گزارش ادعا می کند که ایلان ماسک با اعضای هیئت مدیره تسلا مواد مخدر مصرف کرده است و به او پیشنهاد شده است که به بخش بازپروری برود.

در گزارش اخیر وال استریت ژورنال، فاش شده است که استفاده ادعایی ایلان ماسک از مواد مخدر غیرقانونی در میان مدیران فعلی و سابق شرکت های تسلا و اسپیس ایکس به طور گسترده ای شناخته شده است. این گزارش نگرانی‌ها را در مورد میزان مصرف غیرقانونی مواد مخدر ماسک نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که او با برخی از اعضای هیئت مدیره خود به مصرف مواد مخدر افراط کرده است.

بر اساس این گزارش، افرادی که یا شاهد مصرف مواد مخدر ماسک بوده اند یا در جریان این موضوع بوده اند، نسبت به تکرار چنین حوادثی ابراز نگرانی کرده اند. با کمال تعجب، هیئت مدیره هیچ تحقیقی در مورد این موضوع آغاز نکرد و طبق منابع ذکر شده توسط روزنامه هیچ نگرانی مستندی گزارش نشد.

این افشاگری پس از انتقاد یک قاضی دلاور از رابطه ماسک و مدیرانش با اشاره به تضاد منافع در هیئت مدیره صورت گرفت. اظهارات قاضی بخشی از حکمی بود که بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری ماسک را بیش از حد دانست.

علیرغم تلاش برای تماس با ماسک و وکیلش، الکس اسپیرو، برای اظهار نظر، هر دو در پاسخ به پرسش‌های وال استریت ژورنال سکوت کردند. این روزنامه قبلاً از استفاده ادعایی ماسک از موادی مانند ال اس دی، کوکائین، اکستازی و قارچ های روانگردان، اغلب در مجامع خصوصی، گزارش کرده بود. اسپیرو با این ادعاها مقابله کرد و اظهار داشت که ماسک تحت آزمایش‌های دارویی منظم و تصادفی در SpaceX قرار گرفت و هرگز در هیچ آزمایشی مردود نشد.

این مقاله همچنین نشان می‌دهد که برخی از دوستان و کارگردانان احساس می‌کردند که مجبور هستند در مصرف غیرقانونی مواد مخدر با ماسک شرکت کنند، زیرا از عواقب احتمالی در صورت امتناع می‌ترسند. ذکر شده است که آنها تمایلی به ریسک “از دست دادن سرمایه اجتماعی” مرتبط با عضویت در حلقه درونی ماسک نداشتند.

ایلان ماسک قبلاً به پوشش وال استریت ژورنال درباره مصرف مواد مخدر در ماه گذشته در X پاسخ داده بود. ماسک در پست خود با طنز گفت: “هر کاری که انجام می دهم، واضح است که باید آن را ادامه دهم!” او در ادامه بر جایگاه تسلا و اسپیس ایکس به‌عنوان با ارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی و فضایی جهان تأکید کرد و به فکر مصرف دارو بود اگر واقعاً بهره‌وری خالص او را در طول زمان بهبود بخشد.

ذکر این نکته ضروری است که ماسک بر شش شرکت نظارت دارد: تسلا، اسپیس ایکس، ایکس، شرکت بورینگ یک سرمایه گذاری تونل زنی، Neuralink، یک توسعه دهنده ایمپلنت مغزی، و xAI، یک استارت آپ هوش مصنوعی.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musk-consumed-drugs-with-tesla-board-members-suggested-to-get-into-rehab-claims-report-13690362.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *