۱۰ حقیقت شگفت انگیز درباره چیزهای عجیب که نمی دانستید

چیزهای عجیب و غریب به یکی از محبوب ترین نمایش های این نسل تبدیل شده است. این نتفلیکس این سریال هم برای بچه‌ها و هم برای والدین جذاب است، تا حدی به لطف بازیگران کودک محور و فضای بازگشتی دهه ۱۹۸۰٫ این فصل پنجم و آخر چیزهای عجیب و غریب به نظر می رسد، اما ممکن است طرفداران هنوز آماده خداحافظی با شخصیت های مورد علاقه خود نباشند و پایانی تلخ و شیرین را برای یک سریال ترسناک علمی تخیلی رقم بزنند که ملت را مجذوب خود کرده است.

چیزهای عجیب و غریب زمانی شروع می شود که پسر جوانی ناپدید می شود و دختر جوانی با قدرت های خاص به طور مرموزی ظاهر می شود. به عنوان ویل بایرز (نوح اسنپ) خانواده و دوستان عاجزانه سعی می کنند او را پیدا کنند، آنها از وجود نیروهای قدرتمند، یک آزمایشگاه مخفی که در شهر آزمایش می کند و یک جهان جایگزین به نام وارونه مطلع می شوند. چیزهای عجیب و غریب ترس، دل، شوخ طبعی و عناصر ماوراء الطبیعه دارد – مثل روزگار مدرن است گونی ها با پیچش تاریک تر و شوم تر. در اینجا چندین واقعیت شگفت انگیز در مورد وجود دارد چیزهای عجیب و غریب که طرفداران سریال های با رتبه برتر را مجذوب خود خواهد کرد.

داستان ها از وقایع زندگی واقعی و تئوری های توطئه الهام گرفته شده اند

نتفلیکس

برادران دافر که خلق کردند چیزهای عجیب و غریبگفته اند که داستان های در چیزهای عجیب و غریب نه تنها از دیگر آثار کارگردانان مشهوری مانند استیون اسپیلبرگ، جان کارپنتر، استفن کینگ، وس کریون، و اچ‌پی لاوکرافت، بلکه از داستان‌های واقعی نیز الهام گرفت.

از دست نده:

خط داستانی در مورد آزمایشگاه و آزمایش روی Eleven (میلی بابی براون) از آزمایشات انجام شده در طول جنگ سرد الهام گرفته شده است. مفهوم اجرای آزمایش‌هایی از سوی دولت بر روی کودکان برای آزمایش توانایی‌های مافوق بشری نیز از تئوری‌های توطئه در مورد برنامه‌های مخفی دولت به طور کلی، از جمله Montauk (که در واقع نام اصلی نمایش بود) الهام گرفته شد. این نمایش تخیلی است، اما ریشه در چیزهای واقعی دارد که اتفاق افتاده است، یا مردم مشکوک به وقوع آن هستند.

M. Night Shyamalan مربی برادران دافر بودند

لیان هنتشر / فاکس

ام نایت شیامالان یکی از معتبرترین کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان ژانر وحشت است. او همچنین در توسعه چیزهای عجیب و غریب، هر چند به صورت دور برگردان. برادران دافر، طرفداران آثار او، فیلمی به نام نوشته و تولید کردند پنهان شده است که به سبک شیامالان انجام شد، اما انتشار گسترده ای را مشاهده نکرد. زمانی که دونالد دی لاین تهیه کننده تلویزیونی برای کار بر روی قسمت های سریال به آنها مراجعه کرد کاج های سرگردان در کنار شیامالان، کارشناس ژانر وحشت طبق گزارشات، در طول مدتی که در آنجا بودند، آنها را راهنمایی می کرد.

برادران می گویند زمانی که کار روی آن سریال را تکمیل کردند و از شیامالان راهنمایی دریافت کردند، احساس کردند که آماده نوشتن برنامه خودشان هستند. محصول آن بود چیزهای عجیب و غریب.

فیلمنامه در ابتدا آنطور که هست پذیرفته نشد

نتفلیکس

طرفداران نمی توانند تصور کنند چیزهای عجیب و غریب بودن هر چیزی از آنچه هست با این حال، چندین شبکه کابلی فکر نمی کردند این مفهوم کار کند. برخی می گویند، نمایشی که حول محور کودکان متمرکز می شود، به عنوان سرنخ ها در بین بینندگان طنین انداز نمی شود، این واقعیت شگفت انگیز است، با توجه به اینکه فیلم هایی از نوع مشابه در طول دهه ها چقدر خوب عمل کرده اند. حتی برخی گزارش‌ها به برادران گفته‌اند که در عوض آن را یک نمایش کودکانه بسازند یا تمرکز اصلی را روی کارآگاه جیم هاپر (دیوید هاربر) و تحقیقات او تغییر دهند.

هنگامی که شرکت سازنده ۲۱ Laps Entertainment فیلمنامه را خرید و کنترل کامل آن را به برادران واگذار کرد، نتفلیکس پایلوت را خواند و فصل را خرید و آن را برای اکران در سال بعد تنظیم کرد. تصورش سخت است چیزهای عجیب و غریب به عنوان یک نمایش بچه ها یا بدون بچه ها به عنوان تمرکز. جالب اینجاست است مجموعه‌ای انیمیشنی که در همان جهان اتفاق می‌افتد، در دست ساخت است که برادران دافر جزو تهیه‌کنندگان اجرایی آن به حساب می‌آیند.

این عنوان از یک رمان استیون کینگ الهام گرفته شده است

سرگرمی قلعه راک

اکثر طرفداران سرسخت این را می دانند چیزهای عجیب و غریب در ابتدا قرار بود Montauk نامیده شود و در Montauk، ​​نیویورک، مکانی که به عنوان کانون تئوری های توطئه شناخته می شود، روایت می شود. برادران بعداً مکان را به شهر خیالی هاوکینز، ایندیانا تغییر دادند. این به معنای تغییر نام نمایش نیز بود.

بر اساس گزارش‌ها، برادران در توافق بر سر عنوان نهایی مشکل داشتند، اما موفق شدند چیزهای عجیب و غریب به دلیل شباهت آن به کتاب استیون کینگ، چیزهای ضروریکه در سال ۱۹۹۳ به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. چیزهای ضروری با فونت و سبک مشابه نوشته شده است چیزهای عجیب و غریب.

فروش وافل تخم مرغ به دلیل نمایش افزایش یافت

نتفلیکس

یکی از مشخص‌ترین صحنه‌های سریال Eleven در فصل اول، دزدیدن جعبه‌های وافل از یک فروشگاه مواد غذایی است که از غذای مورد علاقه‌اش ناامید شده است. عشق او به غذاهای صبحانه در طول سریال ادامه داشت، زیرا بعداً او را در حال خوردن وافل و بستنی برای دسر با هاپر دیدند. انتشارات از چیزهای عجیب و غریب به نظر می‌رسد فصل‌ها با افزایش فروش وافل Eggo مصادف می‌شود و نشان می‌دهد که قرار دادن محصول واقعاً کارآمد بوده است.

مطابق با کسب و کار CNNهنگامی که فصل دوم در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، فروش وافل منجمد، پنکیک و نان تست فرانسوی Ego 14 درصد رشد کرد. در سال ۲۰۱۸، ۹٫۴٪ بود. Kellogg، نام تجاری مادر وافل Eggo، با اجازه دادن به نمایش برای تغییر کاربری تبلیغات قدیمی Eggo به عنوان یک تبلیغ در طول Super Bowl 2017، از این افزایش بهره برد.

زندان مورد استفاده در فصل ۴ درگیر هولوکاست بود

نتفلیکس

اعتراضاتی به استفاده نتفلیکس از زندان لوکیشکس در لیتوانی به عنوان صحنه‌ای برای صحنه‌های فصل ۴ وجود داشت. ظاهراً زندان درگیر قتل عام پونری در طول هولوکاست معترضان همچنین مخالف انتشار مجدد تصاویر اینستاگرامی طرفداران نتفلیکس با خالکوبی های عددی Eleven بودند و معتقد بودند که این کار خاطرات بازماندگان هولوکاست را هتک حرمت می کند.

حتی طوماری وجود داشت که بیش از ۶۰۰۰۰ امضا دریافت کرد و خواستار توقف اجاره نتفلیکس شد. چیزهای عجیب و غریب– سلول زندان با موضوع در Airbnb. در نتیجه هیئت گردشگری محلی فهرست را تعطیل کرد.

هنرپیشه‌های کودک در تست‌ها، خطوطی از Stand By Me می‌خواندند

تصاویر کلمبیا

چیزهای عجیب و غریب با فیلم‌های نمادین دهه ۱۹۰ از جمله اقتباس بزرگ استیون کینگ مقایسه شده است کنار من بایست، که همچنین حول گروهی از بچه ها و ماجراهای آنها در فضای باز متمرکز بود. با توجه به شباهت‌ها، بازیگران کودکی که برای بخش‌ها تست دادند، مجبور شدند خطوطی از آن فیلم را بخوانند. این اطمینان حاصل کرد که هیچ نقطه داستانی در مورد فیلمنامه داده نمی شود.

فین ولفهارد که در این سریال نقش مایک ویلر را بازی می‌کند، از قبل با فیلم‌های دهه ۸۰ آشنا بود و به خوبی در نقش قرار می‌گرفت. در همین حال، تست معتبر گاتن ماتارازو برای نقش داستین هندرسون، به او کمک کرد که تنها پس از یک بار تماشای نوار تست بازیگری او، انتخاب شود. مت دافر گفت مجله نیویورک تایمز که “وقتی کسی مثل گتن را می بینید، و او به همان شکلی که می کند، ظاهر می شود، شما دقیقاً مانند “این بچه، ما او را در برنامه قرار می دهیم، ۱۰۰٪” هستید.”

وارونه واقعا اسمش نیست

نتفلیکس

طرفداران آمده اند تا وارونه را با آن یکی بدانند چیزهای عجیب و غریب. این است که چگونه جهان جایگزین بارها در طول سریال و آنچه در کالاها، مواد تبلیغاتی و موارد دیگر ظاهر می شود توصیف می شود. اما این در واقع نام مکان تاریک و وحشتناک نیست. واقعاً قرار است به آن Nether گفته شود.

در همین حال، شخصیت هیولایی که در ابتدا به عنوان ذهن فلایر معرفی شد همچنین تغییر نام داد. با پیشرفت سریال، بیشتر به عنوان هیولای سایه توصیف می شد. اما این دو موجود عملا یکی هستند.

واقعاً ۱۲۰۰ پوند نمک اپسوم در استخر وجود داشت

نتفلیکس

چیزهای عجیب و غریب به خاطر جلوه های بصری خارق العاده اش شناخته شده است، اما یک صحنه خاص وجود دارد که در واقع از هیچ کدام استفاده نکرده است. در فصل ۱، قسمت ۷، به نام فصل ۷: وان حمامبچه ها Eleven را در یک استخر بچه پر از ۱۲۰۰ پوند نمک اپسوم قرار می دهند. این یک مخزن محرومیت حسی موقتی است که به او کمک می کند تا احساسی را که در آزمایشگاه تجربه کرده است را تقلید کند و به ناخودآگاه خود ضربه بزند. این واقعاً اتفاق افتاد (خوب، حداقل قسمت مربوط به نمک ها).

برادران دافر گفتند هفته نامه سرگرمی که آنها دستورات استاد علوم تخیلی آقای کلارک (رندی هاون) را به طور واقعی دنبال کردند. این بدان معناست که بازیگر براون واقعاً برای صحنه در این آب نمک بسیار شناور بود و برای ساختن آن باید مقدار زیادی نمک اپسوم به دست می‌آمد.

استیون کینگ از طرفداران اولیه میلی بابی براون بود

X (تویتر سابق)

آیا می توانید شخص دیگری را در نقش Eleven به جز میلی بابی براون تصور کنید؟ در زمان انتخاب بازیگران، بازیگر بریتانیایی که در اسپانیا به دنیا آمده بود، در تولیدات آمریکایی فراتر از نقش‌های مهمان کوچک در نمایش‌هایی مانند خانواده مدرن، NCIS، روزی روزگاریو آناتومی گری. اما او حتی قبل از آن، سال‌ها قبل از انتخاب شدن در نهایت، توجه یک فرد بسیار با نفوذ را به خود جلب کرد چیزهای عجیب و غریب.

استیون کینگ از طرفداران سریال بریتانیایی بود مزاحمان، تنها نقش اصلی براون تا آن زمان. او نقش کشتی جوان را برای یک قاتل زنجیره ای به نام مارکوس فاکس بازی کرد که در بدن او زنده می شود. کینگ در سال ۲۰۱۴، دو سال قبل، توییت کرد چیزهای عجیب و غریب اولین بار: «میلی براون، دختری که در مزاحمان، فوق العاده است آیا این تخیل من است یا بازیگران کودک خیلی بهتر از گذشته هستند؟»

چیزهای عجیب و غریب در نتفلیکس پخش می شود.

توصیه های سردبیران







برادران دافر که خلق کردند چیزهای عجیب و غریبگفته اند که داستان های در چیزهای عجیب و غریب نه تنها از دیگر آثار کارگردانان مشهوری مانند استیون اسپیلبرگ، جان کارپنتر، استفن کینگ، وس کریون و اچ‌پی لاوکرافت، بلکه از داستان‌های واقعی نیز الهام گرفت.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/10-surprising-facts-about-stranger-things/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *