“گوریل در حال حاضر رفته است”: رقبای OpenAI راه هایی برای سود بردن از یک درام دره سیلیکون می بینند

“گوریل در حال حاضر رفته است”: رقبای OpenAI راه هایی برای سود بردن از یک درام دره سیلیکون می بینند

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در 13 سپتامبر 2023 در واشنگتن دی سی، از "انجمن بینش هوش مصنوعی" خارج از اتاق کنگره کندی در ساختمان اداری سنا راسل در کاپیتول هیل خارج می شود.



خروج سم آلتمن از OpenAI، مادر ChatGPT را تکان داد و درها را به روی رقبا باز گذاشت.

چیپ سومودویلا



  • برکناری سام آلتمن فرصتی غیرمنتظره برای رقبای OpenAI فراهم کرده است.
  • استارت‌آپ‌های رقیب سعی می‌کنند کارکنان را از مادر ChatGPT در میان بحران جاری شکار کنند.
  • ناتان بنایچ از ایر استریت کپیتال گفت: «فکر می‌کنم این درها را باز می‌کند، زیرا برنده امروز را از بین می‌برد.

تبلیغات

برکناری سام آلتمن، که OpenAI را به هرج و مرج کشاند و بیشتر نیروی کار آن را خشمگین کرد، فرصتی غیرمنتظره را برای بزرگترین رقبای مادر ChatGPT ایجاد کرده است.

Nathan Benaich، شریک عمومی سرمایه گذار هوش مصنوعی Air Street Capital، به Business Insider گفت: «من فکر می کنم که درها را باز می کند زیرا برنده امروز را از بین می برد. “گوریل در حال حاضر رفته است.”

پیامدها برای استارت آپ های رقیب در ایالات متحده مانند اخبار خوشایند خواهد بود Anthropic، Cohere و Hugging Face که با توسعه مدل‌های بنیادی و تحقیقات منبع باز OpenAI رقابت می‌کنند. به طور مشابه در اروپا، مدعیان دوست دارند میسترال و الف آلفا که هر دو مدل‌های بنیادی خود را می‌سازند، از بحران حمایت خواهند کرد.

سرمایه گذاران و بنیانگذاران به BI گفتند که اخراج آلتمن استعدادهای ناراضی OpenAI را هدف رقبای خود قرار می دهد و در عین حال سرمایه گذاران خطرپذیر را برای حمایت از رقبای شرکتی که کمتر از یک هفته پیش نیرویی غیرقابل توقف به نظر می رسید، تشویق می کند.

تبلیغات

مشتریان OpenAI در حال حاضر به فکر تغییر به Anthropic، Microsoft و Google هستند. اطلاعات گزارش شده است.

استخر استعدادهای مورد تقاضا

یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی اروپایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «بسیاری از اسرار که قبلاً درک آنها ضعیف بود، به طور گسترده‌تری در سراسر اکوسیستم منتشر می‌شوند.

اکثر این اسرار احتمالاً به مایکروسافت می رسد زیرا بسیاری از کارکنان OpenAI که ۹۵٪ آنها تهدید به ترک کار کرده اند، قصد دارند آلتمن را دنبال کنند. اگرچه تلاش هایی برای جلوگیری از این جریان صورت گرفته است، حداقل از مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce.

بنایچ گفت، در صورتی که کارمندان تصمیم بگیرند به مایکروسافت نروند یا در OpenAI بمانند، “آزمایشگاه های بزرگ دیگر آنها را جذب خواهند کرد.” او افزود، با این حال، ممکن است برای رقبای اروپایی مانند Mistral یا Aleph Alpha استخدام استعدادهای مستقر در ایالات متحده دشوار باشد، عمدتاً به دلیل مسافت و دستمزد.

تبلیغات

اما رقبای اروپایی همچنان می توانند از انفجار OpenAI بهره ببرند. آندره رترات، شریک EarlyBird VC و سرمایه گذار Aleph Alpha، گفت که این استارت آپ در سال گذشته بدون وقفه در حال فعالیت بوده است. رترث گفت: تحولات اخیر نه تنها حواس شرکت را پرت می‌کند، بلکه به طور بالقوه پایگاه استعدادهای کلیدی آن را از بین برده است – که احتمالاً به ایجاد شرکت‌های جدید یا پیوستن به رقبا ادامه خواهد داد.

شریک Global Founders Capital، Mariam Pettit موافقت کرد و اصرار داشت که کالیبر مهندسان، توسعه دهندگان و مدیران تجاری OpenAI به این معنی است که ایجاد دسته ای از استارتاپ ها به رهبری مافیای OpenAI محتمل است.

آشفتگی در OpenAI همچنین بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران هوش مصنوعی در اروپا را برانگیخته است.

بنیانگذار اروپایی می‌گوید: «بنیان‌گذاران اروپایی که من می‌شناسم، پس از مشاهده چیزی که به نظر می‌رسد یک آشفتگی کامل از OpenAI است، به خودشان اطمینان بیشتری دارند، بنابراین تمایل بیشتری به فکر کردن در مقیاس بزرگ‌تر دارند که به معنای رقابت جدی‌تر است».

تبلیغات

سرمایه‌گذارانی که من می‌شناسم برای سرمایه‌گذاری هیجان‌زده‌تر هستند، زیرا دیگر احساس نمی‌کنند قطار را از دست داده‌اند. OpenAI قبلاً شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسید، اما اکنون که اینطور نیستند، آسان‌تر می‌توان دید که چگونه شرکت‌های دیگر می‌توانند به عقب برسند.»

محدودیت های مدل کسب و کار

OpenAI ابتدا به صورت غیرانتفاعی عمل کرد، قبل از اینکه در سال ۲۰۱۹ به مدل «سود سقفی» تبدیل شود. سرمایه گذاران در مورد پایداری بلندمدت ساختار شرکتی غیرمعمول آن تردید دارند.

اندرو اسکات، شریک در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ۷% به BI گفت: “دلیلی وجود دارد که شما از استانداردهای صنعت دور نمی شوید.” سازمان‌های غیرانتفاعی به سادگی نمی‌توانند کار کنند؛ تاریخ ثابت کرده است که شرکت انتفاعی تنها راه برای همسو کردن کل تیم به سمت یک هدف مشترک است.

دیوید گریم، شریک Albion VC، گفت که بی‌ثباتی OpenAI می‌تواند به این معنا باشد که مدل غیرانتفاعی آن که برای اطمینان از ایمنی بشر در طول توسعه هوش مصنوعی ایجاد شده است، می‌تواند رقیق شود.

تبلیغات

گریم گفت: «این امر باعث کاهش سرعت OpenAI نمی شود، اما می تواند فضا و فرصت های بیشتری را برای دیگر استارتاپ ها باز کند تا به ایمنی هوش مصنوعی نگاه کنند.

این یک مدل مخاطره آمیز برای استارتاپی است که به اندازه OpenAI پول نقد می دهد، به ویژه از زمان توسعه GPT-3.

یک VC اروپایی گفت که بزرگترین مخارج شرکت، علاوه بر حقوق کارکنان، تمیز کردن دستی و یافتن منبع داده هایی است که آنها برای آموزش مدل های خود استفاده می کنند.

آن‌ها افزودند: «تصور کنید که پیشرفته‌ترین شرکت فناوری جهان همچنان دومین هزینه‌های بالاتر را برای کاری که مربوط به پاره کردن دستی داده‌ها، یکپارچه‌سازی و تأیید است، خرج می‌کند.»

تبلیغات

رقبایانی مانند Cohere، Google Cloud و Anthropic قصد دارند از این بحران با نگه داشتن مشتریان شرکتی که قصد خروج از OpenAI را دارند، سود ببرند.

ربکا گورمن، بنیانگذار استارتاپ ایمنی هوش مصنوعی Aligned AI، گفت: «سریع حرکت کن و چیزها را بشکن» سهم بسیار بیشتری در دنیای هوش مصنوعی دارد.

و مشتریان سازمانی به دنبال فناوری هستند که بتوانند به آن تکیه کنند و به آن اعتماد کنند.


عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

OpenAI
سرمایه گذاری خطرپذیر
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/how-openais-rivals-can-capitalize-on-sam-altmans-ouster-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *