گوگل روی دستیار هوش مصنوعی کار می‌کند که می‌تواند به سؤالات «غیرممکن» درباره شما پاسخ دهد

گوگل روی دستیار هوش مصنوعی کار می‌کند که می‌تواند به سؤالات «غیرممکن» درباره شما پاسخ دهد

گوگل گزارش شده است که در حال توسعه یک دستیار هوش مصنوعی است که عکس‌های شخصی، فایل‌ها و همچنین نتایج جستجو را با هدف گفتن «داستان زندگی شما» تجزیه و تحلیل می‌کند.

این خبر از CNBC که اسنادی را مشاهده کرد که نشان می دهد غول فناوری اخیراً یک “اجلاس داخلی” برگزار کرده است که در آن مدیران و کارمندان شرکت پروژه المن را ارائه کردند. با توجه به قطعه، هوش مصنوعی با برداشتن فایل‌ها از حساب Google شما، و استفاده از بیوگرافی‌های نوشته شده و محتوای مجاور برای درک زمینه، «منظره‌ای از چشم پرنده» از زندگی یک فرد ارائه می‌کند. این فرآیند شامل غربال کردن فایل های اطلاعاتی برای مشخص کردن لحظات مهم است. کارمندان گوگل ادعا کردند که پروژه المن می تواند روز تولد کاربر، والدین آنها و داشتن خواهر و برادری را استنباط کند.

به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا ظاهراً می‌تواند فصل‌هایی از زندگی شما مانند سال‌هایی را که در کالج گذرانده‌اید یا زندگی در یک شهر خاص را برجسته کند. المن حتی می تواند عادات غذایی شما را یاد بگیرد. به عنوان مثال، اگر یک دسته عکس از پیتزا و پاستا آپلود کنید، هوش مصنوعی می تواند استنباط کند که شاید شما از طرفداران بزرگ غذاهای ایتالیایی هستید. این فناوری به یک نفر نیز محدود نمی شود زیرا می تواند دوستان و خانواده را شناسایی کند، به علاوه رویدادهای اجتماعی که در آن بوده اید.

تنها بر اساس توضیحات گزارش، پروژه المن بسیار یادآور آن به نظر می رسد خاطرات در Google Photosاگرچه در مقیاس بسیار گسترده تر.

چت بات شخصی

سی‌ان‌بی‌سی بیان می‌کند که این ارائه با نمایش چت المن ادامه یافت، که به شرح زیر بود ChatGPT، اما با قابلیت “پاسخ به سوالات غیرممکن قبلی”. با قضاوت بر اساس مثال های ارائه شده، سؤالات لزوماً غیرممکن نیستند. به خصوص اگر فردی فراموشکار هستید مشکل است. به عنوان مثال، می‌توانید آخرین باری که برادرتان از آن بازدید کرد، از چت‌بات بپرسید یا پیشنهادهایی درباره مکانی که می‌توانید بر اساس تصاویری که آپلود می‌کنید به آن جابجا شوید، بپرسید.

سپس به آنچه ممکن است یکی از اهداف مخفی پروژه المن باشد می رسیم. با تجزیه و تحلیل اسکرین شات‌هایی که کاربران آپلود می‌کنند، این فناوری می‌تواند انواع پیش‌بینی‌ها را انجام دهد – از محصولاتی که ممکن است بخرید، علاقه‌هایی که ممکن است داشته باشید، به علاوه برنامه‌های سفر آینده. مجریان همچنین این ایده را مطرح کردند که می تواند یاد بگیرد که شما در چه وب سایت هایی حضور دارید.

پروژه المن ممکن است شما را بهتر از خودتان بشناسد.

تجزیه و تحلیل: همه چیز درباره شما

ما فکر نمی کنیم باید به شما بگوییم که این همه چقدر وحشتناک به نظر می رسد. ما در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنیم که عمیقاً در فایل های شما فرو می رود و به دنبال هر بیت داده ای است که می تواند بگیرد. این همه اطلاعات به کجا می رود؟

جوزامدل زبان بزرگ جدید گوگل (LLM) مدلی است که پروژه المن را قدرتمند می کند زیرا چندوجهی است، یا به عبارت دیگر، می تواند چندین اشکال ورودی را علاوه بر متن بپذیرد. هوش مصنوعی‌های مولد برای به‌روز ماندن نیاز به یک جریان مداوم محتوا دارند. به نظر می‌رسد گوگل ممکن است بر روی مرزهای حریم خصوصی تمرکز کند و به دنبال داده‌های بیشتری برای تغذیه Gemini و حفظ رشد آن باشد.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که المن روزی را ببیند. یکی از سخنگویان گوگل به CNBC گفت که این همه یک “کاوش داخلی اولیه” است. اگر برنامه‌هایی برای انتشار وجود داشته باشد، توسعه‌دهندگان زمان صرف می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که این نسخه برای مردم مفید است و در عین حال حریم خصوصی کاربران را در خط مقدم حفظ می‌کنند.

ما از شما می خواهیم که این بیانیه را با کمی نمک بپذیرید. علی‌رغم تلاش‌های احتمالی آن‌ها، این شرکت در زمینه مسائل مربوط به حریم خصوصی تاریخچه‌ای دارد. این شرکت به خاطر آن دچار مشکلات زیادی می شود. فقط نگاه کن صفحه ویکی پدیا در مورد موضوع؛ این بزرگه.

امیدواریم که همه اینها بیش از حد باشد و غول فناوری یک جاروبرقی دیجیتالی راه اندازی نکند که همه چیز را بمکد.

اگر به دنبال راه هایی برای محافظت از داده های خود هستید، لیست TechRadar را بررسی کنید بهترین مسدود کننده های تبلیغات برای سال ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/artificial-intelligence/google-working-on-an-ai-assistant-that-could-answer-impossible-questions-about-you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *