گزارش پیش‌بینی‌های ۲۰۲۴ Forrester درباره «همه‌گیری سایه‌ای» هوش مصنوعی هشدار می‌دهد زیرا کارمندان ابزارهای غیرمجاز را اتخاذ می‌کنند.

گزارش پیش‌بینی‌های ۲۰۲۴ Forrester درباره «همه‌گیری سایه‌ای» هوش مصنوعی هشدار می‌دهد زیرا کارمندان ابزارهای غیرمجاز را اتخاذ می‌کنند.

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


Forrester Research از مورد انتظار خود رونمایی کرد گزارش پیش بینی های ۲۰۲۴ در روز پنج‌شنبه، مسیری برای رشد هوش مصنوعی اندازه‌گیری‌شده ترسیم کرد و در عین حال به رهبران کسب‌وکار هشدار داد که خود را برای «استفاده در سایه» فراگیر آماده کنند، زیرا کارمندان برای بهره‌وری به ابزارهای هوش مصنوعی خود متکی هستند.

را گزارش ۳۸ صفحه ای با سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر برای ساخت، استقرار و نظارت بر مدل‌های هوش مصنوعی، بودجه‌های پلتفرم هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ سه برابر می‌شود. اما Forrester هشدار می دهد که این برای برآوردن تقاضای کارکنان کافی نخواهد بود. این گزارش پیش‌بینی می‌کند ۶۰ درصد از کارمندان از ابزارهای هوش مصنوعی خود در محل کار استفاده می‌کنند و چالش‌های نظارتی و انطباق جدیدی را معرفی می‌کنند.

Forrester می بیند که ۸۵٪ از شرکت ها قابلیت های هوش مصنوعی را با مدل های منبع باز مانند توسعه می دهند GPT-J و برت به جای تکیه صرفاً بر انتخاب های اختصاصی محبوب مانند ChatGPT. همچنین انتظار می‌رود ۴۰ درصد از شرکت‌ها به‌طور فعالانه روی حاکمیت برای انطباق با هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنند و از مقررات در حال پیش‌روی در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و چین پیشی بگیرند.

مدل‌های منبع باز و مدیریت ریسک

در زمینه نوآوری، فارستر پیش‌بینی می‌کند که یک بیمه‌گر بزرگ در سال ۲۰۲۴ ارائه «بیمه توهم» هوش مصنوعی را آغاز خواهد کرد که خطاها و آسیب‌های ناشی از اشتباهات هوش مصنوعی را با گسترش فناوری پوشش می‌دهد.

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

گزارش پیش‌بینی‌های ۲۰۲۴ فورستر به طور کلی سالی را به پایان می‌رساند که شاهد محبوبیت هوش مصنوعی مولد در میان مصرف‌کنندگان و کارمندان بودیم و بر CIOها و CDOها برای ارائه نتایج تجاری فشار وارد کرد.

این گزارش لحن عمل‌گرایانه‌ای دارد و به رهبران هشدار می‌دهد که هنگام ایجاد استراتژی‌هایی برای بهره‌برداری از پتانسیل‌های نوظهور هوش مصنوعی، حواسشان به هیاهوی هوش مصنوعی و «سرگرمی‌ها و بازی‌ها» پرت نشود.

Forrester سال ۲۰۲۴ را آغاز “عصر هوش مصنوعی عمدی” می داند زیرا شرکت ها فناوری را از R&D خارج کرده و به برنامه های تجاری مولد منتقل می کنند.

تیم تحلیلگران Forrester گفت: “بدون شک، سال ۲۰۲۳ به عنوان سال هوش مصنوعی خواهد بود، زیرا ما شاهد افزایش مصرف کننده هوش مصنوعی مولد بودیم. اعلامیه هایی در مورد ادغام، ادغام، ارزش گذاری شرکت های وحشی، و VC بزرگ و سرمایه گذاری های داخلی منتشر شد.” در گزارش

آنها افزودند: «پیش‌بینی می‌کنیم که سال ۲۰۲۴ تیم‌های سازمانی را برای فعال بودن، توسعه یک استراتژی هوش مصنوعی معنادار و اجرای وعده‌های هوش مصنوعی و در عین حال نظارت بر مقررات و خطرات جدید، تشویق می‌کند.

برخی از بزرگترین دستاوردهای گزارش پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی Forrester 2024:

  1. ۶۰ درصد از کارمندان از ابزارهای هوش مصنوعی خود در محل کار استفاده می کنند که خطرات امنیتی ایجاد می کند.
  2. با افزایش تقاضا برای قابلیت های هوش مصنوعی، بودجه پلت فرم های هوش مصنوعی سه برابر می شود.
  3. ۸۵ درصد از شرکت ها مدل های AI منبع باز را در پشته فناوری خود قرار می دهند.
  4. ۴۰ درصد از شرکت‌ها به‌منظور انطباق، به‌طور فعال روی حاکمیت هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
  5. بیمه‌گران شروع به ارائه «بیمه توهم هوش مصنوعی» می‌کنند که اشتباهات هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد.
  6. هوش مصنوعی مولد رشد CAGR 36 درصدی را از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ به عنوان افزایش پذیرش خواهد داشت.
  7. شرکت‌ها هوش مصنوعی را از تحقیق و توسعه به برنامه‌های تجاری تولید منتقل خواهند کرد.
  8. استراتژی‌های هوش مصنوعی باید بر مدیریت استفاده از سایه و ارزش محرک تمرکز کنند.
  9. رهبران فناوری از سوی کارمندان و مدیران برای پذیرش هوش مصنوعی تحت فشار هستند.
  10. سال ۲۰۲۴ “عصر هوش مصنوعی عمدی” را آغاز می کند زیرا تبلیغات جای خود را به عمل گرایی می دهد.

این پیش‌بینی‌ها بر نیاز به یک استراتژی متمرکز بر هوش مصنوعی تاکید می‌کنند، حتی در شرایطی که هوش مصنوعی مولد هیجان جدیدی را برای دنیای تجارت به ارمغان می‌آورد. رهبران سازمانی باید به طور فعالانه با خطرات مقابله کنند، زیرا آنها پذیرش مسئول هوش مصنوعی را گسترش می دهند.

گزارش Forrester نشان‌دهنده قابل توجهی است که نشان می‌دهد چقدر در چشم‌انداز هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها پیشرفت کرده‌ایم، و چقدر بیشتر قرار است پیش برویم. همانطور که به سال ۲۰۲۴ می رویم، پیش بینی های انجام شده در این گزارش نقشه راهی را برای کسب و کارها، فناوران و سیاست گذاران ارائه می دهد تا آینده هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون را دنبال کنند.

این گزارش به عنوان یادآوری است که اگرچه انقلاب هوش مصنوعی امیدوارکننده است، اما بدون چالش نیست. همانطور که ما از هیاهو به عمل گرایی هوش مصنوعی در حال گذار هستیم، مهم است که به این چالش ها به صورت استراتژیک نزدیک شویم و اطمینان حاصل کنیم که وعده هوش مصنوعی در عین کاهش خطرات بالقوه محقق می شود.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/forresters-2024-predictions-report-warns-of-ai-shadow-pandemic-as-employees-adopt-unauthorized-tools/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *