یک خودروی برقی چینی از باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی خود مسافت ۶۵۰ مایل را کاهش داد

یک خودروی برقی از تولیدکننده چینی Nio به زودی با یک به فروش می رسد "حالت نیمه جامد" باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی که بزرگترین باتری در هر خودروی سواری است، اخبار خودرو چین گزارش شده است. ویلیام لی، مدیر عامل Nio، برای نشان دادن این که چه مقدار برد را ارائه می‌کند، یک نسخه اولیه از آن را رانندگی کرد ET7 1044 کیلومتر (۶۵۰ مایل) در ۱۴ ساعت، مسافتی که از بسیاری از وسایل نقلیه گازسوز پیشی گرفته است.

این آزمایش در دمای نسبتاً خنک (بین ۲۸ تا ۵۴ درجه فارنهایت) اجرا شد و پخش مستقیم شد. رانندگی عمدتاً در حالت نیمه خودکار (یا به قول Nio، Navigate-on-Pilot+) و سرعت محدود به ۹۰ کیلومتر در ساعت (۵۶ مایل در ساعت) انجام می شد. میانگین سرعت ۸۳٫۹ کیلومتر در ساعت (۵۲٫۴ مایل در ساعت قابل احترام) با زمان سفر ۱۲٫۴ ساعت بدون توقف بود.

"تکمیل این چالش استقامتی قدرت محصول بسته باتری استقامت فوق العاده ۱۵۰ کیلووات ساعتی را ثابت می کند." گفت: لی در یک پست ویبو (ترجمه گوگل). "مهمتر از آن، تمام مدل های موجود در فروش را می توان به طور انعطاف پذیر به باتری های ۱۵۰ کیلووات ساعتی از طریق سیستم تعویض باتری Nio ارتقا داد."

در واقع، باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی ET7 تنها با اجاره جداگانه از خودرو در دسترس خواهد بود، همان چیزی که در مورد برخی از خودروهای فروخته شده در اروپا دیده ایم. پیش از این، این شرکت گفته بود که باتری به تنهایی به اندازه یک خودروی کامل (اتومبیل ET5 EV سطح ابتدایی شرکت) یا حدود ۴۲۰۰۰ دلار قیمت دارد.

یک خودروی برقی چینی از باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی خود مسافت ۶۵۰ مایل را کاهش داد
فناوری انرژی جدید WeLion

این باتری که توسط فناوری انرژی جدید WeLion ساخته شده، دارای چگالی انرژی تک سلولی ۳۶۰ وات ساعت بر کیلوگرم یا ۲۶۰ وات ساعت بر کیلوگرم برای کل بسته است (آخرین سلول های تسلا کمتر از ۳۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم هستند). باتری‌های حالت نیمه جامد از الکترولیت‌های ژل، خاک رس یا رزین استفاده می‌کنند که چگالی انرژی و مقاومت بیشتری در برابر آتش نسبت به باتری‌های فعلی ارائه می‌دهند. با این حال، آنها هنوز با سرزمین موعود باتری های حالت جامد کامل فاصله دارند که می تواند چگالی انرژی را دو برابر کند.

با این حال، ما احتمالاً این باتری ها را در خارج از کشور نخواهیم دید. با آخرین قوانین دولت بایدن، برخی از خودروهای آمریکایی آن را دوست دارند مدل ۳ برد بلند تسلا کسانی که از اجزای باتری چینی خاصی استفاده می کنند، دیگر اعتبار مالیاتی کامل ۷۵۰۰ دلاری را دریافت نخواهند کرد.

Nio یک تولید کننده لوکس EV در چین است که وسایل نقلیه بدون باتری را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد در اشتراک ماهیانه باتری به عنوان یک سرویس (BAAS) ثبت نام کنید. این سرویس همچنین به شما امکان می دهد باتری خود را در هر زمان با باتری بزرگتر تعویض کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/a-chinese-ev-squeezed-650-miles-of-range-from-its-150-kwh-battery-092427301.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/a-chinese-ev-squeezed-650-miles-of-range-from-its-150-kwh-battery-092427301.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *