گوگل دعوای ضد انحصار پلی استور در ایالات متحده را به مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار حل و فصل می کند تا امکان رقابت بیشتر فراهم شود.

گوگل آلفابت برای حل و فصل یک دعوای ضد تراست در ایالات متحده به توافق رسیده است و موافقت خود را با پرداخت ۷۰۰ میلیون دلار و اتخاذ تدابیری برای رقابت بهتر در اکوسیستم اندروید، تا جایی که به بازار اپلیکیشن Play Store مربوط می‌کند، انجام داده است.

شرایط توافقنامه روز دوشنبه در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو فاش شد و تعهد گوگل به ایجاد فضای رقابتی تر را تشریح کرد.

بر اساس بیانیه این شرکت، گوگل ۶۳۰ میلیون دلار به صندوق تسویه حساب برای مصرف کنندگان و ۷۰ میلیون دلار اضافی به صندوق تعیین شده برای ایالت ها اختصاص خواهد داد.

این پرونده ضد انحصار حول محور ادعاهایی بود که گوگل با اعمال محدودیت‌های غیرقانونی در توزیع برنامه در دستگاه‌های اندرویدی و اعمال هزینه‌های غیرضروری برای تراکنش‌های درون‌برنامه، هزینه‌های اضافی را از مصرف‌کنندگان دریافت کرده است. با این حال، گوگل به عنوان بخشی از حل و فصل هیچ تخلفی را اعتراف نکرد.

در حالی که توافق در انتظار تایید نهایی از سوی قاضی است، شاکی اصلی یوتا و سایر ایالت ها ابتدا این قطعنامه را در ماه سپتامبر اعلام کردند.

این شرایط تا پس از آزمایش گوگل با Epic Games، خالق “Fortnite” محرمانه بود. یک هیئت منصفه فدرال کالیفرنیا اخیراً از Epic Games حمایت کرد و تأیید کرد که جنبه‌های خاصی از تجارت برنامه‌های Google رفتار ضدرقابتی از خود نشان می‌دهند.

ویلسون وایت، معاون امور دولتی و سیاست عمومی گوگل در بیانیه‌ای تاکید کرد که توافقنامه بر اساس انتخاب و انعطاف‌پذیری اندروید است، حفاظت‌های امنیتی قوی را حفظ می‌کند و توانایی گوگل برای رقابت با دیگر سازندگان سیستم‌عامل و سرمایه‌گذاری در این سیستم عامل را حفظ می‌کند. اکوسیستم اندروید برای کاربران و توسعه دهندگان.

به عنوان بخشی از تسویه حساب، Google متعهد شده است که گزینه‌ها را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌ها گسترش دهد و به آن‌ها اجازه دهد در کنار سیستم صورت‌حساب موجود Play، گزینه‌های صورت‌حساب جایگزین را برای خریدهای درون‌برنامه به مصرف‌کنندگان ارائه دهند. این شرکت خاطرنشان کرد که بیش از یک سال است که «صورت‌حساب انتخاب» را در ایالات متحده آزمایش کرده است.

علاوه بر این، گوگل متعهد شد که فرآیند دانلود مستقیم برنامه ها را از توسعه دهندگان برای کاربران ساده کند. با نگاهی به آینده، اپیک گیمز قصد دارد از قاضی ناحیه ایالات متحده، جیمز دوناتو، که بر هر دو پرونده نظارت دارد، درخواست کند تا دستوری صادر کند که می‌تواند گوگل را مجبور به اعمال تغییرات در فروشگاه Play خود کند.

در حین حل و فصل این دعوای ضد انحصار، گوگل همچنان با چالش‌های حقوقی مرتبط با شیوه‌های جستجو و تبلیغات دیجیتالی خود مواجه است و هر گونه تخلف در آن موارد خاص را انکار می‌کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-to-settle-playstore-antitrust-lawsuit-in-the-us-for-700-mn-to-allow-for-greater-competition-13521462.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *