گزارش مالی سه‌ماهه آلفابت اعلام شد؛ سود و درآمد بهتر از انتظار

آلفابت، شرکت مالک گوگل گزارش مالی سه‌ماهه اول خود را منتشر کرد که عملکرد بهتر از انتظار تحلیلگران را نشان می‌دهد. درآمد غول فناوری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است که همچنین سریع‌ترین نرخ رشد آن از اوایل سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این شرکت همچنین اولین سود سهام و بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام خود را اعلام کرد.

نتایج گزارش مالی آلفابت (در مقابل انتظار تحلیلگران) به شرح فهرست زیر است:

  • سود هر سهم: ۱٫۸۹ دلار در مقابل ۱٫۵۱ دلار
  • درآمد: ۸۰٫۵۴ میلیارد دلار در مقابل ۷۸٫۵۹ میلیارد دلار
  • درآمد تبلیغاتی یوتیوب: ۸٫۰۹ میلیارد دلار در مقابل ۷٫۷۲ میلیارد دلار
  • درآمد سرویس ابری گوگل: ۹٫۵۷ میلیارد دلار در مقابل ۹٫۳۵ میلیارد دلار
  • هزینه های جذب ترافیک (TAC): 12.95 میلیارد دلار در مقابل ۱۲٫۷۴ میلیارد دلار

رشد سود و درآمد آلفابت

گزارش مالی سه‌ماهه آلفابت اعلام شد؛ سود و درآمد بهتر از انتظار

درآمد آلفابت از ۶۹٫۷۹ میلیارد دلار در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است تا این شرکت سریع‌ترین نرخ رشد خود از اوایل سال ۲۰۲۲ تاکنون را اعلام کند. سود آن نیز با رشد ۵۷ درصدی به ۲۳٫۶۶ میلیارد دلار یا ۱٫۸۹ دلار به ازای هر سهم رسیده است.

همچنین هیئت مدیره آن، سود نقدی ۲۰ سنت به ازای هر سهم را تصویب کرده است که در ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) به سهامداران سابقه‌دار پرداخت خواهد شد. این شرکت قصد دارد در آینده نیز سود نقدی سه ماهه را به‌همین صورت پرداخت کند. علاوه بر این، هیئت مدیره آلفابت اجازه خرید مجدد ۷۰ میلیارد دلار دیگر از سهام خود، «به روشی که به نفع شرکت و سهامداران آن است» را صادر کرد.

غول فناوری همچنین انتظارات تحلیلگران برای درآمد تبلیغاتی یوتیوب و درآمد سرویس ابری خود را شکست داده است. مجموع فروش تبلیغات گوگل، ۶۱٫۶۶ میلیارد دلار گزارش شده که این میزان نسبت به سال گذشته (۵۴٫۵۵ میلیارد دلار)، افزایش یافته است. بنابراین تجارت اصلی گوگل، پس از سال‌های سخت ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ که در آن‌ها با وجود افزایش نرخ بهره و تورم، شرکت‌ها تصمیم به کاهش هزینه‌های خود گرفته بودند، دوباره در حال شتاب گرفتن است.

درآمد کسب‌وکار ابری گوگل نیز بیش از چهار برابر رشد داشته و به ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است. این امر نشان می‌دهد که غول موتور جستجو پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری در این زمینه برای همگام‌شدن با خدمات وب آمازون و مایکروسافت Azure، سود قابل‌توجهی از آن به دست آورده است.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/alphabet-report-first-quarter-results

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *