یاماها در مقابل کاوازاکی: چگونه آنها را جمع می کنند؟

ماشین ها موتور سیکلت

یاماها در مقابل کاوازاکی: چگونه آنها را جمع می کنند؟

یاماها در مقابل  کاوازاکی: چگونه آنها را جمع می کنند؟

گرت اتینگر/SlashGear
توسط گرت اتینگر/۲۳ دسامبر ۲۰۲۳، ۱۰:۱۵ صبح EST

یاماها و کاوازاکی دو برند معروف و قابل اعتماد ژاپنی هستند که در مورد موتور سیکلت، دوچرخه های خاکی یا کشتی های شخصی آبی صحبت می کنند. در میان علاقه مندان به موتورسیکلت و دوچرخه خاکی، برخی شناخته شده است انواع یاماها یا دوچرخه کاوازاکی معمولا آن را در بسیاری از مردم لیست بهترین برندهای موتورسیکلت. با این حال، چیزی که ممکن است ندانید این است که هر دو شرکت در دهه ۱۸۰۰ شروع به کار کردند و ریشه های عمیقی در تاریخ ژاپن دارند.

اگرچه در قرن گذشته اتفاقات زیادی رخ داده است، اما هر دو شرکت در تمام این مدت شهرت برند و کیفیت محصول خود را حفظ کرده اند، زیرا هنوز هم یکی از محبوب ترین موتورسیکلت هایی هستند که امروزه به طور گسترده خریداری می شوند.

از آنجایی که یاماها و کاوازاکی هر دو برندهای قابل اعتماد موتورسیکلت، ATV و وسایل آبی هستند، بسیاری این دو را مستقیماً با هم مقایسه می کنند. اگرچه هر دو خودروهای جامد می‌سازند و شباهت‌های زیادی بین این دو شرکت وجود دارد، اما هر خط تولید متفاوت است و می‌تواند خود را با هم مقایسه کند.

یاماها چیست؟

شرکت یاماها موتور یک تولید کننده موتورسیکلت ژاپنی است که در ابتدا در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد و اکنون یکی از تولید کنندگان پیشرو موتور سیکلت در جهان است که به بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه خدمات ارائه می دهد. چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند یا نه این است که این شرکت در واقع ریشه های تاریخی بیشتری در ژاپن دارد و به عنوان یک تولید کننده آلات موسیقی در سال ۱۸۸۷ شروع به کار کرد. چند دهه بعد، شرکت یاماها موتور زمانی که از ریشه های موسیقی خود جدا شد، متولد شد.

یاماها در طول تاریخ خود خودروهای زیادی را توسعه داده است. اولین موتورسیکلتی که تولید کرد، موتورسیکلت نمادین YA-1 1955 بود، یک دوچرخه خیابانی ۱۲۵ سی سی، دو زمانه و تک سیلندر، که چند سال بعد توسط موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی YD1 دنبال شد. بعداً، این شرکت در مسابقات جایزه بزرگ جهانی فرانسه شرکت کرد، که نشان‌دهنده مشارکت نزدیک آن در صحنه‌های رقابتی موتورکراس و مسابقه بود. از آنجا، به آرامی شروع به تولید محصولات بیشتر، از ماشین های برفی گرفته تا کشتی های شخصی می کند.

امروزه، یاماها مجموعه نسبتاً قابل توجهی از محصولات، از موتورسیکلت‌های معروف، ATV، و دوچرخه‌های خاکی گرفته تا اتومبیل‌های برفی، کشتی‌های شخصی شخصی و حتی چرخ دستی‌های گلف دارد. آخرین داده های مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نشان داد که این شرکت تنها در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ به رکورد فروش جدیدی دست یافته است – ۱۲۲۶٫۴ میلیارد ین یا معادل حدود هشت و نیم میلیارد دلار آمریکا.

کاوازاکی چیست؟

کاوازاکی موتورز یک تولید کننده موتورسیکلت ژاپنی است که اولین بار در سال ۱۹۵۳ و زمانی که اولین موتور موتور سیکلت KE-1 خود را عرضه کرد، تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۶۰ با اولین موتور سیکلت این شرکت به نام B7 از تولید موتور به تولید کامل موتورسیکلت فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۶۸، بازوی آمریکایی کاوازاکی نام خود را به Kawasaki Motors Corp.، ایالات متحده تغییر داد و تنها یک سال بعد، موتورسیکلت نمادین کاوازاکی H1 عرضه شد.

اگرچه نام تجاری موتورسیکلت در دهه ۱۹۵۰ شروع به کار کرد، میراث این شرکت به سال ۱۸۷۸ باز می گردد، زمانی که شوزو کاوازاکی، موسس شرکت، کارخانه کشتی سازی Kawasaki Tsukiji را در توکیو افتتاح کرد.

در سال ۱۹۷۳، کاوازاکی اولین کشتی شخصی خود را به نام JET SKI JS400 عرضه کرد. از آنجا، این شرکت با ایجاد یک کارخانه مونتاژ در ایالات متحده، دامنه فعالیت خود را به کشورهایی مانند کانادا و بریتانیا گسترش خواهد داد. پس از آن اولین ATVهای این شرکت در دهه ۱۹۸۰ تولید شد و به امروز منتهی شد، جایی که این شرکت به خاطر موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌های خاکی، ATV و کشتی‌های آبی معروف است.

یاماها در برابر محصولات کاوازاکی

هر دو یاماها و کاوازاکی دارای محصولات گسترده ای هستند که مدل ها و تغییرات متنوعی برای هر یک از وسایل نقلیه خود دارند. هر برند دارای موتور سیکلت، ATV، ساید بای ساید، دوچرخه الکترونیکی و کشتی های آبی است. هر دو همچنین دارای ناوگانی از قایق، ماشین های برفی و چرخ دستی های گلف هستند. با این حال، برای اکثر آنها – این احتمال وجود دارد که آنها بین دوچرخه‌های خاکی، موتورسیکلت و ATV شرکت‌ها مقایسه کنند.

طبق یک سال ۲۰۱۵ گزارش های مصرف کننده ارزیابی بیش از ۱۱۰۰۰ راکب موتورسیکلت، هر دو یاماها و کاوازاکی، در بین برندهای اصلی موتورسیکلت در بین بالاترین قابلیت اطمینان قرار گرفتند. یاماها از نظر قابلیت اطمینان در صدر فهرست قرار گرفت و تنها ۱۱ درصد از کاربران در طی یک دوره چهار ساله مالکیت خرابی را گزارش کردند.

برای کاوازاکی، این ۱۵ درصد بود و برندهای دیگری مانند هوندا و سوزوکی نیز در صدر فهرست قرار گرفتند. برای مقایسه، هارلی دیویدسون با نرخ خرابی ۲۶٪ و BMW با نرخ خرابی ۴۰٪ مشخص شدند. این منعکس کننده چیزی است که اکثر دارندگان کاوازاکی و سوزوکی در مورد دوچرخه های خود می گویند – که قابل اعتماد، بادوام و تعمیر آسان و مقرون به صرفه هستند.

مقایسه موتور سیکلت خیابانی یاماها با کاوازاکی

از نظر موتورسیکلت، کاوازاکی و یاماها هر دو دارای چند نوع دوچرخه خیابانی هستند. موتورسیکلت پیست برتر کاوازاکی Ninja H2R است، یک موتور ۴ سیلندر سوپرشارژر ۹۹۸ سی سی که قادر به رسیدن به حداکثر سرعت نزدیک به ۲۵۰ مایل در ساعت است و قیمتی در حدود ۵۸۱۰۰ دلار دارد. از سوی دیگر، یاماها دارای SuperSport YZF-R1M است، یک موتور سیکلت چهار سیلندر خطی ۹۹۸ سی سی، خنک کننده مایع که می تواند به سرعتی در حدود ۱۸۶ مایل در ساعت برسد و به طور قابل توجهی ارزان تر از Ninja H2R در حدود ۲۷۳۹۹ دلار است.

هر دو شرکت ناوگانی از موتورسیکلت های مقرون به صرفه تقریباً در هر محدوده دارند، با دوچرخه های مقرون به صرفه تر در محدوده ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار، مانند Z125 Pro کاوازاکی، دوچرخه جاده ای کوچکتر ۱۲۵ سی سی آن با چرخ های ریخته گری ۱۲ اینچی، که دارای MSRP 3649 دلار است. این را در نظر داشته باشید دوچرخه های ۱۲۵ سی سی معمولاً در حدود ۶۰ تا ۷۰ بالا می روند مایل بر ساعت.

یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه در خط نینجا، Ninja 400 است، یک دوچرخه چهار زمانه مقدماتی عالی با قاب سبک وزن. Ninja 400 از ۵۲۹۹ دلار شروع می شود.

یاماها همچنین دارای دوچرخه های جاده ای مقرون به صرفه است که ارزان ترین دوچرخه جاده ای یاماها YZF-R3 است که از ۵۴۹۹ دلار MSRP شروع می شود و دارای موتور کمی ضعیف تر از Ninja 400cc با موتور ۳۲۱ سی سی مایع خنک کننده چهار زمانه است. یاماها همچنین دارای یک دوچرخه کم قدرت تر با TW200 خود است، یک موتور ۱۹۶ سی سی چهار زمانه هوا خنک که همچنین می تواند به عنوان مقدمه ای عالی برای موتورسیکلت ها باشد و ۴۹۹۹ دلار قیمت دارد.

مقایسه موتور سیکلت آفرود یاماها با کاوازاکی

شاید تعجب آور نباشد که هم یاماها و هم کاوازاکی ناوگان بسیار عمیقی دارند موتور سیکلت های آفرود و دوچرخه های خاکی در دسترس است، با مدل های مختلف که طیفی از قیمت ها را شامل می شود. موتورسیکلت اصلی آفرود کاوازاکی خط KX است که از ۴۲۴۹ دلار در موتور ۶۴ سی سی دو زمانه جوانی تا موتور کراس کامل KX450SR با موتور ۴۴۹ سی سی چهار زمانه با قیمت ۱۲۶۹۹ دلار متغیر است.

به طور مشابه، یاماها دوچرخه‌های آفرود موتور کراس و کراس کانتری خود را دارد که با YZ65 جوان شروع می‌شود که به یک موتور ۶۵ سی‌سی دو زمانه خنک‌کننده مایع مجهز شده و قیمت آن ۴۸۹۹ دلار است. قدرتمندترین دوچرخه آفرود برای بزرگسالان، YZ450FX، از ۱۰۱۹۹ دلار شروع می شود و دارای یک موتور چهار زمانه با مایع خنک کننده ۴۵۰ سی سی است.

از نظر سبک، کاوازاکی دارای لبه‌های گردتر و طراحی بیشتر در مدل‌های KLX، KX و هیبریدی اسپرت/آفرود KLR است، در حالی که دوچرخه‌های آفرود یاماها ظاهر متمایز یاماها خود را حفظ کرده‌اند. دوچرخه‌های متعددی در تمامی محدوده‌های قیمتی و سی‌سی وجود دارد که صرف‌نظر از جهتی که می‌روید، تنوع زیادی را ارائه می‌دهد.

در نهایت، مقایسه یاماها و کاوازاکی مانند مقایسه دو برند معتبر خودروهای ژاپنی مانند تویوتا و هوندا است. تا حد زیادی می توان انتظار محصولات باکیفیت و بادوام را داشت و کاوازاکی و یاماها در بین بسیاری از علاقه مندان به موتورسیکلت مورد اعتماد هستند. در حالی که همه نظر خود را در مورد بهترین مارک دارند (بعضی حتی ممکن است بگویند از هر دو مارک اجتناب کنید)، بهترین محصول به چیزی که می خواهید بخرید و بودجه شما بستگی دارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1473636/yamaha-vs-kawasaki-how-they-stack-up/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *