۳ میلیون دلار جریمه به‌خاطر تبلیغات گمراه‌کننده؛ تلویزیون‌های ویزیو حاشیه‌ساز شدند

شرکت ویزیو به پرداخت ۳ میلیون دلار غرامت به مشتریانش محکوم شد. این شرکت پذیرفته که آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیون‌هایش با موضوع نرخ نوسازی مؤثر ۱۲۰ و ۲۴۰ هرتز کذب و فریبنده بوده است.

مشتریانی که از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) تحت تأثیر تبلیغات فریبنده اقدام به خرید تلویزیون ویزیو کرده‌اند می‌توانند با ارائه‌ی شماره‌ی سریال تلویزیون و مدارک خرید، از ویزیو غرامت بگیرند.

براساس اطلاعات وب‌سایتی که برای ثبت ادعاها راه‌اندازی شده است، ویزیو علاوه بر پرداخت هزینه به مشتریان، فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش را متوقف می‌کند و خدمات ویژه و گارانتی محدود یک‌ساله را برای تمام مشتریان آسیب‌دیده ارائه می‌دهد.

سازندگان تلویزیون گاهی از عبارات بازاریابی مانند «نرخ نوسازی مؤثر» استفاده می‌کنند. این عبارت به معنای نرخ نوسازی بالا نیست؛ بلکه به این معنا است که تصاویر نمایش‌داده‌شده با نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز می‌توانند وضوح حرکتی شبیه‌ به تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی بالاتر داشته باشند.

افرادی که تلویزیون‌های ویزیو را تحت تأثیر این تبلیغات خریداری کردند به اشتباه تصور می‌کردند که تلویزیونشان نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتزی دارد، در صورتی که این‌طور نبود.


منبع: https://www.zoomit.ir/tv/414147-vizio-settlement-effective-refresh-rate-lawsuit/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *