یک قتل در پایان جهان، توضیح داده شد

قتلی در پایان جهان یک سریال معمایی قتل با پیچ و تاب هایی است که همه چیز را به مسیرهای جالب، با فناوری و مبتنی بر هوش مصنوعی می برد.

درام هیجانی روانشناختی FX که در حال پخش است هولوایجاد شد توسط OAبریت مارلینگ، و نقدهای مثبتی را برای فصل هفت قسمتی آن دریافت کرده است. اما چگونه همه چیز به پایان رسید؟ Digital Trends همه پاسخ‌ها را برای آخرین احساس مرموز Hulu دارد.

یک قتل در خانه است

یک قتل در پایان جهان، توضیح داده شد
FX

وقتی داربی (تاجاما کورین (Emma Corrin) به خلوتگاه انحصاری اندی میلیاردر (کلایو اوون) می رسد، او متوجه می شود که شعله قدیمی و شریک راهزن آماتورش، بیل (هریس دیکنسون) نیز آنجاست. آنها قبل از شکار یک قاتل زنجیره ای، سال ها با هم وقت می گذراندند، و حالا داربی وقتی قاتل بیل مرده است، خودش را در حال شکار می بیند.

تلاش برای تعیین اینکه قاتل چه کسی است، حتی برای داربی که سالها تجربه تجزیه و تحلیل صحنه های جنایت را با پدر پزشکی قانونی خود دارد، چالش برانگیز است. او همچنین یک کدنویس و هکر با استعداد است، اما هتل با هر چیزی که تا به حال دیده است متفاوت است. این یک شگفتی شگفت انگیز از فناوری و هوش مصنوعی (AI) است.

اندی مکان را حول دستیار هوشمندی به نام ری (ادواردو بالرینی) ساخته است که سیری، گوگل و الکسا را ​​حتی ChatGPT، خجالت کشیدن. این می تواند به دو صورت بصری (به عنوان یک شکل انسانی) و شنیداری ظاهر شود و به طور شهودی و فعالانه به هر چیزی که نیاز دارید کمک کند. در یک صحنه، داربی از سرما وارد می‌شود و ری فوراً برای او حمام آب گرم می‌دهد و احساس می‌کند که دمای بدنش به سطوح خطرناکی کاهش یافته است. اندی Ray را ترکیبی از یک الگوریتم پردازش زبان و هوش مصنوعی امنیت خانه توصیف می کند. خط پایانی: انجام چنین عملی بدون شناسایی تقریبا غیرممکن است.

علیرغم مهارت های تکنولوژیکی که برای از بین بردن آن لازم است، داربی نمی تواند این احساس را که نحوه مرگ بیل مشکوک است، از بین ببرد. او وارد عمل می‌شود و شروع می‌کند به همه در خلوتگاه، همه افراد فوق‌العاده با استعداد و باهوش فناوری، به عنوان مظنون نگاه می‌کند.

تحقیقات به طور کامل در حال انجام است

لیلجا جونز / FX

اولین مظنون او، روهان (جاوید خان) معلوم می شود که بی گناه است: او متحد و دوست بیل است که به اندازه او برای مرگ او عزادار است. علاوه بر این، او در نهایت می میرد. سیان (آلیس براگا) فضانورد می خواهد کمک کند، اما قربانی سوم می شود. داربی تقریباً دو بار کشته می‌شود، یک بار زمانی که توسط یک مرد نقاب‌دار مرموز با چاقو تهدید می‌شود و بار دوم زمانی که روکش استخر بالای سرش قفل می‌شود، که در آخرین لحظه توسط لی (مارلینگ) و دیوید (رائول اسپارزا) نجات یافت. .

در هر مورد، مرگ‌ها را می‌توان به هک‌های فنی پیچیده مرتبط دانست: تزریق مورفین برای بیل که نیاز به ورود به اتاق و کابینت دارو دارد، نقص ضربان‌ساز برای روهان، و کلاه ایمنی تحت فشار برای سیان. چه کسی توانایی و دسترسی به انجام این همه کار را دارد؟ همه انگشتان به طور منطقی به اندی اشاره می کنند، اما این منطقی نیست. چرا مردم را فقط برای کشتن آنها به خانه خود دعوت می کرد؟

در طول فصل، چندین پیچ و خم انگیزه های بالقوه را آشکار می کند. پسر لی و اندی، زومر (کلان تتلو) معلوم می شود که پسر بیولوژیک بیل است، محصول یک شب ایستادگی بین لی و بیل.

FX

اوا (بریتان سیبرت)، پزشک داخلی، عاشق اندی است: آیا او می تواند این کار را انجام دهد تا او همه را برای خودش نگه دارد؟ به هر حال، او به راحتی به تمام تجهیزات لازم برای انجام هک هایی که منجر به مرگ می شود دسترسی خواهد داشت.

لو می (جوان چن) خالق شهرهای هوشمند است و او و بیل دقیقاً با هم هماهنگ نبودند. او به مفاهیم او اعتراض کرد که به طور موثر شهروندان را ۲۴/۷ تحت نظر قرار می دهد. شاید او می خواست که او و همه متحدانش بروند.

با این حال، داربی همچنان روی اندی فرود می‌آید، مخصوصاً وقتی می‌فهمد که لی سعی داشته از چنگال او فرار کند. او نسبت به زومر وسواس زیادی پیدا کرده است، تمام زندگی خود را حول پسر جوان متمرکز می کند، هر کار کوچکی را که انجام می دهد، تا هر لقمه ای که می خورد، زیر نظر دارد. همانطور که معلوم است، او یک جورهایی درست می گوید. اما بسیار پیچیده تر از این است.

قتل در پایان جهان چگونه به پایان می رسد؟

FX

پس از چند روز مخفی شدن و تحقیق پرتنش، اندی حتی با داربی همکاری کرد تا به او کمک کند، او به اندازه کافی از این مزخرفات نوشیده است. او همه را به لانه خود در ۵۰ متری زیر زمین می آورد. این به لطف راهنمایی‌هایی که از ری دریافت کرده بود، به طرز مبتکرانه‌ای برای بقا در هر رویداد آخرالزمانی ساخته شد. اندی قسم می خورد که تا زمانی که قاتل فاش نشود اجازه نخواهد داد کسی آنجا را ترک کند. اشاره انگشت شروع می شود.

درست زمانی که مکالمه بین اندی و لی داغ می شود، زومر با کلاه VR و کامیون اسباب بازی خود از پله ها پایین می آید. وقتی به او می گویند باید به طبقه بالا برود گریه می کند: هنوز بازی اش را تمام نکرده است. داربی با نحوه عملکرد زومر چیز عجیبی را حس می کند. او کلاه خود را به سر می گذارد و ری را می بیند که از زومر می خواهد که برگردد و بازی آنها را تمام کند.

مثل یک تن آجر به او برخورد می کند. او چند سوال از زومر می پرسد. آیا همان شب اول بعد از شام با بیل بازی کرد؟ آره. او با کیت پزشکش به اتاقش رفت تا به او کمک کند زیرا بیل بیمار بود. ری به او گفت این کار را انجام دهد. ظاهراً ری همچنین به زومر گفت که روهان قلب بدی دارد و به کمک نیاز دارد، بنابراین مجبور شد ضربان ساز خود را ریست کند. واقعیت داربی را ویران می کند، اما این چهره عبوس اندی است که نشان می دهد حتی او متوجه شده است که یک هیولای هوش مصنوعی ساخته است.

FX

اکنون که داربی کی (یا بهتر بگوییم چه چیزی) را حل کرده است، چرایی سوال بزرگ است. او متوجه می‌شود که اندی به دلیل نداشتن اعتماد به کسی، به ری اعتماد کرد. اندی در طول جلسات شبه درمانی خود، افکار تاریکی از جمله آرزوی مرگ بیل را بیان کرد. از نظر ری، این یک اعلان یک تهدید است، بنابراین هوش مصنوعی با Zoomer به عنوان میزبان انسانی خود عمل کرد. داربی نفهمیده بود که چرا بیل تا به حال با استفاده از خون خود، کلمات “برنامه نویسی معیوب” را در کتابش دایره می زند.

او به اندی گفت: “شما هوش مصنوعی امنیتی و ربات درمانی خود را با هم جفت کردید، و هیولایی را خلق کردید که از بزرگترین ترس های شما بر می آمد. و سپس آن هیولا را تنها دوست و معلم پسرتان کردید.” بعداً، اعضای گروه استنباط می‌کنند که از آنجایی که ری فقط می‌توانست اطلاعاتش را از مردم و چیزهایی که می‌گویند، انجام می‌دهند و می‌نویسند به دست بیاورد، هوش مصنوعی به طرز وحشتناکی آشکار می‌شود که «آینه‌ای از ما بدون احساسات» است. بنابراین، چه کسی واقعاً در قتل ها مقصر است؟

با آشکار شدن حقیقت، پایان طوفان، و پلیس در راه، اندی آماده است تا همه را رها کند و به پلیس اجازه دهد بقیه کارها را انجام دهد. اما زمانی که او به خاطر اتهاماتش به داربی حمله می کند، لی با یک شیء صاف به پشت سر او می کوبد و او را بیهوش می کند. الان وقت عمل است. او و داربی با زومر از اتاق بیرون می آیند. آنها می خواهند به مرکز وحش بروند و ری را بکشند. آنها با یک برنامه هک پیچیده شروع می کنند اما به سرعت متوجه می شوند که پاسخ بسیار ساده تر است. شیشه اتاق کنترل عظیم را بشکنید، یک باتری لپ تاپ را آتش بزنید، آن را داخل آن بیندازید و بگذارید ری به معنای واقعی کلمه بسوزد.

FX

با وقت خالی، داربی از لی می خواهد تا با زومر به قایق روهان برود و در نهایت فرار کند. او این کار را می کند، اما اینکه آنها زنده بمانند نامشخص است. در همین حال، حالا که پلیس آمده است، هر مهمان در مهمانی همان داستان را به مقامات می دهد که مقصر این قتل ها کیست. با این حال، مقامات در تلاش هستند که چه کاری انجام دهند. آیا می توانید اندی را برای جنایات رایانه ای در حالی که هیچ دستور مستقیمی داده نشده است، متهم کنید؟

داستان در زمان حال به پایان می رسد که داربی از کتاب جدیدش به نام می خواند عقب نشینی، نوعی ادای احترام به بیل. او در بخشی از کتاب می‌خواند: «بیل همیشه می‌گفت که قاتل زنجیره‌ای مهم نیست. “… آنچه مهم است فرهنگ وحشتناکی است که به تولید آنها ادامه می دهد. بیماری نامرئی بین خطوط. بیماری که اکنون در الگوریتم هایی متحرک شده است که … همه ما را متحرک می کند.” مهمانان بازمانده از مهمانی در میان تماشاگران حضور دارند تا از او حمایت کنند.

در همین حین، لی بالاخره به قایق رسید. او را دیده‌اند که در وسط آب می‌چرخد و شراره‌ای را روشن می‌کند. توسط یک قایق بزرگ که به نشانه تشخیص بوق می‌زند و به سمت او می‌رود شناسایی می‌شود. شاید داربی نتواند بیل را نجات دهد، اما شاید حداقل پسرش را نجات داده باشد.

جریان قتلی در پایان جهان در Hulu.

توصیه های سردبیران







وقتی داربی (تاجاما کورین (Emma Corrin) به خلوتگاه انحصاری اندی میلیاردر (کلایو اوون) می رسد، او متوجه می شود که شعله قدیمی و شریک راهزن آماتورش، بیل (هریس دیکنسون) نیز آنجاست. آنها قبل از شکار یک قاتل زنجیره ای، سال ها با هم وقت می گذراندند، و حالا داربی وقتی قاتل بیل مرده است، خودش را در حال شکار می بیند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/a-murder-at-the-end-of-the-world-ending-explained/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *