۱۰ تا از چشمگیرترین موتورهای تنفس طبیعی که تا به حال ساخته شده اند

۱۰ تا از چشمگیرترین موتورهای تنفس طبیعی که تا به حال ساخته شده اند

قلب سفارشی از هایپرکار گوردون موری T.50، Cosworth GMA شبیه هیچ موتور V12 قبلی نیست. این به معنای واقعی کلمه درست است: هر قسمت از موتور به صورت سفارشی برای پروژه طراحی شده بود، بدون هیچ چیز مشترک با موتورهای تولیدی دیگر. این یک آهنربا برای موارد فوق العاده است که سبک ترین وزن، بالاترین چگالی توان و بالاترین حد دور در دقیقه را در بین هر خودروی جاده ای V12 دارد. خودروسازی گوردون موری. T.50 به عنوان جانشین معنوی معروف ترین طرح هایپرکار موری، مک لارن F1 عمل می کند.

را مک لارن F1 مرزها را جابجا کرد آنچه از نظر عملکرد و طراحی ممکن بود، در حالی که T.50 آن تیرک دروازه ها را یک بار دیگر جابجا کرد. گشتاور ۳۴۴ پوند فوت و ۶۵۴ اسب بخار قدرت آن در ابتدا خیلی نوآورانه به نظر نمی رسد، اما با توجه به اینکه فقط ۰٫۳ ثانیه طول می کشد تا موتور از حالت آرام به محدود کننده دور برسد، به جرات می توان گفت که این اعداد اولیه گویای کامل نیستند. داستان. این خط قرمز، برای زمینه، در ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه قرار دارد.

تنها ۱۰۰ نمونه از T.50 قانونی جاده ای ساخته شده است، بنابراین شانس علاقه مندان برای دیدن واقعی یکی از این موتورهای استثنایی در عمل محدود است. با این وجود، هر کسی که به اندازه کافی خوش شانس است که در مکان هایی مانند گودوود یا پبل بیچ شرکت کند، باید گوش خود را حفظ کند – T.50 صدایی شبیه به هیچ هایپرکار مدرن دیگری دارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1464544/most-impressive-naturally-aspirated-engines-ever-made/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *