گوگل برای توقف اشتراک‌گذاری داده‌های موقعیت مکانی افراد با پلیس، به حکم‌های geofence پاسخ نمی‌دهد

گوگل تغییرات قابل توجهی را در ابزار Maps خود اعلام کرده است که هدف آن ارتقای حریم خصوصی کاربران با قطع دسترسی به تاریخچه موقعیت مکانی فردی است. این حرکت مستقیماً بر توانایی شرکت برای پیروی از حکم‌های اجرای قانون برای جستجوی داده‌های افراد در مجاورت فعالیت‌های مجرمانه تأثیر می‌گذارد.

در یک پست وبلاگ اخیر، گوگل تغییراتی را در ویژگی تاریخچه موقعیت مکانی خود در Google Maps شرح داده است.

این ویژگی که در ابتدا به صورت پیش‌فرض خاموش شده بود، به کاربران در یادآوری تاریخچه سفر خود کمک می‌کند. گوگل فاش کرد که برای کاربرانی که فعال کردن آن را انتخاب می‌کنند، داده‌های موقعیت مکانی اکنون مستقیماً در دستگاه‌های آن‌ها ذخیره می‌شود و از دسترسی گوگل و در نتیجه، مجری قانون از درخواست چنین اطلاعاتی جلوگیری می‌کند.

مارلو مک گریف، مدیر محصولات Google Maps، بر ماهیت شخصی اطلاعات مکان در پست وبلاگ تاکید کرد و گفت: “اطلاعات موقعیت مکانی شما شخصی است. ما متعهد هستیم که آن را ایمن، خصوصی و تحت کنترل شما نگه داریم.”

این تعدیل به دنبال تحقیقات Bloomberg Businessweek است که روند رو به رشد اجرای قانون ایالات متحده را در استفاده از حکم برای به دست آوردن مکان و داده‌های جستجو از Google، حتی در موارد غیرخشونت‌آمیز و غیرمرتبط با جنایات تحت بررسی، آشکار کرد.

جنیفر لینچ، مشاور عمومی در بنیاد Electronic Frontier، این اقدام را ستایش کرد و اظهار داشت: “به خوبی زمان گذشته است. ما سال ها است که از گوگل می خواهیم این تغییرات را اعمال کند و من فکر می کنم برای کاربران گوگل فوق العاده است زیرا به این معنی است که آنها می تواند از ویژگی هایی مانند تاریخچه موقعیت مکانی بدون ترس از دسترسی پلیس به همه آن داده ها استفاده کند.

گوگل قصد دارد این تغییرات را طی سال آینده به تدریج در سیستم عامل های موبایل اندروید و iOS اپل اجرا کند. هنگامی که به روز رسانی به حساب کاربری آنها برسد، به کاربران اطلاع داده می شود. علاوه بر این، این شرکت تصریح کرد که پس از تکمیل به‌روزرسانی، دیگر نمی‌تواند به ضمانت‌های جدید geofence، از جمله موارد مربوط به پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده از داده‌های مکان ذخیره شده در فضای ابری، پاسخ دهد.

جیک لاپروک، معاون پروژه امنیت و نظارت در مرکز دموکراسی و فناوری، این توسعه را به عنوان یک پیروزی برای حقوق حریم خصوصی ستایش کرد و نمونه‌ای مهم را ارائه کرد. این حرکت بر استدلال طرفداران حریم خصوصی تأکید می کند که صرفاً نگهداری داده ها برای عملیات تجاری به شرکت حق اشتراک گذاری آن را با اشخاص ثالث نمی دهد.

برخی از منتقدان، از جمله لینچ از EFF، ضمن تایید ابتکار گوگل، تاکید کردند که به نظر می‌رسد گوگل تنها شرکت بزرگ فناوری است که به ضمانت‌های geofence به این شیوه پاسخ می‌دهد. شایان ذکر است، اپل، که یک برنامه Maps نیز ارائه می‌کند، ناتوانی فنی خود را در ارائه اطلاعات مکانی که اغلب پلیس درخواست می‌کند، اعلام کرده است.

حامیان حریم خصوصی مراقب هستند و نگرانی خود را در مورد نوع دیگری از حکم که به عنوان حکم جستجوی کلیدواژه معکوس شناخته می شود، ابراز می کنند. این حکم‌ها به مجریان قانون اجازه می‌دهد تا داده‌هایی را درباره افرادی درخواست کند که عبارات خاصی را جستجو کرده‌اند، که خطرات بالقوه حریم خصوصی حتی برای جستجوهای به ظاهر بی‌ضرر را به همراه دارد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-to-stop-sharing-location-data-of-people-with-the-police-will-not-respond-to-geofence-warrants-13507092.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *