گیگابایت کارت‌های گرافیک سری انویدیا جی‌فورس RTX 40 SUPER خود را فاش کرد

گیگابایت (Gigabyte) مجموعه محصولات خود از سری کارت‌های گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 40 SUPER را لو داد. این سری در چندین نسخه برای عرضه برنامه‌ریزی شده است.

با نزدیک‌شدن به زمان عرضه سری کارت‌های گرافیک GeForce RTX 40 SUPER انویدیا، هر روز شاهد فاش‌شدن اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها هستیم و حالا نوبت به Gigabyte رسیده تا اطلاعات جدیدی را فاش کند. براساس این اطلاعات که توسط وب‌سایت رسمی روسی Gigabyte فاش شده است، این شرکت قصد دارد در مجموع ۱۴ مدل مختلف از پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 SUPER NVIDIA ازجمله RTX 4080 SUPER ،RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4070 SUPER را عرضه کند.

البته پیش از این در اطلاعات فاش‌شده از طریق EEC به انواع مختلف این کارت‌های گرافیک نیز اشاره شده بود.

گیگابایت کارت‌های گرافیک سری انویدیا جی‌فورس RTX 40 SUPER خود را فاش کرد

گیگابایت برای هر یک از پردازنده‌های گرافیکی خود چندین نسخه را در نظر گرفته است. مدل‌های برتر تحت سری AORUS Master عرضه می‌شوند و پس از آن مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که در تصویر بالا با عناوینی ازجمله Gaming ،Windforce ،Eagle و AERO مشخص شده‌اند.

زمان و عرضه و مشخصات کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER

طبق شایعات، باید منتظر معرفی کارت‌های گرافیک RTX 4070 Ti SUPER ،RTX 4070 SUPER و RTX 4080 SUPER در جریان نمایشگاه CES 2024 باشیم. درباره زمان عرضه این دستگاه‌ها نیز گفته‌شده که RTX 4070 SUPER در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی‌ماه)، RTX 4070 Ti SUPER در تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن‌ماه) و RTX 4080 SUPER در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن‌ماه) عرضه خواهند شد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، RTX 4080 SUPER قدرتمندترین کارت گرافیک جدید انویدیا خواهد بود که طبق شایعات به ۱۰,۲۴۰ هسته کودا و ۶۴ مگابایت حافظه کش L2 مجهز می‌شود. کارت گرافیک بعدی، RTX 4070 Ti SUPER خواهد بود که از ۸,۴۴۸ هسته کودا، ۴۸ مگابایت حافظه کش L2، رابط کاربری باس ۲۵۶ بیتی و ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6X بهره می‌برد که ۴ گیگابایت از RTX 4070 Ti بالاتر است. درنهایت با RTX 4070 SUPER روبه‌رو هستیم که با ۷,۱۶۸ هسته کودا و ۴۸ مگابایت حافظه کش L3 از راه می‌رسد.


منبع: https://digiato.com/computers-hardware/gigabyte-accidently-leaks-its-nvidia-geforce-rtx-40-super-lineup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *