گزارش: اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ OLED را به ۹ دستگاه جدید بیاورد

طبق گزارش جدید تایوان، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ فناوری صفحه نمایش OLED را به ۹ دستگاه جدید برساند. اخبار ای تی.

گزارش: اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ OLED را به ۹ دستگاه جدید بیاورد
پس از معرفی نمایشگرهای OLED در هر دو آیپد پرو مدل ها سال آیندهطبق گزارش ها، اپل قصد دارد این فناوری را به بازار بیاورد آیپد مینی و آیپد ایر در سال ۲۰۲۶٫ در حالی که iPad Air صفحه نمایش ۱۰٫۹ اینچی را حفظ خواهد کرد، اندازه صفحه نمایش iPad mini از ۸٫۳ به ۸٫۷ اینچ خواهد رسید. در سال ۲۰۲۷، اپل فناوری نمایشگر OLED را به بازار خواهد آورد آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی شایعه شده است مدلی که انتظار می رود با نمایشگر LCD عرضه شود اوایل سال آینده.

ظاهرا اپل قصد دارد از یک پنل OLED اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (LTPO) برای iPad Pro و یک پنل سیلیکونی پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) تک پشته برای iPad mini و iPad Air استفاده کند، به این معنی که ProMotion برای نرخ تازه سازی تا حداکثر ۱۲۰ هرتز همچنان منحصر به مدل های پیشرفته خواهد بود.

در سال ۲۰۲۷، اپل پنل‌های OLED آی‌پد پرو را به پنل‌های نسل بعدی با بهره‌وری نور بهبودیافته از طریق فیلتر رنگی روی کپسوله (CoE) ارتقا می‌دهد که گفته می‌شود مصرف انرژی را تا حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. استفاده از یک فیلتر رنگی همچنین می تواند اپل را قادر سازد تا فناوری دوربین زیر نمایشگر را روی آن پیاده سازی کند آی پد برای اولین بار.

ظاهراً در سال ۲۰۲۵، اپل OLED را به مک بوک پرو ۱۶ اینچی و پس از آن مدل ۱۴ اینچی را در سال ۲۰۲۶ خواهد آورد. ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک ایر مدل‌ها نیز در سال ۲۰۲۶ از LCD به OLED تغییر خواهند کرد.

از مزایای OLED می توان به افزایش روشنایی، نسبت کنتراست بیشتر، دقت رنگ بیشتر و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با مدل های موجود با پنل های LCD اشاره کرد. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای OLED برای آیفون و مدل های اپل واچ، به استثنای آیفون SE. این گزارش خاطرنشان می‌کند که پنل‌های OLED نیز نازک‌تر و سبک‌تر از LCD هستند که مزایای خاصی را برای iPad ارائه می‌کنند.

انجمن های مرتبط: آی پد، مک بوک ایر، مک بوک پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2023/11/17/apple-plans-to-bring-oled-to-nine-new-devices/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *