گوشی‌سازان چینی با تمام توان به سیستم ارتباط ماهوار‌ه‌ای هجوم می‌برند

ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی ویژگی‌‌ای است که در مواقعی که ارتباط با آنتن‌های موبایلی یا وای‌فای دردسترس نیست، به‌کمک کاربر می‌آید و از طریق خدمات ماهواره‌ای ارتباط را برقرار می‌کند. این ویژگی هم‌اکنون در گوشی آیفون سری ۱۴ و ۱۵ وجود دارد.

قرار بود اوایل ۲۰۲۳ با معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های اندرویدی هم اضافه شود، اما این پروژه دیگر ادامه پیدا نمی‌کند، زیرا کوالکام همکاری خود را با شرکت ایریدیوم (Iridium) متوقف کرده است. ایریدیوم ماهواره‌هایی در مدارهای نزدیک زمین دارد که به‌طور خاص برای ارتباطات اضطراری ساخته و طراحی شده‌اند.

با وجود فسخ قرارداد کوالکام و ایریدیوم، هنوز هم کورسوی امیدی وجود دارد که امکان ارتباط ماهواره‌ای را در گوشی‌های اندرویدی داشته باشیم. از یک طرف امکان اتصال به ماهواره‌های ایریدیوم احتمالاً به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ افزوده می‌شود و از سوی دیگر، اوپو اعلام کرده است که پرچم‌دار بعدی گوشی اوپو فایند با قابلیت اتصال ماهواره‌ای عرضه خواهد شد.

حساب کاربری رسمی اوپو در ویبو نوشته است که پرچم‌دار نسل بعدی فایند از فناوری ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه به‌طور صریح نام آن ذکر نشده است، اما احتمالاً به گوشی اوپو فایند X7 پرو اشاره می‌کند.

اوپو جزئیات بیشتری در مورد زمانبندی و پشتیبانی منطقه‌ای پوشش ماهواره‌ای ذکر نکرده است، بنابراین مجبوریم به پیش‌بینی‌ها و شایعات اکتفا کنیم.

بعد از لغو پروژه‌ی ساخت Snapdragon Satellite، مشخص نیست که اوپو با چه شرکای دیگری همکاری کرده است تا ارتباط ماهواره‌ای را به دستگاه خود بیاورد. گفته می‌شود که گوشی اوپو فایند X7 پرو به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز است؛ بنابراین احتمالاً فناوری ماهواره‌ای با پردازنده کوالکام سازگار خواهد بود.

در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای در مورد عرضه‌ی جهانی گوشی جدید اوپو ذکر نشده است. پیش از این هم اوپو تصمیم گرفته بود فایند X6 پرو را صرفاً برای بازار چین عرضه کند و فعلاً هم خبری از صادرات اوپو فایند X7 پرو در سطح بین‌المللی نیست.

حتی اگر گوشی به‌صورت جهانی عرضه شود، ارتباط ماهواره‌ای، ویژگی‌ای با محدودیت منطقه‌ای است. اپل هم اتصال ماهواره‌ای آیفون را فقط به آمریکا محدود کرده است، درحالی‌که اسنپدراگون Satellite، آمریکای شمالی و اروپا را هدف گرفته بود.

از آنجایی که اوپو اطلاعیه‌ی خود را فقط برای چینی‌ها و نه در کل جهان منتشر کرده، این احتمال وجود دارد که حتی اگر گوشی فایند X7 پرو به‌طور گسترده عرضه شود، ویژگی ارتباط ماهواره‌ای همچنان به چین محدود باقی بماند.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/411410-oppo-find-x7-pro-satellite-connectivity/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *