یادداشت داخلی می گوید اخراج سام آلتمن به دلیل «قصور» یا اقدامات ایمنی OpenAI نبوده است.

یک یادداشت داخلی که روز شنبه پس از اخراج ناگهانی مدیر عامل سابق سام آلتمن برای کارکنان OpenAI ارسال شد، تکرار می‌کند که “قطع ارتباطات” منجر به این تصمیم شده است، نه “تخلف یا هر چیز مرتبط با اقدامات مالی، تجاری، ایمنی، یا امنیت/حریم خصوصی.” مطابق با Axios و مجله نیویورک تایمز. یادداشت به دست آمده توسط هر دو نشریه توسط مدیر عملیات OpenAI براد لایت کپ برای کارمندان ارسال شد.

گمانه زنی ها از زمان آلتمن بی وقفه بوده است به طور غیرمنتظره ای از سمت مدیرعاملی برکنار شد در روز جمعه و از هیئت مدیره شرکت کنار گذاشته شد، با اطلاعات دقیق کمی از خود OpenAI برای ادامه. هیئت مدیره در اعلام تصمیم خود تنها گفت که او “در ارتباطات خود با هیئت مدیره به طور مداوم صادق نبوده و مانع از انجام مسئولیت هایش می شود.” هیئت مدیره میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI را به عنوان مدیرعامل موقت منصوب کرد.

در پاسخ، گرگ براکمن، رئیس سابق OpenAI، اعلام کرد که او نیز از سمت خود کناره گیری می کند و توییت کرد: “من و سام از کاری که هیئت مدیره امروز انجام داد، شوکه و غمگین هستیم.” به گفته محققان، بعداً سه محقق ارشد نیز استعفا دادند اطلاعات. حال در گزارشی دیگر منابع گفتند اطلاعات که آلتمن در حال حاضر یک “سرمایه گذاری جدید” در دست ساخت دارد، و او قصد دارد براکمن و احتمالاً دیگران را با خود همراه کند. هنوز مشخص نیست که آیا این سرمایه گذاری از دیگر پروژه های شناخته شده آینده آلتمن، از جمله همکاری ظاهری با طراح سابق اپل، جانی آیو، جدا است یا خیر.

گزارش‌های متعدد پس از آن تلاش کرده‌اند توضیحی را برای اخراج آلتمن ارائه دهند، و برخی ادعا می‌کنند که نگرانی‌هایی در مورد توسعه سریع محصولات هوش مصنوعی این شرکت وجود دارد و به گفته روزنامه‌نگار کارا سویشر، “جهت مبتنی بر سود.” در یادداشت روز شنبه، هر Axiosلایت کپ نوشت که این اطلاعیه “همه ما را غافلگیر کرد” و “ما گفتگوهای متعددی با هیئت مدیره داشته ایم تا سعی کنیم دلایل و روند تصمیم آنها را بهتر درک کنیم.”

این تغییر ناگهانی اکنون می تواند پیامدهایی برای فروش قریب الوقوع سهام کارکنان OpenAI به ارزش تقریبی ۸۶ میلیارد دلار داشته باشد. اطلاعات گزارش شده است. در یک توییت رمزآلود در روز شنبه، آلتمن به طعنه گفت: “اگر من شروع به کار کنم، هیئت مدیره openai باید به دنبال من برای ارزش کامل سهام من باشد.مانند)”

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/internal-memo-says-sam-altmans-firing-wasnt-due-to-malfeasance-or-openai-safety-practices-205156164.html?src منتشر شد = rss


منبع: https://www.engadget.com/internal-memo-says-sam-altmans-firing-wasnt-due-to-malfeasance-or-openai-safety-practices-205156164.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *