گوگل ۳۶ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات جستجو را از سافاری به اپل پرداخت می کند

هر زمان که شخصی با استفاده از مرورگر سافاری اپل جستجوی گوگل انجام دهد، گوگل ۳۶ درصد از کل درآمد تبلیغاتی را به اپل می پردازد. این عدد که قرار بود محرمانه بماند، توسط کوین مورفی، استاد اقتصاد در دانشگاه شیکاگو در جریان شهادتش از طرف آلفابت در دادگاه در حال انجام وزارت دادگستری این شرکت در واشنگتن در روز دوشنبه فاش شد. بلومبرگ گزارش شده است.

این عدد، رابطه بین دو تا از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان را روشن می‌سازد بررسی دقیق ضد تراست در آخرین سال ها. وزارت دادگستری گوگل را متهم کرده است که از منابع گسترده خود برای حفظ تسلط بر بازار استفاده می کند و به شرکت هایی مانند اپل که دستگاه های آیفون، آی پد و مک آنها مجموعاً میلیاردها کاربر دارند، به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در سافاری پول می دهد. در سال ۲۰۲۱، گوگل حدود ۱۸ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش‌فرض Safari باشد. نیویورک تایمز گزارش آشکار کرد.

هفته گذشته، گوگل و اپل مخالفت هایی را برای عمومی کردن جزئیات ترتیب خود مطرح کرده بودند. بلومبرگ اشاره شد. گوگل اعلام کرد که جزئیات بیشتری را به صورت عمومی منتشر می کند "به طور غیرمنطقی جایگاه رقابتی گوگل را در رابطه با رقبا و سایر طرف های مقابل تضعیف می کند." در یک تشکیل پرونده در دادگاه.

مشخص نیست که گوگل چقدر درآمد تبلیغاتی از سافاری ایجاد می کند، اما می توان فرض کرد که ۳۶ درصد از این تعداد احتمالاً ده ها میلیارد دلار خواهد بود. در سال ۲۰۲۲، کل درآمد گوگل ۲۷۹٫۸ میلیارد دلار بود که بیشتر آن از طریق تبلیغات به دست آمد.

گوگل و اپل به درخواست Engadget برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-reportedly-pays-apple-36-percent-of-ad-search-revenues-from-safari-191730783.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/google-reportedly-pays-apple-36-percent-of-ad-search-revenues-from-safari-191730783.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *