گزارش IDC نشان می دهد که بازار پوشیدنی هند ۳۴ درصد رشد کرده است، ساعت های هوشمند ۷۳ درصد رشد سالیانه داشته اند.

گزارش IDC نشان می دهد که بازار پوشیدنی هند ۳۴ درصد رشد کرده است، ساعت های هوشمند ۷۳ درصد رشد سالیانه داشته اند.

بر اساس آخرین گزارش شرکت بین المللی داده (IDC) India Monthly Wearable Tracker، بازار پوشیدنی هند شاهد افزایش قابل توجه ۳۴ درصدی بود و رکوردشکنی ۱۳۴٫۲ میلیون دستگاه را به فروش رساند.

این افزایش که عمدتاً به دلیل عرضه‌های فصل جشن و تخفیف‌های فریبنده ایجاد شد، منجر به پدیده انباشت بیش از حد در نیمه دوم سال شد.

شایان ذکر است، متوسط ​​قیمت فروش پوشیدنی ها کاهش قابل توجهی را از ۲۵ دلار یا حدود ۲۰۷۵ روپیه به ۲۱٫۲ دلار یا تقریباً ۱۷۶۰ روپیه تجربه کرده است که کاهش ۱۵٫۴ درصدی را نشان می دهد.

فروش ساعت های هوشمند به ویژه افزایش یافت و رشد قابل توجه ۷۳ درصدی سال به سال را به ثبت رساند و ۵۳٫۴ میلیون دستگاه فروخت. در نتیجه، سهم بخش ساعت‌های هوشمند از بازار پوشیدنی‌ها از ۳۰٫۷ درصد به ۳۹٫۸ درصد افزایش یافت.

با این حال، هجوم فروش های جشن و تخفیف های سنگین به کاهش میانگین قیمت فروش از ۴۲٫۵ دلار یا حدود ۳۵۲۹ روپیه به ۲۶٫۱ دلار یا حدود ۲۱۶۷ روپیه کمک کرد. ساعت‌های هوشمند پیشرفته، علی‌رغم توانایی‌های تکنولوژیکی خود، کاهش سهم بازار را تجربه کردند و به ۱٫۱ میلیون واحد کاهش یافت.

در رده گوشواره، رشد تقریباً ۱۶٫۹ درصد بود و مجموعاً ۸۰٫۴ میلیون دستگاه محموله شد. بخش Truly Wireless Stereo (TWS) به ویژه رونق گرفت و از ۵۵٫۳ درصد در سال گذشته به رکورد ۶۷٫۴ درصد رسید.

با این حال، محموله های بند گردن شاهد کاهش ۱۵٫۲ درصدی بود که با کاهش متوسط ​​قیمت فروش ۸٫۲ درصدی همراه بود.

در این بازار پویا، برندهایی مانند BoAt، Noise و Fire-Bolt پیشرو بودند که با ارائه محصولات در دسته‌های مختلف با قیمت‌های رقابتی، موقعیت‌های برتر را به دست آوردند. Boult Audio به عنوان سریع‌ترین شرکت در حال رشد در بین پنج برند برتر ظاهر شد.

علاوه بر این، ظهور BeatXP به عنوان یک شرکت جدید، چشم انداز فروشنده ساعت های هوشمند را تقویت کرد، در حالی که Titan با استراتژی خود برای معرفی مدل ها در بخش های مختلف قیمت، به جایگاه چهارم صعود کرد.

یکی دیگر از روندهای قابل توجه در بازار پوشیدنی ها، علاقه فزاینده به حلقه های هوشمند بود، به ویژه در نیمه دوم سال. با فروش بیش از ۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳، میانگین قیمت فروش حلقه های هوشمند به ۱۷۱٫۶ دلار (۱۴۲۴۸ روپیه) رسید.

Ultrahuman با ۴۳٫۱ درصد سهم بازار بر این بخش تسلط داشت و پس از آن Pi Ring با ۴۲٫۳ درصد سهم بازار قرار دارد. Aabo با ۷٫۹ درصد سهم بازار جایگاه سوم را به دست آورد که نشان دهنده تنوع روزافزون در چشم انداز بازار پوشیدنی است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/indias-wearable-market-grows-by-34-smartwatches-grew-by-73-yoy-reveals-idc-report-13736072.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *