گوگل هشدار داد که چین در حال تهاجم، حملات سایبری علیه تایوان را تشدید می کند

گوگل هشدار داد که چین در حال تهاجم، حملات سایبری علیه تایوان را تشدید می کند

به گفته کارشناسان امنیت سایبری، گوگل از شرکت آلفابت افزایش قابل توجهی در حملات سایبری ناشی از چین و تایوان را شناسایی کرده است.

در شش ماه گذشته، بخش تجزیه و تحلیل تهدید این غول فناوری به “افزایش گسترده” کمپین‌های هکری تحت حمایت چین اشاره کرد و هکرها تاکتیک‌های پیچیده‌ای را برای مبهم کردن منشأ آنها اتخاذ کردند.

کیت مورگان، مدیر ارشد مهندسی در گوگل، تاکید کرد که هکرهای چینی از تاکتیک هایی استفاده می کنند که تلاش های ردیابی را پیچیده می کند.

اینها شامل نفوذ به روترهای اینترنتی کوچک خانگی و اداری و تغییر کاربری آنها برای انجام حملات و در عین حال پنهان کردن منبع واقعی آنها است.

مورگان فاش کرد که گوگل بیش از ۱۰۰ گروه هکر را تنها در چین زیر نظر دارد و بخش‌های مختلف تایوان از جمله صنایع دفاعی، دولتی و خصوصی را هدف قرار داده است.

نگرانی ها در مورد احتمال درگیری در تایوان در سطح جهانی افزایش یافته است که به دلیل تیرگی روابط بین ایالات متحده و چین تشدید شده است. در حالی که ایالات متحده به طور رسمی تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسد، متعهد شده است که به این جزیره در دفاع از خود در برابر چینی که آن را به عنوان چینی تهاجمی فزاینده می پندارد، کمک کند. چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند.

علی‌رغم تنش‌ها، تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور مستعفی تایوان، طی نشستی اذعان کرد که چین در حال حاضر برای بررسی تهاجم بزرگ به جزیره «غرق‌شده» به نظر می‌رسد.

با این حال، او بر انعطاف پذیری و تعهد تایوان به افزایش قابلیت های دفاعی در میان ارعاب نظامی، حملات سایبری و دستکاری اطلاعات تاکید کرد.

یافته های گوگل به عنوان بخشی از مشاهدات گسترده تر آن در مورد تهدیدات جهانی امنیت سایبری است. کیت مورگان خاطرنشان کرد که کره شمالی و ایران همچنان تهدیدات هکری قابل توجهی را مطرح می کنند، در حالی که تمرکز سایبری روسیه از زمان تهاجم اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ عمدتاً بر روی اوکراین بوده است.

گوگل در اقدامی برای مقابله با چالش های امنیت سایبری، یک مرکز جدید امنیت سایبری را در مالاگا، اسپانیا راه اندازی کرده است.

این “مرکز مهندسی ایمنی” حدود ۱۰۰ کارشناس امنیتی را در خود جای خواهد داد که هدف آنها همکاری با مشاغل اروپایی و مقامات دولتی برای افزایش انعطاف پذیری سایبری در این قاره است.

Google در حال حاضر مراکز مهندسی ایمنی را در دوبلین، ایرلند، و مونیخ، آلمان، با تمرکز بر جنبه‌های مختلف امنیت سایبری، تعدیل محتوا، و مهندسی حریم خصوصی اداره می‌کند.

کنت واکر، رئیس امور جهانی گوگل، سیاست‌های حامی نوآوری مالاگا و نمایه دیجیتالی آن را به‌عنوان دلایل کلیدی برای انتخاب آن به عنوان مکان مرکز جدید ذکر کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/china-on-the-offensive-is-ramping-up-cyberattacks-against-taiwan-warns-google-13447942.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *