یادآوری: گوگل در شرف پاکسازی حساب های غیرفعال است

در پایان این هفته، گوگل شروع به حذف حساب هایی خواهد کرد که حداقل به مدت دو سال تحت خط مشی های جدید حساب غیرفعال خود غیرفعال بوده اند.

اگر یک حساب Google قدیمی دارید که می‌خواهید آن را حفظ کنید اما در چند سال گذشته از آن استفاده نکرده‌اید، باید به زودی وارد آن شوید تا از حذف آن تحت خط‌مشی حساب غیرفعال Google جلوگیری کنید. قوانین جدید بود در ماه می اعلام شدزمانی که گوگل اعلام کرد که اولین باری که شروع به حذف حساب‌ها می‌کند، در دسامبر ۲۰۲۳ بود. گوگل از آن زمان به کاربران آسیب‌دیده ایمیل ارسال کرده و گفته است که حساب‌ها از اول دسامبر واجد شرایط حذف خواهند بود.

برای روشن بودن، گوگل نگفته است که از روز جمعه همه حساب های واجد شرایط را حذف خواهد کرد. این شرکت می‌گوید که قصد دارد رویکردی مرحله‌ای را در پیش بگیرد، «از حساب‌هایی که ایجاد شده‌اند و دیگر هرگز استفاده نشده‌اند شروع شود». اما به نظر می رسد اکنون زمان خوبی است تا مطمئن شوید حساب های قدیمی شما مرتب هستند تا خطر از دست دادن داده های مهم را نداشته باشید.

در بسیاری از موارد، ورود به سیستم کافی است تا یک حساب Google برای دو سال دیگر فعال بماند. گوگل همچنین می‌گوید خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای یک ویدیوی YouTube، دانلود یک برنامه از فروشگاه Google Play، استفاده از جستجوی Google، یا استفاده از ورود به سیستم با Google برای ورود به یک سرویس شخص ثالث، همه مواردی هستند که به‌عنوان فعالیت‌های تحت خط‌مشی حساب‌های غیرفعال آن حساب می‌شود.

پس از ورود به سیستم، ایده خوبی است که مطمئن شوید یک آدرس ایمیل بازیابی قابل دسترسی مرتبط با حساب خود دارید. به این دلیل که گوگل می گوید چندین اعلان به هر دو حساب Google آسیب دیده و همچنین آدرس ایمیل بازیابی آنها ارسال می کند تا در مورد حذف قریب الوقوع هشدار دهد.

در حالی که ورود به حساب Google خود برای جلوگیری از حذف کلی آن به مدت دو سال کافی است، شما باید به طور خاص وارد Google Photos شوید اگر می خواهید از حذف محتوای ذخیره شده در آن سرویس جلوگیری کنید. این غول جستجو می گوید این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که داده‌های موجود در یک محصول را در صورتی که حداقل دو سال در آن محصول غیرفعال باشید، حذف کند. سیاستی که به سال ۲۰۲۰ باز می گردد. با این حال، حساب‌های دارای ویدیوهای YouTube حذف نمی‌شوند و همچنین حساب‌های دارای اشتراک فعال مرتبط با آنها حذف نمی‌شوند.

زمانی که گوگل این خط مشی جدید را در ماه مه اعلام کرد، اعلام کرد که به دلایل امنیتی سیاست های خود را تغییر داده است و اشاره کرد که حساب های قدیمی و استفاده نشده بیشتر احتمال دارد در معرض خطر قرار گیرند. روث کریچلی، معاون مدیریت محصول گوگل، «حساب‌های فراموش‌شده یا بدون نظارت اغلب به گذرواژه‌های قدیمی یا استفاده‌شده‌ای متکی هستند که ممکن است در معرض خطر قرار گرفته باشند، احراز هویت دو عاملی تنظیم نشده باشند و بررسی‌های امنیتی کمتری توسط کاربر دریافت کنند». در پست وبلاگ این شرکت نوشت.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/28/23979178/google-inactive-accounts-deletion-december-2023-psa-reminder

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *