گوگل کروم برای ویندوز بالاخره پشتیبانی اصلی Arm را دریافت کرد

یک نقطه ضعف بزرگ برای رایانه های شخصی ویندوزی با پردازنده های Arm64 مانند خود مایکروسافت سرفیس پرو ۹ ۵G عدم پشتیبانی بومی کروم، محبوب‌ترین مرورگر جهان است. اکنون، گوگل بالاخره a را منتشر کرده است کروم قناری نسخه بتا که به طور کامل از معماری Arm64 پشتیبانی می کند، Windows Central گزارش کرده است.

نسخه جدید باید به طور قابل توجهی عملکرد کروم را در رایانه های شخصی Arm64 تسریع کند و نیاز به اجرای کروم در حالت شبیه سازی را نفی کند. دانلود را می توان بر روی رایانه های شخصی با نسخه های اخیر ویندوز ۱۱ برای پردازنده های Arm، با یک کاربر نصب کرد تایید می کند آن را بر روی یک Snapdragon 835 SoC هفت ساله اجرا می شود.

Chrome برای مدتی در کرومیوم گوگل در Arm64 و حتی لینوکس برای Arm64 به همراه iOS و Mac در دسترس بوده است. علاوه بر این، مرورگر اج مایکروسافت (که مبتنی بر کروم است) سال‌ها به صورت بومی روی Arm64 اجرا می‌شود. پس چرا تاخیر برای ویندوز در Arm64؟ ممکن است به دلیل وجود آن باشد زیاد نیستن رایانه های شخصی ویندوزی Arm64 و آنهایی که وجود دارند، به خصوص در مقایسه با کروم بوک ها، نسبتاً گران هستند.

گوگل ممکن است استدلال کند که اکنون زمان خوبی برای معرفی این ویژگی است، زیرا کوالکام قرار است تراشه Snapdragon X Elite خود را که جانشین Snapdragon 8cx Gen 3 است، عرضه کند. بر اساس آخرین فناوری ۴ نانومتری TSMC، کارایی دو برابری امیدوار کننده است. برخی از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core i7 با یک سوم توان مصرفی، به آن اجازه می‌دهد تا بهتر با آخرین سیلیکون سری M اپل رقابت کند.

اگر لپ‌تاپ‌های ویندوزی که از تراشه استفاده می‌کنند در نهایت بتوانند عملکردی را ارائه دهند متأسفانه کمبود داشته است در مدل های تا به امروز، ممکن است در نهایت شاهد عرضه آنها در تعداد مناسب باشیم. مدل های Snapdragon Elite X قرار است در اواسط سال ۲۰۲۴ عرضه شوند، بنابراین امیدواریم گوگل با نسخه پایدار کروم آماده شود. اگر کامپیوتر شخصی Arm64 دارید، می توانید نسخه قناری را دانلود کنید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-chrome-for-windows-is-finally-getting-native-arm-support-134832609.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-chrome-for-windows-is-finally-getting-native-arm-support-134832609.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *