گوگل لینک های خبری را در کانادا مسدود نخواهد کرد

گوگل پس از همه، پیوندهای خبری در کانادا در پاسخ به قوانین جدید مسدود نخواهد شد. شرکت اوایل سال جاری متعهد شد زمانی که قانون اخبار آنلاین این کشور (لایحه C-18) در دسامبر اجرایی شود، از جستجو، اخبار و کشف پیوندها به داستان های خبری کانادا را از جستجو، اخبار و کشف کنید. با این حال، گوگل به توافقی با دولت این کشور دست یافته است که بر اساس آن به ارائه اخبار کانادا به کاربران ادامه خواهد داد.

پاسکال سنت اونگ، وزیر میراث کانادا، “در پی گفتگوهای سازنده، دولت ما و گوگل به توافقی دست یافتند – آنها به قانون اخبار آنلاین کمک خواهند کرد. ما سخت تلاش کردیم تا این امکان را فراهم کنیم.” روی X نوشت. این قانون خبر خوبی برای روزنامه‌نگاری، پلتفرم‌های آنلاین و کانادایی‌ها است.»

گوگل موافقت کرده است که سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار کانادا به ناشران خبر در کانادا پرداخت کند CBC. این به طور قابل توجهی کمتر از دولت است برآورد قبلی که پرداخت های سالانه گوگل باید حدود ۱۷۲ میلیون دلار باشد. رقم ۱۰۰ میلیون دلاری مطابق با تخمین های خود گوگل در مورد میزان پرداخت است.

این شرکت پس از مذاکرات همچنان باید با رسانه ها قرارداد امضا کند. گوگل از یک مدل مذاکره اجباری که باعث می‌شد با سازمان‌های رسانه‌ای مذاکره کند، مخالفت کرده بود. در عوض، CBC گزارش می دهد که گوگل فقط باید با یک گروه نماینده مذاکره کند، که گفته می شود خطر داوری شرکت را محدود می کند.

“ما از وزیر میراث کانادا، پاسکال سنت اونگ، برای قدردانی تشکر می کنیم نگرانی های ما کنت واکر، رئیس امور جهانی گوگل و آلفابت، در بیانیه‌ای به Engadget گفت: «پس از بحث‌های گسترده، ما خوشحالیم که دولت کانادا متعهد شده است تا به آن رسیدگی شود. پرداختن به مسائل اصلی ما با لایحه C-18، که شامل نیاز به یک مسیر ساده برای معافیت در آستانه تعهد مشخص بود. در حالی که ما با دولت از طریق فرآیند معافیت بر اساس مقرراتی که به زودی منتشر خواهد شد، کار می کنیم، به ارسال ترافیک ارزشمند به ناشران کانادایی ادامه خواهیم داد.”

هماهنگی گوگل با دولت در چارچوب قانونی لایحه C-18 لحاظ خواهد شد که باید تا اواسط دسامبر نهایی شود. اگرچه گوگل در ماه ژوئن اعلام کرد که پیوندهای اخبار کانادا را از چندین سرویس کلیدی خود حذف خواهد کرد، اما هرگز این تهدید را دنبال نکرد.

متا، از سوی دیگر، دارد لینک های خبری کانادا مسدود شده است از ژوئن در فیس بوک و اینستاگرام. بر اساس CBCمتا به میز مذاکره با دولت بازنگشته است. گوگل و متا تنها شرکت هایی هستند که معیارهای قانونی Bill C-18 را رعایت می کنند.

به روز شده در ۲۹/۱۱ ساعت ۲:۰۸ عصر به وقت شرقی: اظهارات پاسکال سنت اونگه و کنت واکر اضافه شد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-wont-block-news-links-in-canada-after-all-180258909.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-wont-block-news-links-in-canada-after-all-180258909.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *