۱۰ کشور غیر انگلیسی زبان که بهتر از سایر کشورها انگلیسی صحبت می‌کنند

در دنیای دیجیتال و در هم تنیده امروز، زبان انگلیسی نقش غالبی را ایفا می‌کند، به ویژه در میان کشورهای غیربومی که در آن زبان اول نیست.

انگلیسی رایج ترین زبان در جهان است و حدود ۱.۷۵ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا انگلیسی صحبت می‌کنند. اکثر مردم در کشورهای غیر انگلیسی زبان مشتاق یادگیری این زبان هستند و ۱۳۸ کشور آن را به عنوان بخشی اصلی در برنامه درسی مدارس گنجانده‌اند. اگرچه در ایران به تازگی یادگیری زبان انگلیسی از یک درس اجباری به درسی اختیاری تبدیل شده است.

در این مقاله، نگاهی گذرا به پنج کشور غیرانگلیسی زبان می‌اندازیم که بهتر از بقیه کشورها زبان انگلیسی را صحبت می‌کنند. این رده بندی با توجه به دو شاخص کلیدی به دست آمده است: فهرست بهترین کشورهای غیربومی انگلیسی زبان و شاخص مهارت زبان انگلیسی (EF EPI). در ادامه فهرست ۱۰ کشور غیرانگلیسی زبان با بیشترین میزان تسلط بر آن نیز آمده است.

۱۰ کشور غیر انگلیسی زبان که بهتر از سایر کشورها انگلیسی صحبت می‌کنند

۵. اتریش

میانگین امتیاز مهارت زبان انگلیسی: ۳۴۰.۰

در اتریش، تعداد زیادی از مردم، به ویژه جمعیت جوان و ساکنین شهرها، در زبان انگلیسی مهارت دارند. این زبان اغلب در بخش‌های تجاری و مناطق توریستی استفاده می‌شود و اتریش را به محیطی دلپذیر برای بازدیدکنندگان انگلیسی زبان تبدیل می‌کند.

شاخص مهارت زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۳، اتریش را در رتبه سوم جهانی از نظر مهارت انگلیسی قرار می‌دهد. تخمین زده می‌شود که حدود ۷۳ درصد از جمعیت اتریش می‌توانند به طور موثر و کارآمد به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، اتریش گردشگران زیادی را از کشورهای انگلیسی زبان مانند بریتانیا و ایالات متحده به خود جذب می‌کند و در نتیجه، زبان انگلیسی به طور گسترده در اکثر نقاط توریستی صحبت می‌شود.

۴. نروژ

میانگین نمره مهارت زبان انگلیسی: ۳۴۱.۰

مهارت چشمگیر در زبان انگلیسی در میان نروژی ها عمدتاً به لطف سیستم آموزشی با کیفیت آنهاست که در آن زبان انگلیسی معمولاً در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها استفاده می‌شود. در نروژ، مردم غالباً به زبان انگلیسی مسلط هستند و به راحتی از آن در کار و زندگی روزمره استفاده می‌کنند. به ویژه، اسلو، پایتخت این کشور، به دلیل دارا بودن تعداد زیادی از ساکنین که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند، شناخته شده است.

۳. دانمارک

میانگین نمره مهارت زبان انگلیسی: ۳۴۱.۴

دانمارک که به دلیل سیستم آموزشی قوی خود شناخته شده است، بر یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین تاکید دارد. این رویکرد باعث شده است که این کشور تسلط بالایی بر زبان انگلیسی داشته باشد و در EF EPI رتبه ۴ را کسب کند. این تسلط به زبان انگلیسی به شهرت دانمارک به عنوان کشوری مهمان‌پذیر و توریست‌پسند می‌افزاید. آن‌طور که Education.com گزارش کرده، ۸۶ درصد از جمعیت دانمارک می‌توانند انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت کنند.

۲. سنگاپور

میانگین نمره مهارت زبان انگلیسی: ۳۴۹.۰

سنگاپور با کسب رتبه دوم در بین ۱۳۳ کشور در EF EPI سال ۲۰۲۳، مهارت بالایی در زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. انگلیسی که یکی از زبان‌های رسمی این دولت-شهر است، به‌طور گسترده در بخش‌های آموزشی، دولتی و تجاری استفاده می‌شود که نشان‌دهنده ارتباطات قوی جهانی سنگاپور است. گزارش سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که تقریباً ۴۸.۳ درصد از سنگاپوری‌های ۵ ساله و بالاتر انگلیسی صحبت می‌کنند.

۱. هلند

میانگین نمره مهارت زبان انگلیسی: ۳۵۸.۶

هلند در EF EPI 2023 به عنوان کشوری با بالاترین تسلط بر زبان انگلیسی در سراسر جهان در صدر قرار دارد. این رتبه بندی چشمگیر به دلیل تاکید زیاد بر آموزش زبان در هلند است. تسلط به زبان انگلیسی، هلند را به کشوری بسیار پذیرا برای گردشگران انگلیسی زبان و حرفه‌ای‌ها در زمینه تجارت تبدیل می‌کند. این کشور همچنین به عنوان یکی از برترین کشورهایی شناخته می‌شود که مردم آن به بی‌عیب‌ترین شکل انگلیسی صحبت می‌کنند.

رده بندی ۱۰ کشور غیرانگلیسی زبان با بالاترین مهارت زبان انگلیسی

۱. هلند

۲. سنگاپور

۳. دانمارک

۴. نروژ

۵. اتریش

۶. سوئد

۷. بلژیک

۸. آفریقای جنوبی

۹. پرتغال

۱۰. آلمان


منبع: https://digiato.com/tech/non-english-speaking-countries-that-speak-the-best-english

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *