یاکارینو، مدیرعامل ایلان ماسک می‌گوید که ایلان ماسک صدها حساب کاربری وابسته به حماس را از زمان حمله حذف کرده است.

لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی پلتفرم شبکه اجتماعی X، روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت در پی حمله حماس به اسرائیل اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

صدها حساب کاربری وابسته به حماس حذف شدند و ده ها هزار قطعه از محتوا حذف شدند یا برچسب گذاری شدند.

این اقدام پاسخی مستقیم به اولتیماتوم ۲۴ ساعته ای بود که تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا به ایلان ماسک صادر کرد.

اولتیماتوم از ماسک خواسته بود تا اقداماتی را برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، مطابق با مقررات جدید محتوای آنلاین اتحادیه اروپا که از زمان حمله حماس وضع شده است، اتخاذ کند.

برتون گفت که نشانه هایی دارد که از X برای انتشار محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست در اتحادیه اروپا استفاده می شود.

قانون خدمات دیجیتال (DSA) که اخیراً اجرا شده است، پلتفرم‌های آنلاین بزرگ، از جمله X و فیسبوک متا را ملزم می‌کند تا محتوای غیرقانونی را حذف کنند و اقداماتی را برای مقابله با خطرات امنیت عمومی و گفتمان مدنی انجام دهند.

یاکارینو گفت که X منابع را مجدداً توزیع کرده و تیم‌های داخلی را مجدداً متمرکز کرده است تا به وضعیت به سرعت در حال تحول رسیدگی کنند، بدون اینکه تغییرات را مشخص کند. وی افزود که شرکت متعلق به ماسک یک گروه رهبری را برای ارزیابی وضعیت بلافاصله پس از حمله تشکیل داد.

یاکارینو در نامه ای به برتون که در X پست شده است، گفت: «ما می خواهیم تکرار کنیم که از تعامل بیشتر با شما و تیم شما، از جمله یک جلسه، برای رسیدگی به هر سؤال خاص استقبال می کنیم و مشتاقانه منتظر دریافت جزئیات بیشتر هستیم که بتوانیم به آنها پاسخ دهیم. .

در نامه آمده است که X به بیش از ۸۰ درخواست حذف دریافتی در اتحادیه اروپا در بازه زمانی لازم پاسخ داده است و هیچ اطلاعیه ای از یوروپل در مورد محتوای غیرقانونی در این پلتفرم دریافت نکرده است.

برتون روز چهارشنبه اخطار مشابهی را به متا صادر کرد و به شرکت ۲۴ ساعت فرصت داد تا او را از اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرم های خود پس از حمله به اسرائیل مطلع کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/elon-musks-x-has-deleted-hundreds-of-hamas-affiliated-accounts-since-attack-says-ceo-yaccarino-13239922.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *