یک نماینده مجلس: مدیریت سایبری را به نظامی‌ها بسپارید

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تأکید کرد: «کشور نیازمند یک مدیریت واحد در حوزه صیانت از داده‌ها و مقابله با حملات سایبری است و از نگاه بنده باید مانند سایر کشورهای دنیا به سمت نظامی‌ها برای ایفای این مدیریت واحد برویم؛ چراکه این یک جنگ واقعی است.»

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ضرورت صیانت از اطلاعات ایرانیان در برابر حملات سایبری، به ایسنا گفت: «در حوزه داده‌ها و اطلاعات ما امروز با جنگی تحت عنوان جنگ سایبری مواجه هستیم. امروز داده‌ها فوق‌العاده مهم است. اختلال و هک داده‌ها نیز موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود. این جنگ خیلی واقعی و خطرناک است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.» او صیانت از داده‌ها و حساب‌های مردم را مهم دانست و افزود:

نمونه این جنگ را در هک سامانه‌های سوخت مشاهده کردیم. اگر خدایی نکرده این جنگ به هک حساب‌های بانکی و یا هک سیستم انتخابات تعمیم داده شود بسیار تأثیر منفی‌ای برجای خواهد گذاشت. این جنگ می‌تواند در روند زندگی مردم و حتی در تولید نیز اثر منفی برجای بگذارد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی فعالیت موازی سه دستگاه در این حوزه را موجب ایجاد اختلال در مدیریت سایبری دانست و اضافه کرد:

ما نیازمند یک مدیریت واحد در حوزه صیانت از داده‌ها و مقابله با حملات سایبری هستیم. به نظر بنده باید مانند سایر کشورهای دنیا به سمت نظامی‌ها برای ایفای این مدیریت واحد برویم. همان‌طور که در ارتش آمریکا و در ارتش رژیم اشغالگر و در همه ارتش‌های مهم دنیا یک واحد سایبری پدافندی تشکیل شده است، ما نیز باید به این سمت رفته و از ظرفیت سازمان پدافند غیرعامل به‌درستی در این حوزه بهره ببریم.

ابوترابی در آخر گفت که باید با ادغام دستگاه‌های موازی، مدیریت واحدی در این زمینه ایجاد شود که پاسخگو باشد.


منبع: https://www.zoomit.ir/tech-iran/415047-weak-cyber-security-iran/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *