گوگل مجموعه ای از ابزارهای سایبری هوش مصنوعی رایگان را برای کمک به سازمان ها برای بهبود امنیت آنلاین معرفی می کند

گوگل مجموعه ای از ابزارهای سایبری هوش مصنوعی رایگان را برای کمک به سازمان ها برای بهبود امنیت آنلاین معرفی می کند

گوگل از یک ابتکار جامع با هدف تقویت امنیت آنلاین از طریق ارائه ابزارها و سرمایه گذاری های هوش مصنوعی (AI) رونمایی کرده است. با استفاده روزافزون از فناوری های نوظهور در دفاع در برابر و ارتکاب جرایم سایبری، گوگل قصد دارد سازمان ها را برای تقویت مکانیسم های دفاعی خود توانمند کند.

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گوگل برنامه‌های خود را برای معرفی یک منبع منبع باز جدید که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود، نشان داد که به طور خاص برای بهبود تشخیص بدافزار از طریق شناسایی نوع فایل طراحی شده است. این ابزار که قبلاً برای محافظت از محصولاتی مانند Gmail و Google Drive مستقر شده است، به صورت رایگان برای کاربران قابل دسترسی خواهد بود و پیشرفت قابل توجهی در اقدامات امنیت سایبری نشان می دهد.

علاوه بر این، گوگل در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان یک مقاله سفید ارائه خواهد کرد که در آن جزئیات استفاده از هوش مصنوعی برای دفاع سایبری را توضیح می دهد. این سند از تحقیقات پیشرفته هوش مصنوعی حمایت می‌کند و دستور کار سیاستی را پیشنهاد می‌کند که از دستورالعمل‌های دفاع سایبری خودمختار حمایت می‌کند و به چالش‌هایی که مدافعان در فضای سایبری با آن‌ها مواجه هستند، می‌پردازد.

کنت واکر، رئیس امور جهانی در آلفابت، بر اهمیت ابتکار دفاع سایبری هوش مصنوعی گوگل در رسیدگی به معضل مدافع تاکید کرد، جایی که مدافعان باید به طور مداوم از دشمنانی که فقط نیاز به سوء استفاده از یک آسیب‌پذیری دارند، پیشی بگیرند. واکر بر نیاز به سیاست‌هایی تأکید کرد که نه تنها خطرات را کاهش دهد، بلکه از پتانسیل هوش مصنوعی در تلاش‌های امنیت سایبری نیز استفاده کند.

علاوه بر این تلاش‌ها، گوگل افزایش سرمایه‌گذاری در کمک‌های مالی تحقیقاتی و مشارکت‌های اختصاص داده شده به پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی امنیت سایبری با استفاده از هوش مصنوعی را اعلام کرد. این شرکت همچنین قصد دارد سمینارهای امنیت سایبری را گسترش دهد و ماژول های متمرکز بر هوش مصنوعی را برای تجهیز حرفه ای ها به مهارت ها و دانش مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات سایبری در حال تکامل، ترکیب کند.

این اعلامیه در زمانی است که هکرها به طور فزاینده ای هوش مصنوعی را در عملیات سایبری خود وارد می کنند. طبق گزارش اخیر مایکروسافت، گروه‌های جنایی تحت حمایت دولت از مدل‌های زبان بزرگی مانند ChatGPT برای ارتقای استراتژی‌های خود و مقابله با چالش‌های فنی استفاده می‌کنند.

ابتکار گوگل نشان دهنده یک رویکرد فعالانه برای استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی برای تقویت اقدامات امنیت سایبری است که بر تعهد این شرکت برای ایجاد یک محیط آنلاین امن تر برای کاربران در سراسر جهان تأکید می کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-announces-a-host-of-free-ai-cyber-tools-to-help-organisations-improve-online-security-13735272.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *