گزارش شده است که گوگل در یک سال به اپل مبلغ هنگفتی ۱۸ میلیارد دلار پرداخت تا موتور جستجوی خود را به صورت پیش فرض در آیفون ها حفظ کند

عکسی از آیفون با گوگل باز است

گوگل ۱۸ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا در سال ۲۰۲۱ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض آیفون باقی بماند.

Jaap Arriens/NurPhoto از طریق Getty Images



  • به گزارش NYT، گوگل در سال ۲۰۲۱ به اپل مبلغ ۱۸ میلیارد دلار پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش فرض آیفون باقی بماند.
  • یک پرونده قضایی در حال انجام فاش کرد که گوگل در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۶ میلیارد دلار برای معاملات مشابه با سازندگان دستگاه هزینه کرده است.
  • این وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به اتهام انحصار عمل کرده است.
تبلیغات

تبلیغات

محاکمه ای که بین گوگل و وزارت دادگستری بسیار تماشا شده است، لایه های رابطه بین گوگل و اپل و چگونگی تکامل آن در طول زمان را به عقب می کشد.

و اکنون می دانیم که گوگل چقدر به اپل و دیگر سازندگان دستگاه پرداخت کرده است تا مطمئن شود موتور جستجوی آن در بسیاری از دستگاه ها از جمله آیفون به صورت پیش فرض باقی می ماند.

به گفته گوگل در سال ۲۰۲۱، گوگل حدود ۱۸ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا به عنوان برترین موتور جستجوی اپل باقی بماند مجله نیویورک تایمز، که به دو منبع آشنا با این معامله اشاره می کند. این با آنچه تحلیلگران برنشتاین در ماه اکتبر تخمین زدند مطابقت دارد و ارزش آن را بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال تعیین کرده بود که «۱۴ تا ۱۶ درصد از سود عملیاتی اپل را تشکیل می دهد».

این پرونده قضایی در حال انجام همچنین روز جمعه فاش کرد که کل مبلغی که گوگل در سال ۲۰۲۱ به سازندگان دستگاه از جمله اپل برای معاملات پیش فرض موتورهای جستجو پرداخت کرده بود، ۲۶٫۳ میلیارد دلار بود. بلومبرگ گزارش داد. معامله اپل نشان دهنده سهم اصلی این مبلغ بود و فقط نشان می دهد که گوگل چقدر حاضر است برای حفظ موتور جستجوی خود در جلو و مرکز قرار دهد.

تبلیغات

تبلیغات

اپل ابزار جستجوی خاص خود را دارد نور افکن این ویژگی برای کسانی که آیفون، آیپد و رایانه مک دارند در دسترس است. Spotlight مفهوم جدیدی نیست، از آن زمان در دستگاه های اپل وجود داشته است ۲۰۰۵، اما می توان آن را رقیب بالقوه گوگل در نظر گرفت. این ابزار به کاربران امکان می دهد اخبار، آب و هوا و معنای کلمات و عبارات را جستجو کنند. نتایج شبیه به نتایجی هستند که افراد می توانند در سایر موتورهای جستجو پیدا کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، گوگل می‌خواست مطمئن شود که نگران رقابت با اپل در زمینه جستجو نیست. مجله نیویورک تایمز و ارزش این امتیاز در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴، گوگل یک میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا باقی بماند دستگاه های iOSاسناد دادگاه در یک پرونده جداگانه مربوط به اوراکل فاش شد.

نه اپل و نه گوگل به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخ ندادند.

وزارت دادگستری در ابتدا علیه گوگل شکایت کرد ۲۰۲۰ادعا می کند که موتور جستجو یک انحصار است که به توانایی شرکت های کوچکتر برای رقابت آسیب می رساند.

تبلیغات

تبلیغات

آزمایشی در حال انجام در حال بررسی رابطه گوگل با شرکت هایی مانند اپل و سازندگان دستگاه های دارای اندروید است. وزارت دادگستری این موضوع را مطرح کرده است گوگل با شهادت یک شاهد دولتی، تغییر از گوگل به سایر موتورهای جستجو در آیفون و اندروید عمدا دشوار شد. برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض روی گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ دارند، ۱۰ مرحله انجام شد.

هنوز، کنت واکر مشاور عمومی شرکت مادر گوگل، آلفابت، در نامه ای در پاسخ گفت که مردم از آن استفاده می کنند موتور جستجوی گوگل به این دلیل که برتر از رقبای خود است، نه به این دلیل که آنها مجبور به استفاده از آن هستند. واکر همچنین استدلال کرد که افراد در صورت تمایل می‌توانند پلتفرم‌ها را تغییر دهند و انجام این کار چندان دشوار نیست.

مدیر اجرایی اپل ادی کیو نیز شهادت داد قبلاً در موردی که این شرکت با گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض همراه شد، زیرا “بهترین” برای کاربران آیفون بود و “جایگزین معتبری وجود نداشت.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

گوگل
سیب
ضد انحصار

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/google-apple-default-search-engine-iphone-deal-value-18-billion-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *