یک خودروی الکتریکی اولین حرکت جهان از شمال به قطب جنوب را تکمیل کرد

اوایل امروز، کریس و جولی رمزی، ماجراجویان اسکاتلندی بالاخره توانستند اعلام تکمیل نه ماهه آنها، ۱۷۰۰۰ مایل "Pole To Pole EV" اکسپدیشن، اولین رانندگی در جهان از قطب شمال مغناطیسی ۱۸۲۳ به قطب جنوب – با یک ماشین الکتریکی، نه کمتر. این زوج در واقع در ۱۵ دسامبر (جمعه) به مقصد خود رسیدند، اما آنها تنها پس از برقراری مجدد اتصال ماهواره‌ای بعداً توانستند این خبر را به اشتراک بگذارند. این شاهکار با استفاده از یک به دست آمد نیسان آریا e-4ORCE وسیله نقلیه الکتریکی، که توسط متخصص ایسلندی Arctic Trucks اصلاح شده است – عمدتاً با لاستیک‌های بزرگ‌تر ۳۹ اینچی به‌علاوه قوس چرخ‌های منطبق، همراه با برخی تجهیزات یخ‌ساز و تقویت بدنه. پیشرانه و سیستم تعلیق اکثراً موجود بودند – طبق گفته‌ها، فقط با ارتفاع بالا الکترک.

تمام آن بار اضافی روی خودروی الکتریکی به این معنی بود که با کاهش برد تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰ مایل – یک افت از علامت اولیه ۲۷۲ مایلی – انجام می شد. در طول سفر در بخش‌های قطب شمال و قطب جنوب، رامزی‌ها ترفندهایی را برای گرم نگه داشتن باتری خودرو برای افزایش کارایی انتخاب کردند. مهمتر از همه، آنها یک دیوار برفی را برای محافظت از رادیاتور زیرین و جلوی ماشین در برابر باد سرد انباشته می کردند، یا حتی از یک چادر اختصاصی برای پوشاندن کل ماشین استفاده می کردند، زمانی که باد زیاد نمی وزید.

بسته به آب و هوا، این دو از یک توربین بادی ۵ کیلوواتی یا یک نمونه اولیه محلول شارژ خورشیدی هیبریدی برای آب کردن آریا خود استفاده خواهند کرد. در صورت عدم موفقیت، لحظاتی پیش می‌آمد که مجبور می‌شدند دوباره به ژنراتور بنزین خود بیفتند – یک تجهیزات اجباری برای عبور از مناطق قطبی. به همین ترتیب در مورد وسایل نقلیه پشتیبانی دیزلی آنها، زیرا هیچ نسخه الکتریکی از آنها وجود ندارد. کریس به او توضیح داد پورتال اکسپدیشن که هدف از "Pole To Pole EV" این است که ثابت کند وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین مناسبی برای وسایل نقلیه اعزامی با موتور دیزلی موجود در مناطق قطبی است.

در بین قطب ها، رمزی ها از طریق قاره آمریکا سفر کردند و قسمت شمالی آن به لطف شارژرهای در دسترس در طول مسیر نسبتاً آسان بود. در جنوب داستان متفاوتی بود، اما "Pole To Pole EV" با ارائه‌دهنده راهکارهای شارژ EV، Enel X Way، برای نصب شارژرها در طول مسیر خود از طریق آمریکای مرکزی و جنوبی – به‌ویژه قسمت پرو اکسپدیشن، همکاری کرد. بهتر است Enel X Way داشته باشد وعده داده است تا این شارژرهای جدید پس از آن در دسترس عموم قرار گیرند و در نتیجه آن را گسترش دهید راهرو شارژ پان آمریکایی الکتریکی.

این اولین باری نیست که کریس و جولی رمزی در مورد وسایل نقلیه برقی تیتر یک رسانه می شوند. در سال ۲۰۱۷، این زوج اسکاتلندی اولین کسانی بودند که وارد و تکمیل شدند رالی مغول در ماشین الکتریکی – یک نیسان لیف آسنتا اصلاح شده. شارژ بین بریتانیا و ترکیه نسبتاً آسان بود، اما از آنجا به بعد، آنها مجبور بودند به پریزهای داخلی تکیه کنند و در نهایت با بسیاری از پریزها مواجه شدند. برخوردهای به یاد ماندنی با مردم محلی این دو ۱۰۰۰۰ مایل را در ۵۶ روز رانندگی کردند – با توجه به برد ۹۰ مایلی Leaf اصلاح شده، کاملاً یک چالش است. "اما ما خوشحالیم که از زمان تکمیل رالی در سال ۲۰۱۷، یک شبکه شارژ بزرگ در سراسر مسیر ایجاد شده است." کریس افزود، در صورتی که شخص دیگری برای چالش EV آماده باشد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/an-electric-car-completed-the-worlds-first-ever-drive-from-the-north-to-the-south-pole-073155506 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/an-electric-car-completed-the-worlds-first-ever-drive-from-the-north-to-the-south-pole-073155506.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *