گزارش مالی سه‌ماهه سوم AMD منتشر شد؛ افزایش ۱۷ درصدی سود

AMD گزارش مالی خود برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد. هرچند آمار خوبی از سوی این شرکت اعلام شده اما سهام آن حدود ۴٫۲۵ درصد کاهش یافته است.

به‌طور کلی براساس گزارش AMD به‌نظر می‌رسد که این شرکت در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های دیگر که کاهش سود را گزارش کرده‌اند، عملکرد خوبی داشته است. درآمد AM‌D برای سه‌ماهه گذشته ۵٫۸ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با درآمد ۵٫۵۶۵ میلیارد دلاری همین دوره زمانی از سال گذشته افزایش یافته است.

گزارش مالی سه‌ماهه سوم AMD منتشر شد؛ افزایش ۱۷ درصدی سود

سود شرکت نیز ۲٫۷۴۷ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ با ۲٫۳۵۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. به‌طور کلی AMD شاهد افزایش ۱۷ درصدی سود بوده است.

یکی از نکات منفی گزارش AMD کاهش ۸ درصدی درآمد بخش گیمینگ آن بوده است که دلیل آن ظاهراً کاهش تقاضای تراشه‌های نیمه‌سفارشی مورداستفاده در دستگاه‌هایی مانند ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ است. چندین حوزه دیگر نیز با کاهش درآمد همراه بوده است، اما هیچ کدام به‌طور کلی ضرر بزرگی را به‌همراه نداشته است.

انتظارات AMD برای سه‌ماهه چهارم

برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ نیز AM‌D انتظار دارد که حدود ۶٫۱ میلیارد دلار (به اضافه یا منهای ۳۰۰ میلیون دلار) درآمد داشته باشد. اگر آن‌ها بتوانند به هدف ۶٫۱ میلیارد دلاری خود برسند، ۹ درصد رشد سالانه و ۵ درصد رشد متوالی خواهند داشت. AMD همچنین انتظار دارد که حاشیه سود ناخالص آن حدود ۵۱٫۵ درصد باشد.

«ژان هو»، مدیر ارشد مالی AMD توضیح می‌دهد:

«ما در سه‌ماهه سوم عملکرد خوبی داشتیم و در درآمد، حاشیه سود ناخالص و سود هر سهم خود موفق شدیم رشد سالانه داشته باشیم. در سه‌ماهه چهارم، ما انتظار داریم که شاهد رشد قوی در بخش مرکز داده باشیم که تا حدی فروش کمتر در بخش گیمینگ و کاهش بیشتر تقاضا در بازارهای محصولات توکار (Embedded) را جبران کند.»


منبع: https://digiato.com/finance-investment/amd-revenue-of-dollar58-billion-for-q3-2023-with-17-increase-in-gross-profits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *