اصلی آنها بود، اما کمپین آنها علیه همه اشکال تبعیض به ویژه در نیروهای مسلح بود.” در نتیجه چنین سیاست های تبعیض آمیزی، ۷۶۱ به عنوان یک گردان آفریقایی-آمریکایی لوئیزیانا در آوریل ۱۹۴۲ تشکیل شد.

کمپ هود تگزاس به زودی به پایگاه خانگی گردان تبدیل شد، جایی که آنها به طور قابل توجهی طولانی تر از حد معمول آموزش دیدند: دو سال از آن. این بدان معنا بود که در زمان استقرار ۷۶۱، آنها تجربه گسترده ای با تانک هایی داشتند که با آنها آموزش دیده بودند، از جمله ام ۵ استوارت و شرمن. آنها همچنان دارایی های ارزشمندی برای متفقین خواهند بود.

۷۶۱ در نبرد

مجموعه اسمیت/گادو/گتی ایماژ

گردان ۷۶۱ تانک، متشکل از ۶۷۶ سرباز و ۳۶ افسر، که ۳۰ نفر از آنها نیز آفریقایی آمریکایی بودند، به نقطه محوری درگیری رسیدند. در اکتبر ۱۹۴۴، پس از دریافت حمایت سرلشکر جی لزلی مک‌نیر، که می‌خواست نیروهای مختلف این فرصت را داشته باشند تا هر طور که می‌خواهند به کشورشان خدمت کنند، به ساحل اوماها رفتند، جایی که با دشمن روبرو می‌شدند. واقعی برای اولین بار

۷ نوامبر همان سال شاهد اولین نبرد گردان با پیاده نظام ۲۶ در Morville-les-Vic بود. نیروهای آلمانی مجبور به ترک شهر شدند. اعضای اصلی گردان، مانند گروهبان. وارن کرسی و گروهبان کارکنان روبن ریورز، در آن روز آنقدر خود را در مبارزه متمایز کرد که اقدامات آنها ستاره های نقره ای را برای آنها به ارمغان آورد. در عرض چند روز، ۷۶۱ نشان داد که آنها یک نیروی جنگی قدرتمند و توانا هستند.

پس از Morville-les-Vic، ۷۶۱st 29 شهر دیگر را در طول جنگ بازپس گرفت. آنها کمی بیش از شش ماه متوالی می جنگیدند (فقط به این دلیل که خود جنگ به پایان رسیده بود متوقف می شد).

میراث گردان ۷۶۱ تانک

ویلیام وندیورت/گتی ایماژ

کاپیتان جان دی لانگ از پلنگ های سیاه، همانطور که گردان شناخته شد، قول خود را برای ۷۶۱ بسیار واضح بیان کرد. او گفت، موزه ملی جنگ جهانی دوم گزارش می دهد، “به خودم قسم خوردم که هیچ گاه تیتری وجود نداشته باشد که بگوید من و مردانم جوجه زدیم.” شجاعت آنها قطعاً در نبرد مورویل-ل-ویک وجود داشت، که لانگ خاطرنشان کرد بسیار چالش برانگیزتر از آن چیزی بود که انتظار می رفت: “این یک جهنم بود؛ مردان من ببر بودند، آنها مانند کهنه سربازان کارکشته می جنگیدند.”

تا پایان جنگ، شکی وجود نداشت که این دقیقاً همان چیزی بود که گردان تبدیل شده بود. استناد واحد ریاست جمهوری در سال ۱۹۷۸ از “روحیه رزمی تسلیم ناپذیر و از خود گذشتگی آنها به وظیفه” تجلیل کردند و خاطرنشان کردند که آنها “اعتبار زیادی را به گردان ۷۶۱ تانک، ارتش ایالات متحده و این ملت منعکس می کنند.” این واقعاً ستایش بالایی بود و به خوبی به دست آورده بود، و این یک بی عدالتی بزرگ بود که پلنگ های سیاه مجبور بودند بر چنین تعصبی غلبه کنند تا خود را شایسته آن نشان دهند.

در مجموع، بیش از یک میلیون آمریکایی آفریقایی تبار در طول جنگ جهانی دوم در برخی ظرفیت ها به ایالات متحده خدمت کردند. تلاش هر یک از آنها، و هر متحدی که برای انجام این حق خود مبارزه کرد، به روشی بسیار واقعی منجر شد فرمان اجرایی ۹۹۸۱ ژوئیه ۱۹۴۸با آن رئیس جمهور هری اس ترومن به جداسازی در نیروهای مسلح پایان داد.


منبع: https://www.slashgear.com/1461357/masters-of-sherman-stuart-tank-battalion-761-history/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *