گوپرو می‌گوید اپلیکیشن دسکتاپ آن در نهایت به زودی روی macOS قرار می‌گیرد – با یک ویژگی جدید

برنامه ویرایش ویدیو دسکتاپ GoPro، که غول دوربین اکشن است اوایل سال جاری اعلام شد، سرانجام در اواخر این ماه برای macOS راه اندازی می شود، کمی دیرتر از انتشار برنامه ریزی شده در ۱ نوامبر. یک نسخه ویندوز هنوز برای سال ۲۰۲۴ در راه است.

GoPro در طول مدت خود در مورد برنامه دسکتاپ Quik که مدت ها در انتظارش بود صحبت کرد تماس درآمد Q3. و در حالی که تاریخ انتشار دقیقی برای ویرایشگر ویدیو وجود ندارد، اما می‌گوید که Quik برای macOS «در اواخر این ماه» بدون هزینه اضافی برای مشترکین GoPro می‌آید. گوپرو همچنین قصد دارد “نسخه ویندوز برنامه دسکتاپ Quik را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ راه اندازی کند” که به معنای زمانی بین آوریل و ژوئن است.

جالب اینجاست که برنامه جدید در کنار یک “سطح اشتراک Premium+ $99” جدید راه اندازی خواهد شد که شامل یک “ویژگی تثبیت کننده ویدئوی پیشرفته مبتنی بر دسکتاپ HyperSmooth Pro” است. این سطح اشتراک جدید، که در کنار یک گزینه Premium استاندارد قرار می گیرد، همچنین “فضای ذخیره سازی ابری را برای فیلم های ضبط شده با هر دوربینی” ارائه می دهد.

شرم آور است که برنامه دسکتاپ Quik فقط برای مشترکین GoPro است، به ویژه همانطور که GoPro یک بار یک برنامه دسکتاپ رایگان Quik را قبل از توقف ارائه می داد. اما نسخه جدید مطمئناً قدرتمند به نظر می رسد، با گوپرو که نوید یک تجربه مشابه «هایلایت خودکار» را به آنچه در برنامه تلفن همراهش یافت می شود، در کنار برخی کنترل های ساده کشیدن و رها کردن و فضای ذخیره سازی ابری، می دهد.

گوپرو می‌گوید اپلیکیشن دسکتاپ آن در نهایت به زودی روی macOS قرار می‌گیرد – با یک ویژگی جدید

(اعتبار تصویر: GoPro)

GoPro همچنین معمولاً در مورد آنچه در سال ۲۰۲۴ در راه است طی تماس های درآمدی خود خوش بین بود. سازنده اکشن دوربین گفت که “سرمایه گذاری های مداومی که در حال انجام روی هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری هستیم” باعث جذابیت Quik برای مبتدیان و حرفه ای ها می شود و برخی از دوربین های جدید نیز طبیعتا در راه هستند.

این شرکت گفت که “طی دو سال آینده” در حال برنامه ریزی برای معرفی “چند نوع دوربین جدید، از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴” است. هنگامی که برای توضیح بیشتر در مورد آنها تحت فشار قرار گرفت، مدیر عامل شرکت نیکلاس وودمن گفت که GoPro در حال کار بر روی یک محصول سطح پایه جدید است که “قیمت فوق العاده ای” دارد و “در سه ماهه دوم سال آینده عرضه خواهد شد”.

سایر پرتاب‌ها ظاهراً بیشتر به سمت «بالاترین» متمایل خواهند شد. که تقریبا به طور قطع اشاره به گوپرو مکس ۲که GoPro در سپتامبر اعلام کرد “در دست ساخت است و ارزش انتظار را دارد”. امیدواریم یکی از آن دوربین هایی باشد که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود.

GoPro لباس بال خود را پهن می کند

لپ‌تاپ روی پس‌زمینه آبی که ویدیویی از غواصی در حال ویرایش در برنامه دسک‌تاپ GoPro Quik را نشان می‌دهد

(اعتبار تصویر: GoPro)

هر چقدر که دوست داریم GoPro Hero 12 Blackشکی نیست که بهترین دوربین های اکشن وقتی صحبت از نوآوری به میان می‌آید، شروع به پیشرفت کرده‌اند – به همین دلیل است که GoPro شروع به توسعه نرم‌افزار و اشتراک‌ها کرده است.

که هم خبرهای خوب و هم بد به ارمغان می آورد. نکته مثبت این است که برنامه جدید دسکتاپ Quik برای macOS (و به زودی ویندوز) نرم افزار ویرایش ویدیوی دسکتاپ را ارائه می دهد که کاربران GoPro برای آن گریه می کردند.

اپلیکیشن موبایل GoPro Quik در سال‌های اخیر قدرتمندتر شده است، اما نسخه دسکتاپ باید یک گام دیگر به سمت بالا باشد – به‌ویژه با تثبیت‌کننده جدید HyperSmooth Pro، که احتمالاً نوعی از پهپادهای پسند است. نرم افزار ReelSteady که GoPro چند سال پیش آن را خریداری کرد.

از جنبه منفی، برخی از ویژگی‌های دسکتاپ جدید Quik به اشتراک گران‌تری نسبت به اشتراک استاندارد امروزی نیاز دارند (که هزینه آن ۴۹٫۹۹ دلار / ۴۹٫۹۹ پوند / ۶۹٫۹۹ دلار استرالیا در سال است). سطح اشتراک ۹۹ دلاری «Premium Plus» (که احتمالاً به ۹۹٫۹۹ پوند / ۱۳۹٫۹۹ دلار استرالیا تبدیل خواهد شد) تمام ویژگی‌های Quik را باز می‌کند و یک ردیف دیگر Premium در بین این دو وجود خواهد داشت.

این که آیا Quik می تواند این کار را انجام دهد یا خیر بهترین ویرایشگرهای ویدئویی برای کاربران غیر GoPro چیزی است که ما به زودی وقتی برنامه دسکتاپ بالاخره راه اندازی شد، متوجه خواهیم شد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/action-cameras/gopro-says-its-desktop-app-will-finally-land-soon-on-macos-with-a-new-feature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *