گوشی‌های اندرویدی به وب‌کم لپ‌تاپ‌های ویندوزی تبدیل می‌شوند

اگر تا به حال از Phone Link (که قبلاً Your Phone نامیده می‌شد) در ویندوز استفاده نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی برای این کار است. این برنامه در ابتدا برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر شد و در ادامه به گوشی آیفون‌ نیز راه پیدا کرد. Phone Link به شما امکان می‌دهد تماس برقرار کنید، پیام‌های متنی را بررسی کنید و آلبوم عکس گوشی خود را از طریق کامپیوتر ببینید.

فایل APK نسخه‌ی اندروید Phone Link نشان می‌دهد که مایکروسافت درحال کارکردن روی این برنامه برای استفاده از آن به‌عنوان وب‌ کم است.

براساس گزارش Android Authority، جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌ی Phone Link برای اندروید حاوی کدهایی است که ویدئو را از دوربین گوشی به ویندوز انتقال می‌دهند. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد به کاربران امکان دهد تا از گوشی خود برای برقراری تماس‌های ویدیویی در لپ تاپ استفاده کنند.

این برنامه از ویژگی‌های جالب دیگری نیز برخوردار است. به‌عنوان مثال، بلوک کدی وجود دارد که شامل جلوه‌های ویدیویی است و احتمالاً مانند افکت‌ نرم‌افزار‌های کنفرانس ویدیویی عمل کند. همچنین گزینه‌ای برای جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و پشت، فعال کردن قابلیت قاب‌بندی خودکار و حتی پیام‌های اخطار مربوط به داغ‌شدن بیش از حد گوشی در اثر استفاده‌ی زیاد وجود دارد.

کد برنامه هنوز هیچ نشانی از این ندارد که درصورت انتشار این قابلیت، کدام گوشی از آن پشتیبانی خواهد کرد. در گذشته، Phone Link فقط به سری‌های منتخب گوشی سامسونگ محدود می‌شد و به مرور زمان به سایر دستگاه‌های اندروید و آیفون نیز گسترش پیدا کرد.

با توجه به این که برخی از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار و مدل‌های جدید بهترین‌ گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۳ عرضه شده‌اند، این احتمال وجود دارد که ابتدا گوشی‌های سامسونگ این قابلیت را دریافت کنند.


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/412455-microsoft-phone-link-android-device-webcam/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *