یک فولکس واگن با ChatGPT داستانی در مورد دایناسورها در CES 2024 به من گفت.

در اوایل این هفته، فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد دستیار صوتی داخل خودرو خود IDA را تقویت کند با ChatGPT. اعتراف می کنم که در ابتدا کاملاً متوجه موضوع نشدم، اما در اینجا فرصتی پیدا کردم CES 2024 در لاس وگاس برای شنیدن چشم‌انداز این ادغام از Cerence، شرکتی که در حال حاضر پشتیبان دستیار صوتی فولکس‌واگن را تامین می‌کند. طبق معمول، این یک نسخه نمایشی خشن است، زیرا به سختی می‌توان فهمید که ChatGPT چگونه به شما کمک می‌کند زمانی که در جاده هستید، در حالی که در یک ماشین ثابت در داخل یک مرکز همایش می‌نشینید.

Cerence به ما گفت، اما از نظر مفهومی، ایده پشت وارد کردن ChatGPT به یک ماشین، همه چیز در مورد اجتناب از یک “بن بست” است، زمانی که شما به عنوان چیزی IDA هستید. رانندگان نیازی به انجام کار متفاوتی ندارند – شما فقط بگویید “Hello IDA” یا دکمه دستیار صوتی روی چرخ راننده را فشار دهید و شروع به صحبت کنید. و اگر چیزی است که IDA نمی داند، با ChatGPT بررسی می کند. وقتی دستیار صوتی به ChatGPT ضربه می‌زند، فقط می‌دانید زیرا پاسخ در ابتدای آن می‌گوید «مطابق با ChatGPT».

من هنوز نتوانستم درک خوبی از چیزهایی که ChatGPT برای چه چیزهایی خوب است به دست بیاورم. یکی از دموهایی که دیدیم شامل این بود که از ماشین بخواهیم داستانی درباره دایناسورها برایمان تعریف کند، به عنوان روشی نظری برای سرگرم کردن بچه‌ها در صندلی عقب. ChatGPT به سرعت بازگشت و شروع به چرخاندن یک نخ زیبا کرد – اثبات خوبی از مفهوم است اما احتمالاً چیزی نیست که شما نیاز زیادی به انجام آن در ماشین داشته باشید. از ماشین خواستم در مورد Sphere، مکان عظیم کنسرت/سرگرمی جدید در لاس وگاس به من بگوید، و شروع به پاسخ دادن با جزئیات در مورد آن “به زودی باز می شود.” دلیلش این است که نسخه ChatGPT در خودرو آخرین جزئیات کامل را در مورد آن نداشت. انتظار تجربه‌ای بیشتر شبیه گوگل را داشتم، جایی که می‌توانستم چیزهایی مانند “چه کسی در بازی دیشب سلتیکس برنده شد؟” اما ChatGPT واقعاً برای این نیست.

با توجه به توانایی دستیار صوتی IDA در حال حاضر، هنوز مطمئن نیستم که ChatGPT چقدر به معادله اضافه خواهد کرد. اما، اخطارهای معمول اعمال می شود – این فقط یک نسخه ی نمایشی سریع بود، نه در جاده، و هنوز به طور کامل برای انتشار آماده نیست. اما فولکس واگن تنها نیست که مزایای اضافه کردن LLM به خودروهای خود را می بیند. BMW است کار با آمازون برای آوردن اطلاعات خودروهای مجهز به هوش مصنوعی به خودروهای خود و مرسدس بنز شروع به کار کرد آزمایش ادغام ChatGPT سال گذشته من شرط می بندم که در سال آینده بیشتر در مورد این از تولید کنندگان دیگر خواهیم شنید.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/a-volkswagen-with-chatgpt-told-me-a-story-about-dinosaurs-at-ces-2024-185239472.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/a-volkswagen-with-chatgpt-told-me-a-story-about-dinosaurs-at-ces-2024-185239472.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *