گوگل و اپل به رایگان کردن AirTags استالکر نزدیک‌تر شده‌اند

AirTag ها یکی از مفیدترین اختراعات هستند سیب ما را به ارمغان آورده است. چمدان خود را پیدا نمی کنید؟ بررسی کنید AirTag. نمی توانید کلیدهای خود را پیدا کنید؟ AirTag را بررسی کنید. سگ فرار کرد؟ AirTag آنها را بررسی کنید.

اما AirTags، مانند بسیاری از محصولات فناوری جدید، با کمی پرچم هشدار نیز همراه بود – آنچه می‌تواند برای ردیابی وسایل شما استفاده شود، می‌تواند برای ردیابی افراد بدون اطلاع یا اجازه آنها نیز استفاده شود. افراد می‌توانند AirTag‌ها را به صورت مخفیانه به کیف، جیب و اتومبیل قربانیان ناخواسته وارد کرده و تا زمانی که AirTag نزد آن‌ها می‌ماند، آن‌ها را ردیابی کنند. پس از اینکه مشخص شد از این ابزارها برای تعقیب استفاده می‌شود، اپل راهی برای شناسایی AirTag‌های ناشناخته در صورتی که همراه شما حرکت می‌کنند ارائه کرد – اما این تنها در صورتی کار می‌کند که آیفون اپل داشته باشید.

ده‌ها نوع مختلف دستگاه ردیابی بلوتوث نیز وجود دارد که نمی‌تواند به شما هشدار دهد و حفره‌ای بسیار خالی را برای استالکرها ایجاد می‌کند تا مستقیماً از آن عبور کنند.

در اوایل سال جاری، در Google I/O 2023، گوگل و اپل اعلام کردند که با هم کار می کنند در یک تلاش مشترک نادر به منظور کنترل ردیابی ناخواسته از طریق برچسب های بلوتوث مانند AirTags، چه دستگاه اندرویدی یا iOS داشته باشید. این دو قرار بود یک استاندارد صنعتی فراگیر برای شناسایی ردیاب‌ها بدون بارگیری برنامه اضافی ایجاد کنند و تقریباً همه شرکت‌هایی که ردیاب‌های خود را ایجاد کردند – سامسونگ، Tile، Chipolo، eufy Security و Pebblebee، از جمله آنها – امضا کردند. خبر عالی بود همه خوشحال شدیم. سپس با سکوت نسبی رادیو مواجه شدیم.

در روز چهارشنبه میشال رحمان، روزنامه نگار فناوری کشف کرد تا شاید در واقع راه حلی را که قول داده بودیم دریافت کنیم.

رحمان در X نوشته است: «نسخه ۰۱ مشخصات «تشخیص ردیاب‌های مکان ناخواسته» به تازگی در IETF آپلود شده است. IETF کارگروه مهندسی اینترنت است. او در ادامه نوشت: ظاهراً اپل منتظر است تا این مشخصات قبل از انتشار هشدارهای ردیاب ناخواسته در iOS نهایی شود. گوگل می گوید که منتظر است اپل این کار را انجام دهد تا شبکه Find My Device را در اندروید منتشر کند.

مشخص نیست دقیقاً چه زمانی این برنامه اجرا خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۴ با توجه به ردیاب‌های بلوتوث خود، حریم خصوصی بسیار بیشتری را شاهد باشیم.


منبع: https://mashable.com/article/protection-privacy-airtag-google-apple

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *