یاماها با groovebox رنگارنگ SEQTRAK مهندسی نوجوان را آغاز می کند

یاماها یکی از ستون های دنیای ساخت موسیقی الکترونیک است، اما شاید بیشتر به خاطر سینت سایزرهای صحنه و مانیتورهای استودیویی اش شناخته شده باشد. امروز، با رونمایی این شرکت از groovebox SEQTRAK (“جستجوی مسیر”) این ممکن است تغییر کند. بیایید ابتدا به موارد بدیهی بپردازیم، بله، به نظر می رسد که یاماها جلسه ای داشته است و تصمیم گرفته است که Teenage Engineering را پیش روی خود قرار دهد. SEQTRAK (کلید شیفت من RIP) بیش از اندکی از شرکت سوئدی الهام گرفته است استودیوی قابل حمل OP-Z و حتی افراد مورد علاقه شرکت را وام می گیرد زیبایی شناسی خاکستری و نارنجی (اگرچه SEQTRAK در رنگ خاکستری تیره/مشکی نیز عرضه می شود).

SEQTRAK شامل یک دستگاه درام، نمونه‌گیر، FM و سنتز مبتنی بر نمونه و آن ترتیب‌دهنده نیمه همنام به همراه یک باتری داخلی (۳ تا ۴ ساعت زمان پخش مورد انتظار) به‌علاوه یک بلندگوی داخلی است که این دستگاه را به یک دستگاه قابل حمل و مستقل تبدیل می‌کند. . همچنین دارای یک برنامه همراه چند پلتفرمی (ویندوز، مک، iOS و اندروید) است که امکان کنترل بصری بیشتر، تنظیمات عمیق‌تر، صداهای اضافی و حتی تصویرساز ویدیو را فراهم می‌کند. اتصال بی‌سیم و فیزیکی MIDI به اضافه USB با رابط داخلی این دستگاه را به یک ماشین ایده‌آل همه منظوره تبدیل می‌کند که می‌تواند روی میز شما نیز زندگی کند.

بخش درام هفت آهنگ را ارائه می دهد که هر کدام می توانند تا شش صدا را نگه دارند. طیف گسترده‌ای از نمونه‌های کوبه‌ای از پیش نصب‌شده وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تغییر داد و به سلیقه شما تغییر داد و سپس به بخش ترتیب‌دهنده زیر وارد کرد. طول الگوها می تواند تا ۱۲۸ گام/۸ میله باشد، در حالی که یک ویژگی مرحله فرعی به شما امکان می دهد یک صدا را چندین بار در همان مرحله ایجاد کنید تا شکوفا شدن و پر شدن ضربان خود را ایجاد کنید.

با توجه به میراث این شرکت در فضای مصنوعی، جای تعجب نیست که تأثیر قوی از سری DX در اینجا وجود دارد. سینت FM SEQTRAK دارای چهار اپراتور و پلیفونی هشت نت است. در همین حال، موتور سینت مبتنی بر نمونه قدیمی “AWM2” این شرکت برای SEQTRAK کوچک شده است و با حداکثر چند صدایی ۱۲۸ به کار می رود. اگر نمونه های مستقیم بیشتر مورد توجه شما هستند، می توانید صداهای ۱۶ بیتی/۴۴٫۱ کیلوهرتز را بگیرید . با استفاده از میکروفن داخلی، USB، AUX-in یا حتی آنچه را که در حال پخش آن هستید دوباره نمونه کنید.

ردپای SEQTRAK کمی بلندتر از OP-Z شیک یا حتی بزرگتر است. OP-1 فیلد، اما همچنان یک شبح تیز را قطع می کند. بخش ترتیب سنج/صفحه کلید از فضای اضافی بهره می برد، هرچند جالب است که ببینید این کلیدها چقدر برای عملکرد مناسب هستند. فقدان نمایش در این فرم فاکتور غیر معمول نیست و البته برنامه در صورت نیاز وجود دارد (دوباره، بسیار شبیه به OP-Z). بسیاری ممکن است به یاد داشته باشند سری QY ایستگاه های کاری قابل حمل، و روح آنها در اینجا زنده است، اما با یک جهت طراحی جدید جالب. بدون شک پس از راه اندازی، تعداد زیادی ویدیو مقایسه با رقبای Teenage Engineering آن ساخته خواهد شد (در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان آن وجود ندارد).

یاماها با groovebox رنگارنگ SEQTRAK مهندسی نوجوان را آغاز می کند

یکی از تفاوت های اصلی با OP-Z قیمت آن است. در حالی که می توانید یکی از آن ها را با قیمت ۴۹۹ دلار انتخاب کنید، قیمت آن در هنگام راه اندازی ۵۹۹ دلار است. SEQTRAK، با این حال، در لیست برای با قیمت ۳۹۹ دلار در خرده فروشان پیش خرید کنید، این یک معامله بسیار محکم است. البته تفاوت های زیادی نیز بین آنها وجود دارد. برای یکی، ردپای کمی بزرگتر بر اساس نیازها و سبک بازی شما جذاب یا کمرنگ می شود. مطمئناً OP-Z قابل حمل است اما برای تنظیمات و عملکرد بسیار “شکار و نوک زدن” است. اعتبار نمونه بر روی SEQTRAK نیز نسبت به رقبای سوئدی خود با ۵۰۰ مگابایت فضا قوی تر از ۲۴ مگابایت کم OP-Z (یا نمونه های اختصاصی KO II 64 مگابایت برای آن موضوع).

آیا این برای جذب همین تعداد و سطح طرفداران کافی است؟ فقط زمان می تواند بگوید. در حال حاضر، شما می توانید علاقه خود را ثبت کنید در حال حاضر در SEQTRAK و انتظار می رود اطلاعات بیشتری در طول نمایش NAMM در هفته آینده ظاهر شود (ما آنجا خواهیم بود!).

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/yamaha-seqtrak-groovebox-134545480.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/yamaha-seqtrak-groovebox-134545480.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *