گوشی هوشمند تاشو اپل چه خبر؟ آیا امسال یک دستگاه تاشو از اپل خواهیم دید؟

گوشی هوشمند تاشو اپل چه خبر؟  آیا امسال یک دستگاه تاشو از اپل خواهیم دید؟

از آنجایی که دنیای فناوری مشتاقانه منتظر ورود اپل به عرصه گوشی های هوشمند تاشو است، گمانه زنی ها در مورد تاریخ عرضه احتمالی، ویژگی ها و طراحی دستگاه مورد انتظار زیاد است.

تقریباً پنج سال پس از معرفی اولین گوشی تاشو سامسونگ با نام گلکسی زد فولد، علاقه مندان به اپل هنوز در مورد واکنش این شرکت کوپرتینویی متعجب هستند.

با وجود شایعات فراوان، اپل هنوز هیچ تایید رسمی در مورد برنامه های خود برای یک دستگاه تاشو ارائه نکرده است. گزارش‌ها متناقض بوده‌اند و برخی از عرضه قریب‌الوقوع آن در سال ۲۰۲۵ پیشنهاد می‌کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند مصرف‌کنندگان ممکن است حداقل تا سال ۲۰۲۷ برای عرضه تاشو اپل منتظر بمانند.

تحلیلگران صنعتی مانند Ming-Chi Kuo و Ben Wood روی این موضوع نظر داده اند و دیدگاه های متفاوتی را در مورد جدول زمانی بالقوه راه اندازی و شکل دستگاه تاشو اپل ارائه کرده اند.

Kuo عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۵ را پیش‌بینی می‌کند، در حالی که وود حدس می‌زند که اپل ممکن است قبل از رونمایی از یک آیفون تاشو، یک آی‌پد تاشو معرفی کند. علاوه بر این، گزارش‌های کره جنوبی حاکی از همکاری اپل با سامسونگ برای فناوری نمایشگر تاشو است که احتمالاً عرضه آن را تا سال ۲۰۲۷ به تعویق می‌اندازد.

گمانه زنی ها در مورد مشخصات دستگاه همچنان زیاد است، با گزارش های متناقض در مورد اندازه و طراحی صفحه نمایش.

در حالی که برخی از منابع صفحه نمایش ۸ اینچی را برای اولین صفحه تاشو اپل پیشنهاد می کنند، برخی دیگر اندازه های ۷٫۵ تا ۹ اینچی را نشان می دهند. علاوه بر این، پتنت‌های ثبت شده توسط اپل به سیستم‌های لولای نوآورانه و فن‌آوری‌های نمایشگر اشاره می‌کنند که هدف آنها رفع نگرانی‌های دوام است.

رندرهای دستگاه تاشو پیش‌بینی‌شده، طراحی براقی را به تصویر می‌کشد که یادآور خط تولید پرچم‌داران فعلی اپل است، با ویژگی‌هایی مانند Face ID، شارژ USB-C و شارژ بی‌سیم که انتظار می‌رود در آن گنجانده شود.

با این حال، سؤالات مربوط به دوام دستگاه بدون پاسخ باقی مانده است و اپل احتمالاً در حال بررسی مواد جدید با خواص درمانی برای افزایش طول عمر است.

در بخش نرم‌افزاری، انتظار می‌رود آیفون/آی‌پد تاشو روی نسخه‌ای از iOS/iPadOS که برای فرم منحصربه‌فرد طراحی شده است، اجرا شود. در مورد قیمت‌گذاری، گزارش‌های صنعت حاکی از آن است که این دستگاه می‌تواند دارای برچسب قیمتی بالاتر از آیفون ۱۵ پرو باشد و تخمین‌ها در حدود ۱۴۹۹ دلار است.

همانطور که انتظارات و شایعات همچنان ادامه دارد، علاقه مندان اپل مشتاقانه منتظر جزئیات بیشتر در مورد حمله غول فناوری به بازار گوشی های هوشمند تاشو هستند. در حالی که تاریخ دقیق عرضه و مشخصات هنوز نامشخص است، یک چیز واضح است: اولین حضور اپل در عرصه تاشو در صنعت فناوری موج خواهد زد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/whats-up-with-apples-foldable-smartphone-will-we-see-a-foldable-from-apple-this-year-13696422.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *